Några ord från Madleen som jag har funderat väldigt mycket kring. Både Amani och Rami borde väl ha varit medvetna om att Yaras föräldrar en dag skulle få reda på sanningen?
Citerat från
Aftonbladet
Advokat: Jag har förstått det som att ni i övriga familjen väntade på besked för uppehållstillstånd? När trodde ni att ni skulle få det beskedet?
Mamman: Det var sagt att sista intervjun skulle äga rum 7 maj. Efter det skulle domstolens beslut antingen vara ja eller nej. På grund av Yaras vägran att lämna Sverige, försökte jag förbereda henne på att om svaret blev nej måste hon komma tillbaka till oss i Gaza, att vi inte kan stå ut med saken längre för det tog längre tid än beräknat.
Jag vill också ställa en fråga, om jag hade kommit dit, och sett min dotter med de märkena, hur skulle de ha rättfärdigat det? För de hade bortförklaring till varje problem, när jag uttryckte min oro. Men vad skulle de säga när min dotter kom i min famn och berättade vad de gör mot henne?
Mamman: Jag hade velat fråga min bror hur kunde han göra så här mot mig, mot Mohammed och sin far?