2014-11-10, 20:50
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Ska inte mamman vadå?

Kvinnan MÅSTE inte föda barn, och heller inte stanna hemma med barnen. Vad är problemet?

Ok?

Ok?

???

Ja det finns löneskillnader och kommer alltid att finnas i ett icke-kommunistiskt land. Jag tjänar inte lika mycket som en framgångsrik egenföretagare, är jag diskriminerad menar du?

Har verkliga svårigheter att tolka det du skrivit i det här inlägget så jag ber om ursäkt om jag missförstått.

haha ok.
Du måste nog sitta i samma rum som mig.

Förklarar dåligt utan händer som pekar. Ansiktsuttryck och sånt.

Nu blinkade jag

Kvinnan kanske "måste" föda barn.
Mannen "måste" ha barn barn också.

För mig ger det inga konsekvenser av att bli gravid. I praktiken.
Men jag kommer nog älska att bli far någon gång i tiden. Då kommer jag önska att vi har råd så vi båda kan stanna hemma när vi känner att det behövs.

I praktiken betyder gravid 2 år för en kvinna. Borta från arbetslivet.
Att hon är hemma osv. gravid. jobbar hon med farliga arbetsuppgifter osv blir det längre vid fler barn osv

eller?
applicera detta på dig själv som man.
Att arbeta med det du gör eller nåt annat samtidigt som du är gravid.Sen är det Jobba eller amma barnet Hemma.
moders känslor osv.

eller?
Citera
2014-11-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKJuristen
haha ok.
Du måste nog sitta i samma rum som mig.

Förklarar dåligt utan händer som pekar. Ansiktsuttryck och sånt.

Nu blinkade jag

Kvinnan kanske "måste" föda barn.
Mannen "måste" ha barn barn också.

För mig ger det inga konsekvenser av att bli gravid. I praktiken.
Men jag kommer nog älska att bli far någon gång i tiden. Då kommer jag önska att vi har råd så vi båda kan stanna hemma när vi känner att det behövs.

I praktiken betyder gravid 2 år för en kvinna. Borta från arbetslivet.
Att hon är hemma osv. gravid. jobbar hon med farliga arbetsuppgifter osv blir det längre vid fler barn osv

eller?
applicera detta på dig själv som man.
Att arbeta med det du gör eller nåt annat samtidigt som du är gravid.Sen är det Jobba eller amma barnet Hemma.
moders känslor osv.

eller?

Fast nu är det ju på det viset att ingen kvinna tvingas att bli gravid, tvingas att fortlöpa graviditeten, eller tvingas att behålla barnet.

Förlorar en kvinna två år i arbetslivet till följd av eget beslut så finns inget problem.
Om jag tar två år ledigt från jobbet för att följa mina drifter, knulla runt, så kommer jag med all rätta att hamna två år efter i arbetslivet.
Citera
2014-11-10, 20:58
Medlem
Bodickers avatar
Tröttsamt att höra människor mena att det är diskriminering att kvinnor inte kan både föda en skock ungar och vara hemma med dem samtidigt som de gör karriär. deltidsarbetare tjänar minder en heltidsarbetare. Alla har ett val. Annars får man väl trycka ut en unge och låta pappan mata med flaska och aldrig se sitt barn. Men de flesta kvinnor vill vara hemma med sina barn den första tiden.

Min största önskan när jag var liten var att komma hem och mötas av min mamma när jag kom hem från skolan. Att hon hade mellanmål klart osv. Nej, jag fick gå på fritids, ibland till fem eller klockan sex. Senare kom jag hem till ett tomt hem. Det var inte det roligaste jag visste när jag var knodd. Avundades mina kamrater vars mammor kanske var hemma eller i alla fall hemma halvtid.
Citera
2014-11-10, 21:01
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Tröttsamt att höra människor mena att det är diskriminering att kvinnor inte kan både föda en skock ungar och vara hemma med dem samtidigt som de gör karriär. deltidsarbetare tjänar minder en heltidsarbetare. Alla har ett val. Annars får man väl trycka ut en unge och låta pappan mata med flaska och aldrig se sitt barn. Men de flesta kvinnor vill vara hemma med sina barn den första tiden.

Min största önskan när jag var liten var att komma hem och mötas av min mamma när jag kom hem från skolan. Att hon hade mellanmål klart osv. Nej, jag fick gå på fritids, ibland till fem eller klockan sex. Senare kom jag hem till ett tomt hem. Det var inte det roligaste jag visste när jag var knodd. Avundades mina kamrater vars mammor kanske var hemma eller i alla fall hemma halvtid.

kan vi få som vi vill nu?
Citera
2014-11-10, 21:03
Medlem
Citat:

Det feminister menar är det orättvisa är att män kan ha både karriär, barn och familj funkar fint för dem, mens kvinnor verkar vara tvungna att välja. varför? att föda ett barn och amma det tar lite drygt 6 månader. Sen kan mycket utmärkt män också ta hand om barn så vad är ert problem med att
ta deltid och vara hemma med chokladmjölken och lilla mackan till ungen när hen kommer hemdrällandes efter dagis/ skola? Måste verkligen den personen prompt vara en kvinna? varför?
Citera
2014-11-10, 21:12
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Det feminister menar är det orättvisa är att män kan ha både karriär, barn och familj funkar fint för dem, mens kvinnor verkar vara tvungna att välja. varför? att föda ett barn och amma det tar lite drygt 6 månader. Sen kan mycket utmärkt män också ta hand om barn så vad är ert problem med att
ta deltid och vara hemma med chokladmjölken och lilla mackan till ungen när hen kommer hemdrällandes efter dagis/ skola? Måste verkligen den personen prompt vara en kvinna? varför?

Vanliga kvinnor frågar också!
De vädjar ömt
släpper ut sitt långa hår

Kom o hjälp mig du store babian!
Citera
2014-11-10, 21:13
Medlem
Bodickers avatar
Citat:

Så för att män kan bilda familj utan att behöva föda är en enorm orättvisa, och hur ska feminister ändra på det? Varför? VARFÖR?! Män kan bilda familj och göra karriär eftersom att de inte föder barn, vad missade du med blommor och bin i skolan? Män behöver inte vara närvarande den närmsta tiden, eller vara närvarande överhuvudtaget om han inte vill. Vill han och hans partner att mannen ska vara hemma sen dag 1, går det säkert att ordna. Men vill de det? Fråga dig om mamman vill släppa sitt barn den första tiden.

Varför ställer du frågan, ens? De gör väl som de själva vill, det ska väl du skita i. Gör som du vill med din man och din familj, så gör andra familjer som de själva vill.
Påverkar det din ekonomi att andra kvinnor stannar hemma med sina barn? vad fan bryr du dig då för? Statistiken?

Fint av feminister att verka vilja bestämma över andra kvinnors liv, låter inte särskilt EMPOWERING.
Citera
2014-11-10, 21:26
Medlem
Citat:

Men snälla nån, bli inte gravida om det är så orättvist att kvinnor kan föda barn men inte män.
Ingen som tvingar kvinnor att föda barn vare sig till sig själva eller åt karriärsmän.
Citera
2014-11-10, 21:30
Medlem
Citat:
Så för att män kan bilda familj utan att behöva föda är en enorm orättvisa, och hur ska feminister ändra på det? Varför? VARFÖR?! Män kan bilda familj och göra karriär eftersom att de inte föder barn, vad missade du med blommor och bin i skolan? Män behöver inte vara närvarande den närmsta tiden, eller vara närvarande överhuvudtaget om han inte vill. Vill han och hans partner att mannen ska vara hemma sen dag 1, går det säkert att ordna. Men vill de det? Fråga dig om mamman vill släppa sitt barn den första tiden.

Varför ställer du frågan, ens? De gör väl som de själva vill, det ska väl du skita i. Gör som du vill med din man och din familj, så gör andra familjer som de själva vill.
Påverkar det din ekonomi att andra kvinnor stannar hemma med sina barn? vad fan bryr du dig då för? Statistiken?

Fint av feminister att verka vilja bestämma över andra kvinnors liv, låter inte särskilt EMPOWERING.

som jag just skrev de 6 månaderna kan ni inta ta men ni kan absolut ta gott om tid och ansvar av de övriga 208 månaderna de tar för ett barn växa upp till ett vuxet hen, tack.

Och ja det påverkar absolut allas vår ekonomi hur könen väljer fördela gratis arbetet.
Citera
2014-11-10, 21:35
Medlem
Citat:
som jag just skrev de 6 månaderna kan ni inta ta men ni kan absolut ta gott om tid och ansvar av de övriga 208 månaderna de tar för ett barn växa upp till ett vuxet hen, tack.

Och ja det påverkar absolut allas vår ekonomi hur könen väljer fördela gratis arbetet.

Vad är din definition av arbete? Något som folk i alla tider med vilje gjort utan ersättning?
Obetalt arbete, jo tjena...

Finns inte en arbetsgivare i världen som betalar för något som folk gör gratis, du får pressa dig själv och andra kvinnor att ge fan i att skaffa barn om ingen betalar för den "tjänsten". För barn är ju inget som en kvinna väljer att skaffa med vilje utan pimpens... jag menar statens bidrag, eller?
Citera
2014-11-10, 21:38
Medlem
Bodickers avatar
Citat:

Varför det? vadå gratisarbete? URsäkta damen, men du har inte att göra med vem som diskar av mig och min fru.
Citera
2014-11-11, 00:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Varför det? vadå gratisarbete? URsäkta damen, men du har inte att göra med vem som diskar av mig och min fru.
Nej, vi skiter faktiskt i det så länge staten inte betalar för att hon som kvinna skall gå hemma och sköta din marktjänst istället för att vara på sitt arbete.

Svar nog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in