Haha, gå med i ett rymdprogram, försök ta dig till ett svart hål och hoppas på att du kan komma in en 5:e dimension och övertyga Spielberg via gravitation om att han måste göra Interstellar
Jag kan inte sluta och undra hur Spielbergs version hade sett ut och varit. Det är nästan att jag önskade där var dessa två versionerna eller världar som existerade där ena Interstellar var gjord av Spielberg. Hade varit skoj då jag tycker Spielberg är en mer stadigare och en regissör jag gillar mer än Nolan. Trots att Spielberg har haft en del dåliga i sitt CV med.
Fast #10 är jag nog glad inte inträffade...
Jag hade också velat se hans version. Tycker en del av hans idéer är bättre än det vi fick av Nolan, speciellt hur Cooper hittar rymdstationen, men Nolan har en del bättre saker som jag inte gillar i Spielbergs manus så det verkar finnas både för- och nackdelar. Filmen hade nog inte haft samma tempoproblem om Spielberg hade gjort den då Spielberg brukar vara väldigt bra på det, men jag antar att det är en nackdel för många att han inte hade kunnat hålla rent med utomjordiskt liv och att filmen hade med säkerhet varit mer sentimental. Fast detta ser jag personligen som något positivt, mer intressant att få se utomjordiskt liv än
en ond Bourne i rymden
och sentimentalt känns helt naturligt för det karaktärerna går igenom.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-11-11 kl. 23:00.
Håller verklien med, blev lite för mycket av det goda. Tycker slutet hade varit perfekt om de bara lät MM bara dö där och då för att sedan rulla in i eftertexterna.
Nyss hemkommen från salongen. Är ingen filmnörd direkt men tyckte denna filmen var riktigt skruvad alltså, gick därifrån helt mind fuckad. Läste den där recensionen av Pidde som någon länkade här och jag känner precis som honom tror jag. Och det är klart man hade höga förväntningar när filmen hade 9,2 i betyg på Imdb. Men sedan tidigare har jag aldrig diggat science fiction och jag antar man verkligen måste avguda det för att gilla en sån här film? Tycker filmen öppnade bra, sen blev de bara segt fram tills sista timmen då jag vaknade till (ja, var nära somna i mitten av filmen haha).
Efter att ha läst igenom denna tråden någorlunda så känns de ändå som det kommer förbli en film man hatar eller älska? Jag menar, några skriver de är deras bästa bioupplevelse någonsin medan andra ger den 2/5.
Såg nyss filmen och känner att jag måste ventilera mig. Fy faaan. Suspense of disbelief visst visst men kom igen... Skulle de här pajaserna föreställa mänsklighetens sista hopp? Åh jag vet jag sätter mänsklighetens öde på spel så jag får EVENTUELLT träffa min pojkvän. Att det sen visade sig vara rätt spelar ingen roll, ungefär som att påstå att det hade varit korrekt att sätta alla sina pengar på rött så länge man vinner. I efterhand ja, men absolut inte på förhand. OCH HUR FAN KUNDE DE INTE DIREKT FÖRSTÅ INNEBÖRDEN AV ATT TIDEN GICK LÅNGSAMMARE PÅ VATTENPLANETEN??? NI SKA FÖRESTÄLLA GENIER(annars ska de inte vara där överhuvudtaget). Och vad var poängen med mörkläggningen? Cooper förstår jag men jag vägrar att tro på att det inte hade gått att rekrytera adekvata kandidater som förstod allvaret i situationen, viket hade reducerat risken för myteri. Och varför var inte robotarna programmerade att censurera kraftigt emotionellt upprörande material?? Vi lät bli att berätta att Henrik Larssons bror dog innan en landskamp men det här behandlar vi som en promenad i parken?? Rant over
Edit: Sen känns det ju någorlunda lökigt att de var tvungna att stoltsera med den amerikanska flaggan i en post-apokalyptiskt post-Tellus värld men det får man väl köpa i en Hollywoodfilm.
Senast redigerad av devilzeus 2014-11-11 kl. 23:48.
Håller verklien med, blev lite för mycket av det goda. Tycker slutet hade varit perfekt om de bara lät MM bara dö där och då för att sedan rulla in i eftertexterna.
Jo, det hade ju varit ett ok slut ändå. För mig hade det nog känts lite "jaha" och som att de mest inte orkade knyta ihop säcken. Perfekt är väl lite att ta i just för min egen smak.
Det jag trodde skulle hända var att MM skulle kastas ut i vårt solsystem och på något sätt landa på jorden (i dött skick obv), men att han ändå "kom tillbaka på något sätt". Och sedan gick världen under och Hathaway struktade upp plan B på sitt håll liksom. Det hade varit lite lökigt och säkert helt vidrigt mot dagens vetenskap (så sorry alla ni som fokar på det), men bättre än det vi fick nu i alla fall.
Det kanske är mina personliga preferenser, men jag tyckte det var riktigt nice det här med att "de andra" hjälpte till. Jag gillade att ha gudsfönstret uppe, men det stängde man ju med det här tramsiga slutet nu. Jag ville att min lite religiösa tolkning av det hela skulle få vara möjlig. Det hade skänkt oss lite dubbeltydighet och utrymme för egna tankar snarare än förklaringsfesten som det blev nu.
Jo, det hade ju varit ett ok slut ändå. För mig hade det nog känts lite "jaha" och som att de mest inte orkade knyta ihop säcken. Perfekt är väl lite att ta i just för min egen smak.
Det jag trodde skulle hända var att MM skulle kastas ut i vårt solsystem och på något sätt landa på jorden (i dött skick obv), men att han ändå "kom tillbaka på något sätt". Och sedan gick världen under och Hathaway struktade upp plan B på sitt håll liksom. Det hade varit lite lökigt och säkert helt vidrigt mot dagens vetenskap (så sorry alla ni som fokar på det), men bättre än det vi fick nu i alla fall.
Det kanske är mina personliga preferenser, men jag tyckte det var riktigt nice det här med att "de andra" hjälpte till. Jag gillade att ha gudsfönstret uppe, men det stängde man ju med det här tramsiga slutet nu. Jag ville att min lite religiösa tolkning av det hela skulle få vara möjlig. Det hade skänkt oss lite dubbeltydighet och utrymme för egna tankar snarare än förklaringsfesten som det blev nu.
Mjaa, religiösa saker tycker jag man skall hålla undan från scifi, men det du skrev innan hade ju säkert funkat galant även fast det är risk för att bli ganska klyshigt, men det känns som att allt skulle vara bättre än att han flög runt bakom en bokhylla i vart fall.
Det enda jag tyckte var dåligt med filmen var att de skulle skicka ut massa embryon för att låta mänskligheten överleva. Okej att skicka levande människor men att odla massa nytt bara för att människan ska kunna överleva känns lite väl 'Murica.
Usch, förfärligt. Jag känner mig lite bortskämd, senast jag betalade för en biobiljett så kostade det väl runt 85-95 kronor har jag för mig. Detta var runt 2010-2011 tror jag..Galet hur mycket det gått upp i pris på så kort tid!
Vad är det du jobbar med som gör att du får grattis biljetter, om jag får fråga?