2014-11-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nejdå, det är absolut ingen fara. Om man är palestinier får man nämligen hata judar, faktum är att det uppmuntras från vänsterhåll. Det hade varit betydligt värre om en jude sagt att han/hon hatade palestinier, då hade det blivit gatlopp i pressen.

Nu kommer det inte komma en enda reaktion.

Det är snarare tvärtom. Så fort det sägs något om judar eller israeler så är man antisemit. Det får överhuvudtaget inte ske någon kritik mot staten israel, men muslimer kan man kalla terrorister och mycket annat mysigt utan att någon lyfter på ögonbrynen.
Citera
2014-11-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
[Det handlar alltså om biofamiljen.]

Men Rami ingår ju i biomammans familj. Han är hennes bror. Alltså bör han också vara akademiker. Men här i tråden beskrivs Rami som WT-patrask.

Vet man något om hur Ramis och biomammans föräldrars situation?

Och något mer om Amanis familj? Hon har ju horder av syskon i Sverige. Vad sysslar de med och hur fungerar de?

Ja vad han beskrivs som här behöver ju knappast vara sanning. På någon av familjemedlemmarnas FB sidor så såg man syster till Madleen posera med familjen när hon tagit sin examen. Pappan till bio mamman verkar vara någon högt uppsatt på någon myndighet. Kommer inte ihåg exakt men detta avverkades tidigt i tråden när fallet blev känt.
Citera
2014-11-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag har missat denna bild...var kan jag hitta den?

Bilden fanns på Facebook. Den har diskuterats i tråden, men kan inte säga exakt var eftersom tråden är ordentligt lång.
Citera
2014-11-11, 20:39
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Ja vad han beskrivs som här behöver ju knappast vara sanning. På någon av familjemedlemmarnas FB sidor så såg man syster till Madleen posera med familjen när hon tagit sin examen. Pappan till bio mamman verkar vara någon högt uppsatt på någon myndighet. Kommer inte ihåg exakt men detta avverkades tidigt i tråden när fallet blev känt.

De måste inte vara välutbildade. Det kan vara så att de har ordets gåva. De kanske läser mycket och diskuterar.
Att ha ett strukturerat och logiskt tänkande som man har förmåga att ge uttryck för måste inte nödvändigtvis kräva någon högre utbildning.

En kan ju ha tur i det genetiska lotteriet och samtidigt leva i en miljö som stimulerar intellektet.
Citera
2014-11-11, 20:40
Medlem
Jag tror att Yaras bioföräldrar lider.
Men deras (dolda agenda) har prioriterats. PUT var och är viktigare än Yara, fortfarande (det är min bedömning).
Senast redigerad av commandaria 2014-11-11 kl. 20:48.
Citera
2014-11-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penkamamma
Jävlar i helvete. Mördaren är antisemit rasist!!

Hur kan man säga så i domstol? Nu återberättar hon hans mening men ändå.
Kommer mamman eller brodern bli uthängd nu ordentligt?

Du tror inte att det är så man säger i Palestina med tanke på relationen mellan palestinierna och israelerna? Tyckte inte uttalandet var det minsta konstigt, men så har jag nog också lite mer koll på hur palestinierna behandlas av de israeliska judarna jämfört med dig.
Citera
2014-11-11, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nejdå, det är absolut ingen fara. Om man är palestinier får man nämligen hata judar, faktum är att det uppmuntras från vänsterhåll. Det hade varit betydligt värre om en jude sagt att han/hon hatade palestinier, då hade det blivit gatlopp i pressen.

Nu kommer det inte komma en enda reaktion.

Vad exakt har "vänstern" med det uttrycket att göra? Det är snarare ett uttryck som har sin grund i relationerna mellan palestinier och israeler och har föga med höger-vänsterskalan i politiken att göra. Hade du varit palestinier så hade du väl fattat vad de menar för empati och inlevelse för att begripa det i din nuvarande form är uppenbart omöjligt.
Citera
2014-11-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
De måste inte vara välutbildade. Det kan vara så att de har ordets gåva. De kanske läser mycket och diskuterar.
Att ha ett strukturerat och logiskt tänkande som man har förmåga att ge uttryck för måste inte nödvändigtvis kräva någon högre utbildning.

En kan ju ha tur i det genetiska lotteriet och samtidigt leva i en miljö som stimulerar intellektet.

Mycket möjligt men systern verkar iallafall tagit examen i något. Bilden på henne var hon klädd i sån där dräkt med hela kittet.
Citera
2014-11-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Du tror inte att det är så man säger i Palestina med tanke på relationen mellan palestinierna och israelerna? Tyckte inte uttalandet var det minsta konstigt, men så har jag nog också lite mer koll på hur palestinierna behandlas av de israeliska judarna jämfört med dig.

Citera
2014-11-11, 20:48
Medlem
Citat:
Vad exakt har "vänstern" med det uttrycket att göra? Det är snarare ett uttryck som har sin grund i relationerna mellan palestinier och israeler och har föga med höger-vänsterskalan i politiken att göra. Hade du varit palestinier så hade du väl fattat vad de menar för empati och inlevelse för att begripa det i din nuvarande form är uppenbart omöjligt.

De som ogillar judar är snarar långt ut på högerkanten om man ska vara "sån"
Citera
2014-11-11, 20:51
Medlem
Även Expressen hade live-rapportering!

http://www.expressen.se/kvallsposten/pappan-skyller-yaras-dod-pa-kvinnan/
Citera
2014-11-11, 20:53
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:

Det blir oavsett vem som är rötägget(palestinier/israeliter) en ganska intressant diskussion eftersom det är helt förståeligt att han säger så med tanke på vart han kommer ifrån och vilket liv israelerna har utsatt honom för.

Men.....i Sverige är det inte uppskattat att skämta eller göra negativa liknelser utifrån någons etnicitet. Oavsett anledning och oavsett vem som har gjort dig illa, de får stympa och skända dig, men du får fortfarande inte kalla dem för fula/rasistiska namn.

Jag bryr mig egentligen inte, för jag förstår inte fullt ut, men det är något ologiskt i reglerna kring vad man får och inte får kalla folk. Speciellt eftersom ingen har mer rätt än den andre. I mina ögon är både israeler och palestinier ena riktiga dårar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in