Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Men din teori innebär att Rami skulle ha i förväg förstått att det blir en brottsplatsundersökning denna gång. Menar du att mordet var planerat.
Nej, men han måste ha förstått att våldet* skulle komma att visa sig, antingen genom skolan kallelse till möte eller genom att Yara berättar för någon. Hon hade flera tidigare frakturer, och kompisar har i efterhand berättat om att hon sade att "Rami slår hårdast". Och då kan han lugnt säga "men kolla med modern vetenskap, hon ljuger, jag har inte gjort något. Bevisen friar mig". Jag tror att hans misshandel under året har planerats så att den lämnar så lite spår som möjligt (eller spår som inte kan härröras från honom, brännmärken bla.) medan Amani har gått på med en kavel där det finns både hennes fingeravtryck och barnets (barnens?) blod.
Men vid något tillfälle under kvällen så måste han ju ha insett att stackars lilla flickan har avlidit och kanske då börjat filma, eller visste han att Y var död i duschen? Varför hade han mer panik när de ringde 112 eller då ambulansen kom (eller satt helt paralyserad
och rökte i trapphuset) men verkade lite mer sansad då han filmade? Hade han insett att Y var död, eller villa han sätta dig Amani för övervåld ifall skolan och socialen skulle fråga?
* Tillägg: den långvariga misshandeln som pågått under flera månader.