Citat:
Ursprungligen postat av
Svetsminister
Lite låg nivå här tycker jag.
Ja, men hej Stefan. Det är mamma här
Var ju länge sen nu som du kom hem till oss, din fosterpappa och din fostermamma, här i Undrom. Men känner du inte igen mej så är det jag, din MAMMA, din fostermamma, här på bilden till vänster i bild.
<---------
Ja, länge sen nu som sagt...... länge sen nu du som liten pojkspoling sparkade boll här i Undrom och åt snorkråkor.
Minns du? Synd dom dragit om vägen till din sommarstuga i Ö- vik, för nu går det väl ännu fortare och komma "hem" och till "stugan"? För annars hade du väl måhända kunnat svänga in på en kopp kaffe med hon din Ulla och hos mej din gamla mamma?
Jag är 85 år gammal nu, Stefan?

Och bor här kvar ensam här i Undrom och sen din pappa dog.
Men jag hörde ryktas om här i byn här att du nyss skulle ha suttit i din gamla skog här bakom huset och där du som barn lekte med grankottar och målade dessa blå(??)att du nyss suttit här tillsammans med en lekkamrat som såg ut som en rollon och som du målat två, stora bruna (hund- )ögon på?
Är det sant det, Stefan?
Hade du då inte också lika gärna kunnat besöka din gamla(85 år)mamma när du ändå gjorde denna din nostalgitripp?
Ja, pappa din är ju borta han nu och det sen länge, men jag, din mamma, finns ju kvar?
Jag brukar inte synas så ofta i Aftonbladet numera, men jag är ju ändå 85 år gammal nu?
Och du, du Stefan, läser nog inte Aftonbladet så flitigt längre, Stefan??
Ja, man får ta väl ta allt med jämnmod, antar jag. För till exempel har vi alla här i byn skaffat sjutillhållarlås med 17 olika låsfunktioner och grannarna har satt upp skyltar som varnar för inbrott..........på flera främmande språk, Stefan??
Jag förstår ingenting? Gör du, min son Stefan?????
Ingen annan förstår heller, för dom tror bara du var en sån där bortbyting och det bara för du behöll ditt efternamn efter din riktiga mamma, Stefan.........?!?!
Men du fick i alla fall mitt och din pappas liv och du jobbade bra på Hägglunds tror jag? För där stred du för din egen skull och blev på en gång en sån där fackpamp.
Jag har inte sån stor pension, Stefan, knappt råd och skaffa dom där låsen på dörren.
Och pappa din han är död han nu.
Men jag din mamma önskar dej lycka till med din fortsatta karriär och grattis till å ha blivit Sveriges statsministär!
Men visst kan du väl spara lite från din fackpampspension till din gamla låssasmamma? Så slipper din låssasmammas kiss och bajs vägas i en blöja medan du sitter i din gamla skog här bakom ditt barndomshem här i Undrom och målar kottar blå och ivrar för ögon bruna? Och låssas du har mer än bara dina kottar, Stefan?
Nu ska jag försöka låsa om mej, Stefan.
Med mina gamla(85 år)sönderARBETADE händer, Stefan?
Har du tur så får den mor, jag, som valde att ta dej till mitt hjärta svälta så pass jag skiter och pissar i blöjor så pass det inte blir FÖR dyrt OCH för JOBBigt för dej och din Ulla, Stefan?
Pappa och jag är besviken på dej, Stefan.

Men vi är ju gamla nu och pappa redan till å med död.
Men din biomamma å som du behållit namnet efter och din biobror, han som är Moderat, är nog stolt, Stefan? Dom verkar ju aldrig dö dom??
Men vad skulle du på Hägglunds och göra när det enda du då med ville göra var att måla inte bara dina leksaker(dina grankottar)blåa utan även måla hela världen i denna kalla färgen?
Har du fört oss, din pappa och mej, bakom ljuset, Stefan?
Hoppas du kommer med blommor på min grav då, Stefan?
Jag får inte ens färdtjänst för och sätta blommor på din pappas grav. Du har väl säkrat Ullas pension i alla fall Stefan?
Vi, pappa och jag, är besviken på dej, Stefan

Men varsågod för att pappa och jag fick offra oss för dej Stefan och offra oss för din karriär.
Ett mammahjärta kan bara blöda i röd färg, Stefan, glöm inte det när du står där vid mej din mammas(och din pappas) grav och sörjer, Stefan.
Synd du inte läser AB längre Stefan, för annars hade du kanske kunnat läsa där om den dagen din mamma, och som tog hand om dej, dog.
Men jag antar att din tid är dyrbar, särskilt nu Stefan?
Jag har inte råd och köpa AB längre Stefan, men när din pappa levde hade din pappa och jag råd o köpa dej, Stefan.

Men det kanske kostade på, så här i längden, då...?
Men tider förändras!?!
Och
inte ska du skämmas Stefan för ditt enkla ursprung?
Ha det bra med din Ulla och med din karriär. Tur ni inte fick några barn! Barn är dyra i drift, du Stefan... se bara vad dyra alla dessa skäggbarn är, du Stefan. Synd dom inte ens kan läsa alla dyra varningsskyltarna å som är uppsatta bland annat här i hela Undrom... Men kanske gamla mamma här ska ta emot ännu ett barn? Hon har ju fortfarande plats, menar jag!? Nu kom ju inte just du ut ur fittan min, men in där kan alltid någon(och något)komma.
Och förlåt din gamla sosse- mamma å för hon upptog din dyrbara tid Stefan?
Men denna låten tar bara 3 minuter å 41 sekunder å höra på(det är gratis på det där Youtube, nån annan betalar då):
http://www.youtube.com/watch?v=lJXTqauin-0
"KANSKE HAR DU EN MOR, REN GAMMAL NU
VARS ENDA LJUSPUNKT I LIVET E´ DU"
// En MAMMA?!?!