2014-11-11, 16:27
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEvilUnicorn
Hur fungerar det här med återkommande spelare? Spelade på 360 förut, men förbokade till PS4 som jag tänker spela på. Får jag bonusen då?
Ja, så länge ditt Social Club-konto är länkat till Xbox-, och Playstation-kontona så att du kan föra över karaktärerna därigenom.

Det krävs också att du har klarat prologen för singleplayer medan du har varit uppkopplad mot Social Club för att vara kvalificerad för extrainnehållet enligt Rockstar.
Citera
2014-11-11, 16:34
Avslutad
Funderar på att köpa ett ps4 för gta5... Om det ändå kunde komma ut lite mer uppdateringar till ps3 när gta5 till ps4 släpps. Ska väl komma mängder med extrasaker då?
Citera
2014-11-11, 17:01
Medlem
Dimaks avatar
Hur mycket kommer spelet ligga på? Då pratar jag inte vilket hål skivan utan MG och sånt skit.
Citera
2014-11-11, 17:22
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Hur mycket kommer spelet ligga på? Då pratar jag inte vilket hål skivan utan MG och sånt skit.
Jag förstår inte din fråga, så jag utgår från att du menade antingen prismässigt eller storleksmässigt:
-Spelet kommer kosta fullpris oavsett om du är en återkommande spelare eller inte - d.v.s. 500-600:- beroende på var du köper det.
-Spelet kommer kräva ~42GB ledigt utrymme på hårddisken. (Detta gäller PS4. Jag är osäker på Xbox One eftersom den inte har tillgång till den digitala utgåvan ännu, men jag gissar på att den landar på samma storlek)

EDIT: Precis som jag postar inlägget dyker spelet upp på deras butik, trots att jag kikade precis innan jag skrev inlägget: https://store.xbox.com/en-US/Xbox-One/Games/Grand-Theft-Auto-V-Pre-Order/ea61716a-cccb-4796-bc35-ffdcd765817d

Det står dock inte hur mycket utrymme spelet kräver ännu. (Det står "Size: 0" i skrivande stund)
Citera
2014-11-11, 23:26
Medlem
Blademasters avatar
Hur tar man bort vänner? Har lyckats gjort det tidigare men lyckas inte nu, det funkar ju inte i menyn "friends" som jag hade för mig?
Citera
2014-11-12, 08:31
Medlem
lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blademaster
Hur tar man bort vänner? Har lyckats gjort det tidigare men lyckas inte nu, det funkar ju inte i menyn "friends" som jag hade för mig?

På Social Club gör det. Bara klicka på polaren och välj "Delete friend" när du är på hans/hennes sida. I spelet vet jag däremot inte.
Citera
2014-11-12, 11:47
Medlem
OnTheWeeds avatar
Kan jag (ps4) spela mot min kusin (ps3) på samma servrar?
Citera
2014-11-12, 11:59
Medlem
Kaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blademaster

Kan bara svara för xbox nu. Tryck på xbox-knappen och gå in på friends där. Därifrån är det enkelt att gå vidare ?
Citera
2014-11-12, 13:27
Medlem
Shotgun92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnTheWeed
Kan jag (ps4) spela mot min kusin (ps3) på samma servrar?

Nej tyvärr.
Citera
2014-11-12, 13:43
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Ja, så länge ditt Social Club-konto är länkat till Xbox-, och Playstation-kontona så att du kan föra över karaktärerna därigenom.

Det krävs också att du har klarat prologen för singleplayer medan du har varit uppkopplad mot Social Club för att vara kvalificerad för extrainnehållet enligt Rockstar.
Jorå, allt är länkat! Klarade t.om ut storyn när jag var uppkopplad till social club. Så då får jag bonusen?
Citera
2014-11-12, 14:53
Medlem
Kickexs avatar
Satte igång spelet igår pgd av tristess.
Kändes rätt så kul efter man inte hade spelat sedans Alla hjärtans dag uppdateringen.
Men det varande ändå bara en timme innan man stängde av.
Är väldigt trögt att man inte kan spawna i garaget längre. Det är drygt att få gå dit från duschen varje gång man börjar.
Citera
2014-11-12, 15:19
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEvilUnicorn
Jorå, allt är länkat! Klarade t.om ut storyn när jag var uppkopplad till social club. Så då får jag bonusen?
Yup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in