2014-11-11, 22:48
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake

Haha.
Citera
2014-11-11, 22:56
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Jag kan inte sluta och undra hur Spielbergs version hade sett ut och varit. Det är nästan att jag önskade där var dessa två versionerna eller världar som existerade där ena Interstellar var gjord av Spielberg. Hade varit skoj då jag tycker Spielberg är en mer stadigare och en regissör jag gillar mer än Nolan. Trots att Spielberg har haft en del dåliga i sitt CV med.
Fast #10 är jag nog glad inte inträffade...
Jag hade också velat se hans version. Tycker en del av hans idéer är bättre än det vi fick av Nolan, speciellt hur Cooper hittar rymdstationen, men Nolan har en del bättre saker som jag inte gillar i Spielbergs manus så det verkar finnas både för- och nackdelar. Filmen hade nog inte haft samma tempoproblem om Spielberg hade gjort den då Spielberg brukar vara väldigt bra på det, men jag antar att det är en nackdel för många att han inte hade kunnat hålla rent med utomjordiskt liv och att filmen hade med säkerhet varit mer sentimental. Fast detta ser jag personligen som något positivt, mer intressant att få se utomjordiskt liv än
och sentimentalt känns helt naturligt för det karaktärerna går igenom.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-11-11 kl. 23:00.
Citera
2014-11-11, 22:59
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Haha.

Citera
2014-11-11, 23:08
Medlem
worjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffTheDragon
Visst finns det lite småfel här och där, men i det stora hela är den avsevärt korrekt.
(FB) Interstellar (2014)

Du länkade en recension som motargumenterar till alla motargumenten om varför vetenskapen inte stämmer i de andra recensionerna.

Blir övertygad men som du själv säger så finns det lite småfel här och där men det gör inte så mycket egentligen.

Slutgiltiga betyget på Interstellar blir 8/10
Citera
2014-11-11, 23:09
Medlem
max02s avatar
Nyss hemkommen från salongen. Är ingen filmnörd direkt men tyckte denna filmen var riktigt skruvad alltså, gick därifrån helt mind fuckad. Läste den där recensionen av Pidde som någon länkade här och jag känner precis som honom tror jag. Och det är klart man hade höga förväntningar när filmen hade 9,2 i betyg på Imdb. Men sedan tidigare har jag aldrig diggat science fiction och jag antar man verkligen måste avguda det för att gilla en sån här film? Tycker filmen öppnade bra, sen blev de bara segt fram tills sista timmen då jag vaknade till (ja, var nära somna i mitten av filmen haha).

Efter att ha läst igenom denna tråden någorlunda så känns de ändå som det kommer förbli en film man hatar eller älska? Jag menar, några skriver de är deras bästa bioupplevelse någonsin medan andra ger den 2/5.
Citera
2014-11-11, 23:21
Medlem
Citat:
Har det blivit så jäkla dyrt med biobiljetter!? Glad att jag får gratis biljetter via jobbet så man slipper betala för biobesök.

Ju längre en film är det mer kostar det, därav priset! Interstellar är nästan 3 timmar lång........
Citera
2014-11-11, 23:25
Medlem
devilzeuss avatar
Senast redigerad av devilzeus 2014-11-11 kl. 23:48.
Citera
2014-11-11, 23:38
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:

Citera
2014-11-12, 00:02
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey

Citera
2014-11-12, 00:15
Medlem
Pappersvargens avatar
Det enda jag tyckte var dåligt med filmen var att de skulle skicka ut massa embryon för att låta mänskligheten överleva. Okej att skicka levande människor men att odla massa nytt bara för att människan ska kunna överleva känns lite väl 'Murica.
Citera
2014-11-12, 08:35
Medlem
Tycker det var en visuellt vacker film med fantastisk filmmusik.
En klar 4.

Sen gillar jag Matt Damons lilla roll, visste inte att han var med.
Citera
2014-11-12, 12:08
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Usch, förfärligt. Jag känner mig lite bortskämd, senast jag betalade för en biobiljett så kostade det väl runt 85-95 kronor har jag för mig. Detta var runt 2010-2011 tror jag..Galet hur mycket det gått upp i pris på så kort tid!

Vad är det du jobbar med som gör att du får grattis biljetter, om jag får fråga?

Vilken jävla twist om du hade jobbat för SF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in