Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-11, 18:01
Medlem
Hejsan!
Undrar vad som krävs om jag ska ta hem pro tools från piratebay? Räcker det att jag skaffar en m-box? (och isf, går det med en begagnad?) eller krävs det en produktnyckel också? Vill inte köpa en m-box för att sedan inte kunna använda det ändå..

Mvh.
Citera
2014-11-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steel
Hejsan!
Undrar vad som krävs om jag ska ta hem pro tools från piratebay? Räcker det att jag skaffar en m-box? (och isf, går det med en begagnad?) eller krävs det en produktnyckel också? Vill inte köpa en m-box för att sedan inte kunna använda det ändå..

Mvh.
ladda ned pro tools med valfri bittorren instalera och kör.
Citera
2014-11-11, 18:31
Medlem
MADs avatar
Om möjligt ta PT 11 så du får 64 bitar. (tror dock inte den funkar på alla Windowsversioner)
Om själva cracket funkar kommer M-audio göra det också.
Citera
2014-11-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirUncleCharlie
ladda ned pro tools med valfri bittorren instalera och kör.

En m-box behöver jag väl ändå, eller??
Citera
2014-11-11, 19:56
Medlem
MADs avatar
Citat:
En m-box behöver jag väl ändå, eller??

Ja om du vill kunna spela in audio måste du ha ett ljudkort. Vet faktiskt inte om det går att spela upp ljud utan interface med PT. Det går på Mac, men vet inte hur det är med PC.
M-box fungerar till Pro Tools, men det är ett ganska kasst interface om du köper en äldre begagnad.
Citera
2014-11-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ja om du vill kunna spela in audio måste du ha ett ljudkort. Vet faktiskt inte om det går att spela upp ljud utan interface med PT. Det går på Mac, men vet inte hur det är med PC.
M-box fungerar till Pro Tools, men det är ett ganska kasst interface om du köper en äldre begagnad.

Aha ok! Jag kör Mac. Så man kan inte bounce'a sitt projekt utan m-boxen helt enkelt?

Tack för info!
Citera
2014-11-11, 23:04
Medlem
MADs avatar
Citat:
Aha ok! Jag kör Mac. Så man kan inte bounce'a sitt projekt utan m-boxen helt enkelt?

Tack för info!

Osäker på det, men PT utan interface känns ganska begränsat.
I PT 11 går det att bounca offline vilket är en enorm fördel.
Citera
2014-11-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
I PT 11 går det att bounca offline vilket är en enorm fördel.

Ja, verkligen! Verkar lite svårare att få tag i dock =/
Citera
2014-11-12, 12:55
Medlem
http://audiobang.net/avid-pro-tools-11-windows-mac/#more-4910

Hittade denna och laddade ner, fick dock inte det att fungera, får frågan om ilock när jag installerat och försöker starta. någon annan som testat detta?? Finns ju inga instruktioner för hur man ska göra exakt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in