Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-07, 21:19
Medlem
maheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle110
De är uppkopplade på samma wifi-nätverk, inställningar på facetime på datorn och mobilen är korrekt inställda. Fungerar ändå inte.

Testa kanske att starta om båda enheterna.
Citera
2014-11-08, 14:14
Medlem
Dyker era minnen också ?
Innan uppdateringen låg jag stabilt på 4-5gb tillgängligt..
Nu pendlar minnet mellan 1-3gb.

Fullt normalt ?
Citera
2014-11-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulundell
Dyker era minnen också ?
Innan uppdateringen låg jag stabilt på 4-5gb tillgängligt..
Nu pendlar minnet mellan 1-3gb.

Fullt normalt ?
Det är först när det går trögare än tidigare som du behöver bry dig. Ledigt RAM är bortkastat RAM som sagts så många gånger tidigare.
Citera
2014-11-10, 10:30
Medlem
Cisoles avatar
Sedan jag uppdaterade till Yosemite så slutade mitt mobila bredband att fungera. Kör på Tre och fungerade fint innan men efter uppdateringen så hittas ingen enhet, inget händer. Har avinstallerat och återinstallerat men samma sak.

Kör också en hdmikabel till projektor vilket fungerade utmärkt innan, efter uppdateringen så fungerar visserligen bilden men datorn blir "ljudlös" när jag sätter i hdmikabeln.

Detta gör mig trött, irriterad och hjälp vore underbart... ?

Har en Macbook Pro från typ 2012.
Citera
2014-11-10, 10:37
Medlem
Airplay är helt värdelöst sedan jag installerade Yosemite. Någon som har samma problem?
Citera
2014-11-10, 10:52
Medlem
Snoorks avatar
Upplever ett problem sen jag uppdaterade till yosemite.
När jag ska öppna en torrent från TBP, så åker jag direkt till mina "top pages" i safari istället för att torrenten öppnas i utorrent...

Någon som vet varför och hur jag åtgärdar detta?
Citera
2014-11-11, 00:24
Medlem
Link85s avatar
Hej!

Uppdaterade nyss till Yosemite.

När jag försöker parkoppla via bluetooth med min macbook pro retina och iphone 6 iOS 8.1 så fungerar det inte? Står "Anslutningen misslyckades, macbook pro stöds inte :S

Någon som vet?

Med Vänliga Hälsningar, link85
Citera
2014-11-11, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cisole
Sedan jag uppdaterade till Yosemite så slutade mitt mobila bredband att fungera. Kör på Tre och fungerade fint innan men efter uppdateringen så hittas ingen enhet, inget händer. Har avinstallerat och återinstallerat men samma sak.

Kör också en hdmikabel till projektor vilket fungerade utmärkt innan, efter uppdateringen så fungerar visserligen bilden men datorn blir "ljudlös" när jag sätter i hdmikabeln.

Detta gör mig trött, irriterad och hjälp vore underbart... ?

Har en Macbook Pro från typ 2012.

Angående HDMI, har du gått in i Inställningar -> Ljud och kollat så att HDMI är valt?
Citera
2014-11-11, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Hej!

När jag försöker parkoppla via bluetooth med min macbook pro retina och iphone 6 iOS 8.1 så fungerar det inte? Står "Anslutningen misslyckades, macbook pro stöds inte :S

Någon som vet?

Vad är det du vill åstakomma?
Bluetooth mellan iPhone & Mac kan (såvitt jag minns) endast användas för att internetdela, inte för att tex. skicka filer
Citera
2014-11-11, 10:04
Medlem
maheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Hej!

Någon som vet?

Du får använda dig utav Airdrop.
Citera
2014-11-11, 12:59
Medlem
Illuzionzs avatar
Inget problem egentligen och detta har funnits långt innan jag uppgraderade till Yosemite, men nästan varje gång jag ska höja/sänka volymen så tar det nån/några sekunder innan den rutan som visar volymen kommer upp. Volymen reagerar däremot direkt. Gissar att det kan bli svårt att fixa detta lilla irriterande problem?
Citera
2014-11-11, 13:26
Medlem
Link85s avatar
Jaha, läste att det behövdes om man tex vill öppna en fil eller sida från iPhone till Mac eller tvärtom.
Hur gör man det? Jag har än så länge bara lyckats smsa/ ringa från min Mac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in