Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Nu kanske det hela börjar närma sig OT
Haha, tycker 90% av denna tråd består av OT och trams, verkar dock finnas en enorm acceptans bland moderatorerna satt det är väl bara att köra på.
Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
men jag tror faktiskt att moderaterna måste ändra sin politik om de skall ha chans att återkomma.
Fast vadå återkomma? Alliansen fick ihop 39,3% trots stark motvind. Den enda vinnaren i valet var SD, så det är bara att vänta tills invandringen sjunker och sedan se proteströsterna från SD återkomma. M behöver inte ändra något när vinsten kan ske naturligt, det hade varit skillnad om dessa röster hade gått till vänsterblocket.
Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
använder dessa argument när övriga sakliga argument tryter.
Jag kan hålla med om att argumentet urvattnats något och i det närmaste liknar floskler eftersom sopan Ullenhag har konstant kört med detta. Men det han säger är faktiskt sant. Det innebär inte att invandring är helt problemfritt, snarare tvärtom. Har träffat många invandrare som jag undrat hur man kunde släppa in, och samtidigt träffat lika många invandrare som varit en bra mycket större tillgång än dom flesta svenskar. I slutändan är det ändå rätt att ta emot flyktingar, alla har vi rätten till liv. Sen är det otroligt olyckligt att så många okunniga köper denna populistiska politik som SD kör med.
Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Det är ingen mänsklig rättighet att bli försörjd i Sverige.
Fast du kan väl ändå inte tro på det där själv? Det finns nog inget annat land i världen som ger sina medborgare så många rättigheter som Sverige. Från första dagen du födds eller kommer till detta land har du rätt till kläder, mat, bostad, transport, tandvård, sjukvård och jobb. Givetvis tycker inte jag att detta är rätt men det är fatt jag inte tror på välfärdsstaten som konstruktion. Skillnaden mellan oss är jag inte tycker att någon ska ha dessa rättigheter, varse etniska svenskar eller invandrare. Du vill bara inte att invandrare ska ha dessa rättigheter för att du ska få det bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
så ser du att även deras chef för ledarredaktionen Anna Dahlberg förordar en omläggning invandrarpolitiken:
Poängen är att även denna diskussion måste få föras. Det behövs en tredje linje i den svenska flyktingdebatten - en som försvarar mångfald och solidaritet, men som samtidigt inser att det krävs ett visst mått av realism kring vår kapacitet att ta emot.
Fast vad hon i grunden säger är att det ska till fler resurser till kommuner som tar emot mest och skärpta regler kring invandring rent generellt. Sedan smyger hon in med åsikten om att man måste våga diskutera antalet så att debatten blir bredare och att SD inte äger frågan. Jag håller med om mycket, likaså gör nog majoriteten av Sverige. Men hon landar inte i slutsatsen om att invandringen måste kraftigt minska heller att partier måste samarbeta med SD.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Det här visar du hur den genomsnittlige pantade m-politikern resonerar.
Du är medveten om att bara för att media målar ut SD-väljare som inkompetenta så måste du inte bevisa det på fb. Bättre att vara tyst och bli betraktad som en idiot än att öppna munnen och bevisa det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Bara för att man suttit vid makten innebär inte att man fört en borgerlig politik.
Valfrihet, skattelättnader, företagande, stabil nationalekonomi, kunskap och krav i skolan. Låter väldigt borgerligt för mig, vilken del känner du är vänster?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Aldrig någonsin har det funnits ett sk borgerligt parti som förordat fri invandring med evig försörjning till alla.
Helt rätt, det jag försöker förmedla.