Tar med matlåda av två anledningar;
1) Känner inte för att spendera 80:- per dag för en portion sunkigt halvfabrikat från okänt ursprung som i värsta fall har transporterats över halva Sverige (eller värre) i värmelådor.
2) Jag VILL inte äta halvfabrikat. Dessutom vill jag inte plocka sallad ur en buffé där hundratals andra dreglat och slafsat i med sina tröjärmar.
Är inte alls jobbigt att fixa nyttig och bra lunch att ta med. Endera gör jag ex en bra grönsaksgryta varannan dag och packar i portionsförpackningar, eller så gör jag en sallad med redan förberedda ekologiska råvaror på kvällen att ta med. (ja - även innehållande protein som fisk el kyckling, men hemmagjort med bra råvaror) Frukt och proteindryck som mellanmål. Skulle aldrig äta potatismos och köttbullar/panerad fisk m klyftpotatis/biffar med pommes till lunch - och framförallt verkligen inte betala för det hela. Tror allvarligt att jag inte skulle orka jobba om jag åt lunch "ute" varje dag. Men det är jag, inser att det kanske är lite "bajsnödigt". Dock mitt svar på frågan.
Enda gången jag äter lunch "ute" är om det krävs för representation/möten. Då får man "ta en kula" för en bra sak.