Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturellatantella
Jag har svårt att tro att de är flitiga besökare i moskén, om det nu finns en i Karlskrona. Med porr och häng på sociala medier, serier och allmän lättja, så tror jag de styrs mer av oreflekterade kulturella föreställningar i familjelivet.
Minns att Amani fick vänta hos svägerskan Islam i Landskrona, med två småbarn och Yara, tills Rami kom, för hon hade inte pengar till återresan, och vågade inte riskera ytterligare en bot för "tappad" biljett. Han har nog styrt mer än han vill medge.
Det är just min poäng. Hur ska man få detta till att bli något en professor, denne Hjärpe, ska förklara på ett sätt så att det är till nytta för åklagaren? Vill hon pressa Madi till att skvallra på Rami?
Varför inte ta in en kriminolog som redogör för nödkriminalitet?
Min uppfattning är att det Härpe har att säga, är saker inom den fria bevisprövningen som en advokat kan ta in för att mildra/bortförklara brottet. Men att en åklagare tar in sådant trams som Hjärpes åsikter är obegripligt för mig.
Jag tror inte man får svar på varför folk inte kan kontrollera sin ilska så att de använder våld mot ett litet barn. Bobby styvpappa var inte från Gaza eller från någon religiös kultur. Anders Eklund är en blekfet äcklig svensk.