2014-11-09, 21:40
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Tror de är lite plastigt trimm trabiga... adidas x barbour är jävligt överprissatta enligt min mening. För 1300:- till 1600:- som Barbour co-laben kostar så får du ett par sjuka New Balance som är med stor marginal mycket bättre på alla plan än något Adidas och instagram-hypen trycker upp i ansiktet på er.

Har själv köpt 2 par Stockholm och ett par Bern i helgen och börjar ångra mig innan jag ens fått hem dem. Har typ 35-40 par Adidas Originals och några få New Balance men föredrar NB alla dar i veckan sedan ett år tillbaka.
Okej tack för svar. Skippar dom. Har faktiskt aldrig ägt ett par NB, tycker inte de är snygga ärligt talat, fult märke "N" Men hittade ett par där märket var samma färg som skorna, ska köpa såna. Klart NB är skönare än Adidas då det är originals som bara uppdaterar gamla modeller medan NB uppdaterar hela tiden? Kan ha fel men då gjorde väl NB helt enkelt skönare skor från första början. Adidas originals Zx-serie är dock jävligt bekväma. Kom inte in på krogen nykter förra veckan pga att jag hade "gympadojor" helsvarta tom. så är i rage-mode att köpa ännu fler.

Får man med hamburg-lappen eller vad fan man ska kalla det i alla färgkombinationer? Tappat min. Ska sälja mina blå-vita som jag iofs knappt använt, om man nu kan få nåt för dom och kanske köpa annan färg.

Btw. så har jag 52 i CP och XL i SI så 52 motsvarar XL.
Citera
2014-11-10, 15:30
Medlem
dafers avatar
Är det någon här inne som vet varför det står "out of stock" på dom enfärgade sweatshirtsen och även på andra plagg på nemen's hemsida? För det har nämligen stått så sen samma dag som kollektionen släpptes.
Citera
2014-11-10, 15:51
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Prövade CP company jacka idag, och 52 passade bäst. Är 52 alltid Large? Känns missvisande då olika hemsidor verkar ange olika.

Klicka på sizing i länken nedanför så står det att 52 är xl.
http://www.cpcompany.co.uk/collections/goggle-jackets/products/d-d-shell-padded-contrast-goggle-jacket-in-orange-61b03004a02570460

Här står det dock 52(L)
http://www.casualclothing.dk/shop/cp-company-jacket-44490p.html

Sjukt segt att beställa när man inte är säker på vad som vad?

Sedan FGF köpte CP Company (hösten 2010/våren 2011?) så är 52 motsvarande Large
Innan 2010 då SPW fortfarande ägde CP så var 50 Large.

Vet att i England klassar många återförsäljare fortfarande 50 som L men dagens 50 sitter som SPW's 48

Citat:
Ursprungligen postat av dafer
Är det någon här inne som vet varför det står "out of stock" på dom enfärgade sweatshirtsen och även på andra plagg på nemen's hemsida? För det har nämligen stått så sen samma dag som kollektionen släpptes.

Tog slut på direkten, riktigt bra kvalité på deras sweats
Senast redigerad av SLR-08 2014-11-10 kl. 16:17.
Citera
2014-11-10, 16:08
Medlem
Kan inte så mycket om ebay, när det gäller att se om SI plagg är fake eller ej. Hittade en riktigt snygg jacka på aktion som utgår om fyra timmar. Den är i storlek Large vilket jag har på alla SI tröjor, så det måste ju passa? Tänkte slå till om jag får den för under 2000 typ. Kan det vara fake tro? Eftersom att det saknas bild på "tvättlappen".

http://www.ebay.co.uk/itm/stone-island-/161474423815?pt=UK_Men_s_Coats_Jackets&hash=item25 98a02c07
Citera
2014-11-10, 16:20
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Kan inte så mycket om ebay, när det gäller att se om SI plagg är fake eller ej. Hittade en riktigt snygg jacka på aktion som utgår om fyra timmar. Den är i storlek Large vilket jag har på alla SI tröjor, så det måste ju passa? Tänkte slå till om jag får den för under 2000 typ. Kan det vara fake tro? Eftersom att det saknas bild på "tvättlappen".

http://www.ebay.co.uk/itm/stone-island-/161474423815?pt=UK_Men_s_Coats_Jackets&hash=item25 98a02c07

Svårt att säga med såpass dåliga bilder så länge man inte känner igen plagget, skicka ett meddelande till honom och be om att få en bild på tvättlappen med art nummer eller be och få artnummer åtminstone så kan man utgå därifrån sen
Citera
2014-11-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Svårt att säga med såpass dåliga bilder så länge man inte känner igen plagget, skicka ett meddelande till honom och be om att få en bild på tvättlappen med art nummer eller be och få artnummer åtminstone så kan man utgå därifrån sen

Fick bild på en knapp, och tvättlappen. "Made in Italy" "Art. 40154G32/1022" Säger mig inte så mycket dock. Bad om en close up på patchen så man kan se om den är orginal.
Citera
2014-11-10, 20:14
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Fick bild på en knapp, och tvättlappen. "Made in Italy" "Art. 40154G32/1022" Säger mig inte så mycket dock. Bad om en close up på patchen så man kan se om den är orginal.

Jackan är äkta, från vår/sommar kollektionen 2004
Citera
2014-11-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Jackan är äkta, från vår/sommar kollektionen 2004

Synd att jag inte slog till då. Verkade ju lite suspekt med så kassa bilder trots allt. Dessutom så fick jag en bild på jackans baksida, och den hade helt annan färg än originalbilden.
Citera
2014-11-10, 23:07
Medlem
Vilka svenska webbshoppar säljer Stone Island?
Citera
2014-11-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrownJesus
Vilka svenska webbshoppar säljer Stone Island?

Haberdash.se
Nittygrittystore.com
Perljung.se
Terrace.se
Johnells.se
Tresbienshop.com
Citera
2014-11-11, 01:08
Medlem
Crystalboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Får man med hamburg-lappen eller vad fan man ska kalla det i alla färgkombinationer? Tappat min. Ska sälja mina blå-vita som jag iofs knappt använt, om man nu kan få nåt för dom och kanske köpa annan färg.

Vilken färgställning är det? Dessa http://www.modculture.co.uk/wp-content/uploads/2014/02/ham3.jpg eller dessa http://www.modculture.co.uk/wp-content/uploads/2014/11/ham2.jpg ?
Citera
2014-11-11, 04:21
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Ja du får med Hamburg lappen med alla färgkombinationer, dock så är det OG C/W på alla lappar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in