2014-10-28, 20:45
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Däremot kan du få sitta inne en bra bit mer än 6 är för en del narkotikasmuggling, människorov, spionage mm.

Men allt som oftast inte. Vad är din poäng?
Citera
2014-11-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Dels så var det ju tydligen en mormor, vad ska hon göra gentemot den dömde ? Ett hot kan ju många yttra men att gå till fysisk handling är ju desto ovanligare.

Jag tror att Niklas kan känna sig lugn, möjligen att han skulle träffa på någon i berusningstillståns och våldsyttring skulle ske då.

Någon planerad hämd är väldig avlägset, det är vad jag tror

Då kan jag säga att jag tror du är helt ute och seglar . Hade jag varit nathalies mördade hade jag inte satt min fot utanför min cell . Det är många många fler än han någonsin anar som gärna offrar några år i finkan för att få väck honom , för alltid .
Citera
2014-11-07, 12:34
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonora
Då kan jag säga att jag tror du är helt ute och seglar . Hade jag varit nathalies mördade hade jag inte satt min fot utanför min cell . Det är många många fler än han någonsin anar som gärna offrar några år i finkan för att få väck honom , för alltid .
Det är stor skildnad på att agera och bara prata...få som tar steget
Citera
2014-11-09, 11:28
Medlem
Är BO släkt med krim-dåren som erkände att han mördat Malin Olsson från Dalsland i Göteborg, hur då i så fall??
Citera
2014-11-10, 13:16
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Är BO släkt med krim-dåren som erkände att han mördat Malin Olsson från Dalsland i Göteborg, hur då i så fall??
En Magnusson va ? Boendes i Kortedala tror jag...
Citera
2014-11-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
En Magnusson va ? Boendes i Kortedala tror jag...

Ska det väl vara ja....bodde där i en campingvagn väl.
Citera
2015-01-03, 09:50
Medlem
mjohan84s avatar
Såg precis på TV3-reklamen att programmet "mordet" börjar den 20e januari ... Det handlar om Nathalie .

Man hör en röst som ska föreställa nathalies som säger "personen som mördade mig nästan gick fri"
Citera
2015-01-03, 09:51
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Ska det väl vara ja....bodde där i en campingvagn väl.
Ursäkta sent svar men jag tror det är Jeff du menar
Citera
2015-01-03, 14:57
Medlem
janepetrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonora

Ja det vet vi ju alla hur tavringarna fungerar , oavsett om det är rätt eller fel så skyddar dom varann och sätter gärna fast den yngsta. Att mörda en tatter är inte ok ( det är inte ok att mörda någon ) Men han visste säkert vad han gav sig in på när han träffade tjejen. Jag förstår exakt, skulle hata honom lika mycket som min
sons mördare.
Citera
2015-01-04, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Njäe, det stämmer inte riktigt. Teknikerna har sagt att de inte kan bevisa att ett brott skett i lägenheten. Och det är lite skillnad.
Flickan bodde ju där och det finns massor av spår efter henne där. PV kan ha strypt henne i sängen exempelvis, burit ut henne i en väska, begravt henne i skogen utan att lämna några som helst spår i varken bil eller lägenhet, detta är fullt möjligt.

Då får man vara jävligt snabb, för annars skulle likhundar uppfatta kadaverin.
Mer troligt är att hon wejstats utomhus och inte fraktats någon längre bit utan eldats upp, grävts ner eller sänkts i vatten i princip på mordplatsen.

Bil och bostad lär vara undersökt enligt konstens alla regler.

Trist för pojkvännen att få behålla en nyligen köpt lägenhet. Någon som tittat på hur den finansierats?

För övrigt är det vansinne att mamman hade tillgång till dotterns telefon dagarna efter försvinnandet. Det borde i princip varit polisens bästa föremål att orientera sig utifrån inledningsvis.
Citera
2015-01-04, 05:07
Bannlyst
Är killen ute nu?
Citera
2015-01-04, 17:46
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Är killen ute nu?
Niklas Granberg hette han... Tror han fortfarande har en adress till fängelset på ratsit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in