2014-11-04, 15:15
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kan det ha varit EV Nova?
JA!!!

Den är visserligen nyare än vad jag kommer ihåg, men minnet är väl inte det bästa.

Tänkte faktiskt köpa det, men 30 dollar för ett spel från 2002...
Citera
2014-11-08, 17:06
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverPenguin
Vad heter online spelet som ser ut något sånt här? Man springer automatiskt hela tiden och det går snabbare o snabbare.

http://i36.photobucket.com/albums/e3...psb1db0fbf.png
Död länk är död.

Tryckte man i takt med en melodi eller så?
Citera
2014-11-08, 17:41
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverPenguin
Vad heter online spelet som ser ut något sånt här? Man springer automatiskt hela tiden och det går snabbare o snabbare.

http://i36.photobucket.com/albums/e3...psb1db0fbf.png

Länken funkar som sagt inte, men jag gissar på Flood Runner (finns en 1:a, 2:a, 3:a och 4:a).
Citera
2014-11-08, 20:29
Medlem
Letar efter ett web browserspel. Man var typ gangster och utamanade folk, efter utmaningen slåss man och tjänar in guld etc för att köpa vapen för att fortsätta bygga upp sitt imperium. Fighterna var som exempelvist mortal combat, man började på varsin sida och det var på samma sätt som mortal kombat att man gick fram och tillbaka och slogs till en vann. Vapen man köpte och väst var med under striden etc. Gubbarna var inte stickgubbar men var ej "verkliga" om man säger så utan mer animerade och runda. Spelet spelades vid år 2007 om jag inte minns helt fel.

Tack
Citera
2014-11-08, 23:18
Medlem
Erkan22s avatar
Det är ett strategispel som kom för ca 7-5 års sen tror jag. Man skötte arméer och hade grekiska gudar till varje "lag". Just den guden kunde man sedan välja att använda i tredjepersonsvy och springa runt med. Vill minnas att det var rätt likt AoE förutom tredpersonsvyn då.

Det var iallafall gudar från grekernas tid om jag inte minns helt fel. Någon?
Citera
2014-11-08, 23:43
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkan22
Det är ett strategispel som kom för ca 7-5 års sen tror jag. Man skötte arméer och hade grekiska gudar till varje "lag". Just den guden kunde man sedan välja att använda i tredjepersonsvy och springa runt med. Vill minnas att det var rätt likt AoE förutom tredpersonsvyn då.

Det var iallafall gudar från grekernas tid om jag inte minns helt fel. Någon?
Antar att det är Age of Mythology. Jag var dock fast i Age of Empires-träsket så jag kan ha fel.
Citera
2014-11-09, 00:06
Medlem
Erkan22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Antar att det är Age of Mythology. Jag var dock fast i Age of Empires-träsket så jag kan ha fel.
Det kan det nog vara, tackar!
Citera
2014-11-09, 00:41
Medlem
Ambyzs avatar
Letar efter ett PS2 spel där man var en polis robot (blå). Man kunde köra både campain och splits screen där man körde mot varandra (eller mot en bot) och skulle förstöra sin motståndares bas. Man kunde då skicka ut enheter (helikoptrar och pansarvagnar) man behövde även springa runt och bygga torn på banan.
Kommer ihåg en replik när man körde mot boten (han var något flygplan), "Come out come out were ever you are".
Citera
2014-11-09, 23:25
Medlem
På 286/486 tiden (dvs 20 år sedan) fanns det ett spel som jag har för mig hette "banana" men får inga träffar när jag söker på det. Spelet innhöll massa fula ord när man dog som fuck, är du verkligen så dålig, ditt jäva pucko etc så det kan ha varit en modifierad variant jag spelat. Spelet gick iaf ut på att man var ett rymdskepp som hela tiden åkte framåt på plattformar. Plattformarna blev smalare och bredare så man styrde skeppet i sidled med piltangenterna och med space hoppade man mellan de olika plattformarna.
Citera
2014-11-10, 00:33
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
På 286/486 tiden (dvs 20 år sedan) fanns det ett spel som jag har för mig hette "banana" men får inga träffar när jag söker på det. Spelet innhöll massa fula ord när man dog som fuck, är du verkligen så dålig, ditt jäva pucko etc så det kan ha varit en modifierad variant jag spelat. Spelet gick iaf ut på att man var ett rymdskepp som hela tiden åkte framåt på plattformar. Plattformarna blev smalare och bredare så man styrde skeppet i sidled med piltangenterna och med space hoppade man mellan de olika plattformarna.

Skyroads?
Citera
2014-11-10, 01:44
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambyz
Letar efter ett PS2 spel där man var en polis robot (blå). Man kunde köra både campain och splits screen där man körde mot varandra (eller mot en bot) och skulle förstöra sin motståndares bas. Man kunde då skicka ut enheter (helikoptrar och pansarvagnar) man behövde även springa runt och bygga torn på banan.
Kommer ihåg en replik när man körde mot boten (han var något flygplan), "Come out come out were ever you are".

Future Cop: L.A.P.D, kom ut på dator och Playstation(1).
Citera
2014-11-10, 15:12
Medlem
FrankTheMans avatar
Om någon skulle kunna hjälpa mig med den här hade jag blivit sjukt glad.

Gammalt PC spel som man spelade som ett rött äpple, något form av point and click tror jag. Barn spel lär det varit också då ja spela de rätt ung, åtta år tror jag att jag var. Kan varit puzzle solving också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in