Citat:
Ursprungligen postat av
Emzan
Amandi är väl utom tvivel skyldig till mycket av slagen från just dagen då Y dog. Och hon har varit dum nog att lita på Rami. Som enligt Y pappa gar för vana att lämna folk i sticket, om han kan.
Den tekniska bevisningen kommer fälla Amandi.
Jag hoppas att dom kan fälla Rami. För han är inte oskyldig. Och egentligen är inte Ys föräldrar det heller, men dom kommer knappast kunna dömas i denna rättegång. Det är smutsig byk som göms och ljugs bort...
Dom är läskiga hela bunten.
Min fetning!
Jag lutar mer åt att Amani faktiskt börjar få ett övertag, även om hon antagligen kommer dömas i Blekinge tingsrätt.
För när det är dags att överklaga så finns det för många tvivel efter alla dessa lögner som klanens män kommer med. Mamman verkar lite mer trovärdig än skitfarsan, men hon undviker frågor och nämner; snön, igen. Detta evinnerliga tjat om att Yara gillade snö! Deras lögner och förtiganden är anpassade till att ge ett gott intryck i Sverige. Det är så mycket som är viktigare än sanningen. Och jag skulle vilja veta vad de döljer.
Snön ger mig vibbar om att omtanken för dottern är en ihoppratad efterkonstruktion. Det blir för taffligt att de inte har något annat att säga om en flickas upplevelser, deras egen dotters tillvaro i Sverige. Det handlar om ett barn som är borta från sin familj, i ett främmande land, och de visade inget intresse när hon levde. Kontentan är att de visste inget om hur Yara hade det, och tog inte ens reda på hur hennes rum såg ut.
De har alla förlorat sin trovärdighet helt och den tekniska bevisningen börjar också bli tvivelaktig eftersom det inte går att utesluta att Yara varit döende/död längre än vad som påstås, och att det städats med ett syfte på brottsplatsen. Madis fingeravtryck kan lika gärna funnits på brödkaveln sedan tidigare än dagen Yara dog, eller hamnat där när Rami övervakade städningen.
För det är nu genom Mohmmeds vittnesmål styrkt att dessa män, i denna klan kommit överens, och pratat ihop sig om att Madi ensam, är nästa offer för deras idiotiska handlingar. Det är godis när folk gör självmål. Madi har vett att inte trassla in sig i olika utsagor som det senare inte går att komma undan.
Det stärker som stärker rimliga tvivel om att endast Madi är skyldig, och att det är en efterkontruktion att bara Madi är skyldig, är att inte ens mamman tror på att hennes bror kunde ha varit ovetandes.
I allt ihop så kommer asylskäl fram för brodern och familjen. Det är verkligen skickligt av advokaten Holmqvist. Och osanningar om sånt mamman inte behöver ljuga om som när de fick veta att Yara var död tycker jag tar bort effekten av hennes vittnesmål och trovärdighet.
Det är Madis historia som jag väntar på. För Madi var på plats när Yara dog, och det var inte klanen.