2014-11-10, 13:34
Medlem
one.zeros avatar
Hittade detta:
Citat:
Psykiatrisk tvångsvård har ibland missbrukats av totalitära regimer för att bli av med regimkritiker. I Sovjetunionen fanns en speciell diagnos, långsamt utvecklande schizofreni, som regimkritiker ofta fick.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykiatrisk_tv%C3%A5ngsv%C3%A5rd
Jag är imponerad över träffsäkerheten då det nästan endast var regimkritiker som fick diagnosen. Därför är jag intresserad på hur de gjorde. Någon som vet?
Det är alltså inte en riktig diagnos utan snarare ett verktyg som beställdes av Sovjetunionens kommunistiska parti och KGB. Det kallas för Smygande schizofreni.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Smygande_schizofreni

I många länder fängslas regimkritiker men hur gör länder där detta är förbjudet? Jag har inte glömt då CIA åkte jorden runt och samlade på sig misstänkta terrorister efter 9/11 för att pressa dem på information genom bla tortyr. De transporteras till länder där tortyr var tillåtet och på så vis kringgick de avtalen.

Ett annat sätt kan vara att placera obekväma personer på ett psykiskt sjukhus så att de får en diagnos för att bli mindre trovärdiga hos allmänheten.

Citat:
In the Soviet Union, psychiatric hospitals were often used by the authorities as prisons in order to isolate political prisoners from the rest of society, discredit their ideas, and break them physically and mentally; as such they were considered a form of torture.

https://en.wikipedia.org/wiki/Psikhushka

Jag tycker att en av metoderna för att lyckas med detta, beskrivs tydligt i den här tråden. GS är genialisk för detta eftersom det är näst intill omöjligt för en utsatt att bevisa vad som denne egentligen utsätts för.
Målet kan då vara att få sätta en diagnos på de utsatta så att deras förtroeende försvagas.

Och det verkar vara väldigt enkelt. Rosenhan experiment talar för det.
https://www.youtube.com/watch?v=xAsqKCQDgmA

Jag tolkar klippet som att alla har möjlighet att få en dålig diagnos vid ett längre besök hos psykvården.
2014-11-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Stalkermods och Säpotroll hade jag som sagt fått tillräcklig erfarenhet av långt innan jag beslöt att fortsätta här för att reda ut förhållandena. Här skulle åtminstone inte censuren fungera på samma sätt och efter ett par års tålmodigt upprepande av vad jag står för i demokrati och MR fick jag åtminstone mitt namn återupprättat efter att ha kallats kryptonazist så fort de anonyma blivit svarslösa i andra forum.
Nu har jag kommit fram till att det är genom stalkermods Säpo tillåts värva nya absolut lojala medarbetare gratis. Varje enskild som du eller Oddball fortsätter att vara sympatiskt duktiga i sak men lägger an en kollektivt nedlåtande attityd mot oss som ser vidare på saken och ni hindrar varje dialog från att fördjupas eller komma vidare.
Trakasserierna mot mina vänner och varje ny meddebattör är så uppenbart satta i system att jag aldrig behövt tvivla på mina egna sinnen så som ni ständigt försöker få det till.

...jag tror du missuppfattar. Jag är inte alls emot tanken att GS förekommer. Däremot blir det lätt för trollen att bråka när det sker sådana sakfel och uppenbara misstolkningar.
Sedan är det ju bara ogenomtänkt och förvirrat att tro att det är en organisation/säpo/hyresgästförening som hyr in svenssons till allehanda stalkeruppdrag. Det faller på sin egen orimlighet.
Kaninhålet och svaret däri är naturligtvis mycket djupare än så!
2014-11-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Hittade detta:

Jag är imponerad över träffsäkerheten då det nästan endast var regimkritiker som fick diagnosen. Därför är jag intresserad på hur de gjorde. Någon som vet?
Det är alltså inte en riktig diagnos utan snarare ett verktyg som beställdes av Sovjetunionens kommunistiska parti och KGB. Det kallas för Smygande schizofreni.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Smygande_schizofreni

I många länder fängslas regimkritiker men hur gör länder där detta är förbjudet? Jag har inte glömt då CIA åkte jorden runt och samlade på sig misstänkta terrorister efter 9/11 för att pressa dem på information genom bla tortyr. De transporteras till länder där tortyr var tillåtet och på så vis kringgick de avtalen.

Ett annat sätt kan vara att placera obekväma personer på ett psykiskt sjukhus så att de får en diagnos för att bli mindre trovärdiga hos allmänheten.

Jag tycker att en av metoderna för att lyckas med detta, beskrivs tydligt i den här tråden. GS är genialisk för detta eftersom det är näst intill omöjligt för en utsatt att bevisa vad som denne egentligen utsätts för.
Målet kan då vara att få sätta en diagnos på de utsatta så att deras förtroeende försvagas.

Och det verkar vara väldigt enkelt. Rosenhan experiment talar för det.
https://www.youtube.com/watch?v=xAsqKCQDgmA

Jag tolkar klippet som att alla har möjlighet att få en dålig diagnos vid ett längre besök hos psykvården.

Intressant inlägg, one.zero. Jag har gjort fet stil på två av dina meningar som verkligen beskriver exakt vad dessa stalkers har som mål. De som är utsatta för GS är ju ofta personer som är fritänkare, som vågar kritisera status quo och rådande system, och som dessutom öppet uttalar sig om detta både socialt och även på internet. För mig känns det bara logiskt att sådana personer - som ju då blir obekväma för matkteliten - blir övervakade och förföljda och att man även vill få det till att man är mentalt sjuk/schizofren.

Kan tillägga också att det inte alltid är så att man måste vara på det sättet för att bli utsatt för GS, i många fall tror jag också att de utför psyk-experiment på slumpvis utvalda personer.

Ett mål som de har är som sagt att man ska ses som galen så att ingen ska lyssna på det som man har att säga, och ett annat mål kan vara att man ska bli utpekad som kriminell och kanske också hamna i fängelse. Jag var personligen med om en händelse i mitt liv för cirka ett par veckor sedan då en situation som uppstod för mig manipulerades totalt av en stalker som började hota med att man skulle kontakta polisen och anmäla mig för bedrägeri. Jag går inte in i detalj på det som hände nu, för det blir lite krångligt att förklara, men själva poängen är att jag hade absolut inte gjort något som helst fel och jag är inte kriminell på något sätt. Snarare är det så att det är dessa GS-stalkers som är kriminella. Och en av alla deras metoder är att projicera deras minst sagt tveksamma metoder över på offret, så om de är kriminella så vill de att offret istället ska ses som kriminell, eller om t ex ljuger och hittar på lögner så vill de att offret ska ses som en lögnare, osv ...

Tycker att följande videoklipp med John Lennon är ganska så talande. Han var ju en person som uttalade sig öppet om hur sjukt/korrupt världssystemet är, och han blev ju t o m mördad. Det är ju helt omöjligt att med säkerhet säga om det berodde på just det att han blev mördad, men man kan ju misstänka att han kanske blev lite för obekväm för de som sitter på sina höga maktpositioner.

https://www.youtube.com/watch?v=A_dJNzDo8SQ
2014-11-10, 15:50
Medlem
Jag som ni andra vill även gärna se mer bevis av de andra som hävdar att de är utsatta verkligen är det, för det ingår förmodligen i programmet att sprida disinformation och få somliga utsatta att verka schizofrena. Då framstår det som att den som är utsatt på riktigt är psykiskt sjuk. I mitt fall har jag konkret sagt att jag har bevis och även frågat vad för typ av exempel ni vill se som skulle bevisa GS för er. Jag har ännu inte fått något förslag om vad ni vill se.

En annan aspekt vore ju att använda det allmänna tänkandet då folk går efter vad folk tycker och tänker framför att skapa en egen uppfattning och många kommentarer som hävdar en sak skulle nog fungera ypperligt för att uppnå det ändamålet.

Jag har tidigare visat hur detta enkelt kan utföras av en mindre grupp människor och inte behöver kosta någonting, medan ni får det att framstå som att det behövs hundratusentals betalda personer och flertalet miljarder i investering. Allt är Smoke and Mirrors. Hyrbilarna används vid vissa få tillfällen när man gör mer vågade saker för att få personen att kolla upp registreringsnumret och är en del av aspekten för att få allting att låta dyrare än det är, det är förmodligen en del av illusionen/psykosen man vill bygga. Jag har bara sett hyrbilar som betett sig suspekt 20 gånger under hela perioden det år som gått. Det var mest i början.

Såhär är det. Med tekniska kunskaper kan jag och ett gäng polare hacka mig in på en persons smartphone kostnadsfritt, när den använder wifi eller liknande och installera en stalkerapp som låter mig se var den personen befinner sig. Skulle även kunna hacka mig in på läsplattan och dennes dator om den har ett svagt säkerhetssystem och möjligheten fanns.

Sedan studerar jag via GPS var personen går och låter mina polare lysa på den personen med helljus när han går på vissa platser gärna i mörkret men även dagtid och att de gör saker, säger saker som man har snappat upp från konversationen från smartphonen när man avlyssnat och läst smsen. Information som bara den personen borde veta. Sedan allt eftersom trigga en förföljelsemani/psykos.

Jag ser att personen går länge efter en specifik gata, säger detta till de andra och de agerar spontant med den människan alternativt att alla har tillgång till något program där de kan se personens placering och agera fritt efter vad de finner passande, om det är att stirra aggressivt eller göra underliga grimaser. Vi sätter på bilalarm i närheten där han är, vi hostar omkring honom och beter oss allmänt underligt.

Är jag skillad och känner mycket folk som skulle uppskatta ett system som detta så låter jag dem gå med och utökar verksamheten. Snart kanske jag har 20-30 stycken som tycker detta är sjukt roligt och vi kastar saker mot fönstret använder alla medel för att psyka personen var han än är, eftersom vi kan ta reda på det via GPS-systemet från hans mobil som han jämt har med sig. Som sagt jag har alltid haft min mobil med.

Det är sjukt simpelt, vem som helst har förmågan att göra detta med rätt kunskaper. Nästan helt gratis, lite bensin är allt som kostar. Att hävda motsatsen är bara att visa att man aktivt försöker förneka faktum, av en underlig anledning.

Detta är Gang Stalking och svårare än så är det inte. Det kostar ingenting mer än ett engagemang.

Förmodligen behövs ett nytt namn för fenomenet men Organized Harassment är nog det mest passande uttrycket.

Varför är detta så ologiskt och omöjligt i den värld som den vi lever i?
Att flera människor går ihop för att bryta ned en person händer naturligt över hela samhället för tusentals varje dag i skolor och arbetsplatser, att ett gäng gör samma sak med lite mer högteknologiska hjälpmedel är vad GS är i sin kärna. Inget mer än så.

Det är ni skeptiker som behöver förklara er varför detta inte skulle kunna existera när det finns manualer, information och hjälpmedel som visar hur man bygger sådana här nätverk.
Varför skulle ingen någonsin vilja testa detta i samhället när det är gratis och i princip vem som helst i världen kan göra sin variant av det?

Detta i en värld där miljoner av människor är utsatta för hacking
medan flertalet miljoner är utsatta för mobbing.

Varför är en kombination av dessa faktorer så otänkbart?
Varför är det så omöjligt med följande formel:

Teknologi + Mobbing = GS.
2014-11-10, 16:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
....
I mitt fall har jag konkret sagt att jag har bevis och även frågat vad för typ av exempel ni vill se som skulle bevisa GS för er. Jag har ännu inte fått något förslag om vad ni vill se.
...

Jag vill gärna se de bevis du påstår dig ha.
2014-11-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
...jag tror du missuppfattar. Jag är inte alls emot tanken att GS förekommer. Däremot blir det lätt för trollen att bråka när det sker sådana sakfel och uppenbara misstolkningar.
Sedan är det ju bara ogenomtänkt och förvirrat att tro att det är en organisation/säpo/hyresgästförening som hyr in svenssons till allehanda stalkeruppdrag. Det faller på sin egen orimlighet.
Kaninhålet och svaret däri är naturligtvis mycket djupare än så!

Vad har du själv för teorier om hur svaret i kaninhålet ser ut? Om du känner för att dela med dig, vill säga?
2014-11-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Jag som ni andra vill även gärna se mer bevis av de andra som hävdar att de är utsatta verkligen är det, för det ingår förmodligen i programmet att sprida disinformation och få somliga utsatta att verka schizofrena. Då framstår det som att den som är utsatt på riktigt är psykiskt sjuk. I mitt fall har jag konkret sagt att jag har bevis och även frågat vad för typ av exempel ni vill se som skulle bevisa GS för er. Jag har ännu inte fått något förslag om vad ni vill se.

En annan aspekt vore ju att använda det allmänna tänkandet då folk går efter vad folk tycker och tänker framför att skapa en egen uppfattning och många kommentarer som hävdar en sak skulle nog fungera ypperligt för att uppnå det ändamålet.

Jag har tidigare visat hur detta enkelt kan utföras av en mindre grupp människor och inte behöver kosta någonting, medan ni får det att framstå som att det behövs hundratusentals betalda personer och flertalet miljarder i investering. Allt är Smoke and Mirrors. Hyrbilarna används vid vissa få tillfällen när man gör mer vågade saker för att få personen att kolla upp registreringsnumret och är en del av aspekten för att få allting att låta dyrare än det är, det är förmodligen en del av illusionen/psykosen man vill bygga. Jag har bara sett hyrbilar som betett sig suspekt 20 gånger under hela perioden det år som gått. Det var mest i början.

Såhär är det. Med tekniska kunskaper kan jag och ett gäng polare hacka mig in på en persons smartphone kostnadsfritt, när den använder wifi eller liknande och installera en stalkerapp som låter mig se var den personen befinner sig. Skulle även kunna hacka mig in på läsplattan och dennes dator om den har ett svagt säkerhetssystem och möjligheten fanns.

Sedan studerar jag via GPS var personen går och låter mina polare lysa på den personen med helljus när han går på vissa platser gärna i mörkret men även dagtid och att de gör saker, säger saker som man har snappat upp från konversationen från smartphonen när man avlyssnat och läst smsen. Information som bara den personen borde veta. Sedan allt eftersom trigga en förföljelsemani/psykos.

Jag ser att personen går länge efter en specifik gata, säger detta till de andra och de agerar spontant med den människan alternativt att alla har tillgång till något program där de kan se personens placering och agera fritt efter vad de finner passande, om det är att stirra aggressivt eller göra underliga grimaser. Vi sätter på bilalarm i närheten där han är, vi hostar omkring honom och beter oss allmänt underligt.

Är jag skillad och känner mycket folk som skulle uppskatta ett system som detta så låter jag dem gå med och utökar verksamheten. Snart kanske jag har 20-30 stycken som tycker detta är sjukt roligt och vi kastar saker mot fönstret använder alla medel för att psyka personen var han än är, eftersom vi kan ta reda på det via GPS-systemet från hans mobil som han jämt har med sig. Som sagt jag har alltid haft min mobil med.

Det är sjukt simpelt, vem som helst har förmågan att göra detta med rätt kunskaper. Nästan helt gratis, lite bensin är allt som kostar. Att hävda motsatsen är bara att visa att man aktivt försöker förneka faktum, av en underlig anledning.

Detta är Gang Stalking och svårare än så är det inte. Det kostar ingenting mer än ett engagemang.

Förmodligen behövs ett nytt namn för fenomenet men Organized Harassment är nog det mest passande uttrycket.

Varför är detta så ologiskt och omöjligt i den värld som den vi lever i?
Att flera människor går ihop för att bryta ned en person händer naturligt över hela samhället för tusentals varje dag i skolor och arbetsplatser, att ett gäng gör samma sak med lite mer högteknologiska hjälpmedel är vad GS är i sin kärna. Inget mer än så.

Det är ni skeptiker som behöver förklara er varför detta inte skulle kunna existera när det finns manualer, information och hjälpmedel som visar hur man bygger sådana här nätverk.
Varför skulle ingen någonsin vilja testa detta i samhället när det är gratis och i princip vem som helst i världen kan göra sin variant av det?

Detta i en värld där miljoner av människor är utsatta för hacking
medan flertalet miljoner är utsatta för mobbing.

Varför är en kombination av dessa faktorer så otänkbart?
Varför är det så omöjligt med följande formel:

Teknologi + Mobbing = GS.

Jag tänker lite att det kan ju vara så att din GS (eller Organized Harassment) ser ut precis så som du beskriver, och att du har uppfattat det helt rätt i ditt fall. Men skulle det inte kunna vara så att det här är ett program som väldigt många människor utsätts för och att grunderna, syftet och målet med det hela är samma för alla TI's, och likaså att många av deras vanligaste metoder används på alla, men att man också skräddarsyr detta lite från TI till TI? Med andra ord; det kan finnas vissa olikheter i vad man utsätts för. Är det en tanke som du är öppen för?

Jag har nu haft tillfälle att observera hur de går till väga gentemot mig under den tid som jag har varit medveten om det hela, och jag har också ägnat mycket tid åt att se tillbaka i tiden flera flera år av mitt liv och kan konstatera ännu fler uppenbara mönster och tillvägagångssätt. Utifrån vad jag har upptäckt och förstått, när det gäller min egen GS, så går detta djupare och är mer omfattande än vad du beskriver i ditt fall. Det betyder nog inte för den skull att det nödvändigtvis måste vara något som har varit mycket kostsamt. Jag är medveten om att jag kan ha missuppfattat vissa aspekter också, men på det stora hela tror jag att jag nu har ganska stor koll på vad som sker i mitt fall, åtminstone.

Jag erkänner att jag i nuläget inte har några bevis att visa upp, men lyckas jag skaffa något som kan vara övertygande så ska jag försöka lägga upp det på något sätt. En sak som jag inte vill göra dock är att installera övervakningskameror i min lägenhet. Jag vill helt enkelt inte ha det så hemma, och dessutom så är jag inte särskilt bra på tekniska prylar. Jag vill helst inte hålla på och filma någon, för jag känner mig obekväm med en sådan situation.

Jag kan i alla fall försäkra att jag personligen inte är någon som skriver här med några dolda syften att sprida disinformation. Jag berättar om mina upplevelser och förstår att många säkert inte tror mig, men sen finns det eventuellt en eller annan som gör det också, jag vet inte?

Jag förstår känslan av att misstänka andra som berättar att de är utsatta för detta. Det är svårt att låta bli att undra ifall de talar sanning eller inte. Just detta upplever jag som en av de jobbigaste aspekterna, för man önskar ju inget hellre än att kunna få kontakt med andra TI's som förstår och det skulle också göra att man kände sig lite mindre isolerad.
2014-11-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Jag förstår känslan av att misstänka andra som berättar att de är utsatta för detta. Det är svårt att låta bli att undra ifall de talar sanning eller inte. Just detta upplever jag som en av de jobbigaste aspekterna, för man önskar ju inget hellre än att kunna få kontakt med andra TI's som förstår och det skulle också göra att man kände sig lite mindre isolerad.

En liten rättelse bara:

Jag HAR haft kontakt via pm med andra TI's här som förstår. Vad jag hade i tankarna när jag skrev ovanstående var att jag inte har haft kontakt med någon annan TI i verkliga livet som jag har träffat.
2014-11-11, 04:12
Medlem
theanthropologists avatar
Se på det här klippet med avstängt ljud och observera hur man beter sig i bakgrunden! Nästan alla beter sig normalt, men kolla in dom som inte gör det! Vad håller dom på med?

http://www.dn.se/webb-tv/klipp/nyheter/valdigt-viktigt-icke-besked-av-sd/

Det tycks som att personerna har en attityd och ett syfte, och med tanke på hur de framstår, med minspel och arbetande käkmuskler, så är de inte linslusar som är där för att visa upp sig.

Är det någon som vet vad det är för personer? Jag antar att händelserna utspelar sig i något pressrum i riksdagshuset? Man kan läsa i personernas ansikten vad de känner och deras vånda tycks vara stor.

Det här är ett mönster som jag känner igen mycket tydligt.. Jag vet inte vad som sker, men jag tror att det är en speciell form av GS, som jag själv blivit utsatt för många gånger. Någon annan som känner igen situationen?

Ta bort ljudet och fokusera på händelserna i bakgrunden!
2014-11-11, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Vad har du själv för teorier om hur svaret i kaninhålet ser ut? Om du känner för att dela med dig, vill säga?

Jag har ingen hållbar förklaring, det lutar nog mer åt att vi måste analysera närmare exakt Vad verkligheten är, eller Vem den är. Alex, det du säger om tekniken stämmer såklart, men försök analysera om det är ens tänkbart i praktiken, att sådana practical jokes skulle kunna genomföras utan läckage? Människor är människor, du vet. Som du o jag.
Eller är dom det?
Senast redigerad av eyecreate 2014-11-11 kl. 08:09.
2014-11-11, 11:03
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
.... Alex, det du säger om tekniken stämmer såklart, men försök analysera om det är ens tänkbart i praktiken, att sådana practical jokes skulle kunna genomföras utan läckage? Människor är människor, du vet. Som du o jag.
Eller är dom det?
Vi är mer lika än du anar men de socialfascister och stalkermods som misstror våra liberaldemokratiska värderingar lever i en annan begreppsvärd där deras egen nyttomoral skall avgöra vem som är värd att kallas mänsklig.
Alla vill vi göra nytta för samhället men utan öppet erkänd social identitet blir det fel vad vi än efter bästa förmåga och välvilja försöker göra. Så länge en anonym majoritetsmakt konspirerar i det fördolda mot oss ännu fritänkande individer kommer även grövsta läckage och avslöjanden att kunna bortförklaras.
Socialfascisterna efter statskuppen -86 äger både bedömnings- och beslutsrätten vad gäller varje form av bevis och ju mer vi påvisar vad som faktiskt händer utan ansvar någonstans desto mer marginaliseras vi och utesluts nu t o m från fundamentala medborgerliga och mänskliga rättigheter.
2014-11-11, 14:36
Medlem
Inom kort hålls en konferens i Bryssel som visar på kopplingen mellan teknik och s.k. "covert harassment"; EUROPEAN CONFERENCE ON COVERT HARASSMENT OF CIVILIANS 2014.

Länk: www.covertharassmentconference.com

Det är två organisationer som anordnar denna konferens; European Coalition Against Covert Harassment (EUCACH), se länk: www.eucach.org

och

STOPEG Foundation (STOP Electronic weapons and Gang stalking), se länk: www.stopeg.com

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in