(forts)
Rami går till vardagsrummet för att röka och för att se om Amani duschar eller vart hon tagit vägen. Rami röker i vardagsrummet. Efter fem minuter hör han Yara be och böna och säga "Det räcker, det räcker, jag är dålig!" Han tar Rayan i famnen och hittar Amani vid Yaras rum. Amani håller på att skälla ut Yara. Yara håller tag i madrassen. Amani är arg och upprörd. Hon skriker på Yara och har en brödkavel i handen. Rami vet inte vad de grälar om.
Amani hötter med kaveln mot Yara och säger att "det kan du visst!" Yara säger till henne: "Det räcker, sluta, det räcker". Yara är väldigt rädd. Hon springer bort mot klädkammaren och
Rami ser att det är blod vid garderobsdörren. Rami säger till Amani att det räcker.
Amani håller i brödkaveln och säger till Yara: "Kom hit, kom hit!" Rami säger till Yara att komma till honom. Yara springer till Rami och gömmer sig bakom honom.
Rami frågar varför Amani håller brödkaveln och vad hon gör med flickan. "Vad vill du henne?" frågar han Amani. "Vad är det som pågår? Vad är problemet?"
"Sängkläderna och madrassen", säger Amani. "Jag vill att den smutsiga ska fixa sina sängkläder. Den hunden vill inte göra i ordning sin säng. "Hon lyssnar inte på mig. Hon envisas, hon respekterar mig inte och jag ska uppfostra henne. Jag har ju sagt åt henne att hon ska bädda sängen för en timme sen och hon har inte gjort det."
Rami ser att Yara blöder på benet. "Lugna dig tills jag har torkat bort blodet som hon har på benet", säger han till Amani. "Nej, hon ska fixa sin säng nu!" säger Amani. Amani lyfter sin hand och Yara blir rädd och springer mot andra änden av vardagsrummet.
Rami säger åt Yara att komma och han hämtar henne. "Det räcker, Yara. Det räcker, Amani", säger han. "Vad är det du vill att hon ska göra?"
"Hon ska fixa sina sängkläder, rätta till dem", säer Amani.
Rami: "Ja, vi ska göra det. Eller hur, Yara? Visst ska du göra det?" Yara säger "ja". "Okej, men gå och gör det då, Yara. Gå och fixa med sängkläderna och madrassen. Det är ingenting, Amani. Kom så ska vi göra det hon vill", säger Rami. "Lugna ner er nu så ska vi fixa allt så att det blir bra igen."
Amani: "Antingen att hon gör det eller att jag slår sönder henne.
Rami frågar om Amani är dum i huvudet som slår henne med brödkaveln?
"Håll käften. Lägg dig inte i. Jag ska uppfostra henne", säger Amani.
Rami: "Det är inte vår uppgift. Vi ska inte uppfostra henne. Låt henne vara. Vi hade ju en bra stund. Vi var ju glada. Vi hade ju tid tillsammans. Hade vi inte skönt nu när vi hade sex? Gå och duscha och låt flickan vara i fred."
Rami frågar Yara varför hennes ben är så där. "Det är det gamla såret", säger Amani. "Men hon, den dumma, har skrapat upp det." Rami säger åt Yara att komma till honom och sätta sig: "Kom, kom Challo, var inte rädd." Till Amani. "Vi ska byta plåster på såret." Amani: Nej, nej, låt det vara. Det här är en gammal sårskorpa som har skrapats bort och nu blöder det. Det kommer snart att torka."
Rami: "Okej, men du ska inte slå henne."
Amani: "Nej, jag vill bara att hon ska ordna sitt täcke."
Yaras gröna blommiga byxor har blivit blodiga vid knät, så Rami säger åt henne att byta byxor så ska han plåstra om det sen.
Amani: "Nej! Först när hon har bäddat sin madrass.
Rami säger åt Amani att gå och duscha, så ska Yara bädda sin säng.
Amani går till badrummet för att duscha. Rami säger till Yara att strunta i täcket och madrassen och byta byxor och sedan komma in till Rami i sovrummet så ska han sätta plåster på såret. Sedan tar han med sig Adnan och Rayan (som han har i famnen och som gråter) och går tillbaka till sovummet för att lugna Rayan. Rami säger åt Adnan att titta på tecknad film.
21.06 Rami börjar chatta med Ida igen. Efter tre-fyra minuter går han ut i hallen för att se om Amani har duschat färdigt så att hon kan ta över Rayan så att Rami kan röka en cigarett. Han går omkring i lägenheten med Rayan på armen medan han chattar med Ida.
Amani har duschat klart och kommer ut med en handduk om sig. Rami ser att det ligger en blodig kudde i en hink i badrummet och han frågar varför det är blod på kudden. "Det är från benet på henne, den dumma Yara", svarar Amani. Hon går in i sovrummet och tar på sig trosor och ett grönt linne. Under tiden går Rami omkring med Rayan på armen och fortsätter att chatta med Ida.
Rami säger åt Amani att ropa på Yara så han kan sätta ett plåster på hennes ben. "Nej", säger Amani. "Hon ska bädda sin madrass."
(Här tror jag att den grova misshandeln äger rum. Härefter är Yara medvetslös/döende)
Rami hör skrik.
När han kommer ut i hallen ser han att Yara ligger ovanpå täcket på sin madrass. Amani står med brödkaveln i handen. Hon är arg och skäller och skriker och håller Yara i håret med ena handen och har brödkaveln i den andra: "Jag ska uppfostra den här flickan för hon lyssnar inte på mig och respekterar mig inte. Hon lyder inte vad jag säger."
Amani drar Yara i håret och slår henne med kaveln, först på armen och sedan på huvudet. Amani är arg och skriker åt Yara och frågar varför hon fortfarande inte har gjort i ordning täcket och madrassen. "Vad vill du? Vad vill du flickan?" säger Rami. "Snälla du, flickan är trött. Hon mår inte bra och hennes ben blöder."
Rami förklarar att han sagt till Yara att han ska sätta på plåster först. Amani säger att det bara är ett enkelt litet sår som blivit skrapat och att Rami kan fixa det sedan när Yara är klar.
"Låt mig plåstra om hennes sår så går vi ut härifrån sedan", säger Rami. "Hon är ju trött. Låt henne vara. Kom, vi sätter oss där inne."
Amani: "Gå ut och lägg dig inte i. Ta barnen och gå ut härifrån. Jag ska prata med henne. Ska jag lämna lägenheten på grund av Yara?"
Rami: "Varför? Varför lämna vårt hem? Nej, jag vill inte att du ska lämna lägenheten, men slå henne inte med brödkaveln för den kan göra henne illa. Flickan är trött. Du får inte slå henne."
Amani är rasande och skriker åt Rami att ta barnen och gå ut. Rami ber Amani svära vid Koranen att inte fortsätta att slå Yara: "Vill du lova mig, vill du lova till Gud att du inte slår henne?
Amani har släppt taget om Yaras hår och lovar att hon inte ska slå henne mer: "Men jag ska prata med henne. Men du får ta pojken och gå ut från rummet."
Rami säger till Yara: "Challo, hon kommer inte att slå dig något mer."
Pojkarna har sett hur Amani är och de har sett Rami och Amani bråka. Rayan skriker för att Amani skrek. Han är rädd och han gråter.
21.18 Rami avslutar chatten med Ida.
Innan Rami går ut ur rummet tar han fram mobilen för att ha ett bevis om det skulle hända något allvarligt.
21.20 Medan Amani står böjd över Yara och frågar om hon ska äta eller sova filmar Rami henne med sin mobil. Amani stänger dörren om sig och Yara.
21.21-21.22 Amani växlar två meddelanden med Madleen via Facebook.
Rami går tillbaka till vardagsrummet för att röka. Han sätter sig i soffan vid balkongen med Rayan och ropar på Amani: "Kom och ta pojken. Amma honom. Jag ska röka en cigarett."
(forts)