2014-11-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Det som Yara har utsatts för är ett dåd (mord)utfört av två individer. Men till detta finns en rad aktörer som är medskyldiga.
Yaras lidande finns det inte tillräckligt med ord för.

I kölvattnet av denna extrema tortyr och detta dåraktiga mord är det mycket som kommer upp till ytan.

Utöver det..
Undrar just nu hur mycket skattepengar som gått åt p g a otillräckliga gränskontroller, undfallande pk-tjänstemän och inkompetenta socialchefer/socialsekreterare.

Kommunalskatten i Karlskrona höjs från 21:51 till 22:10 per skattekrona. Enligt P4 Blekinge.
Citera
2014-11-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Jag tror de kommer på tisdag. Kanske har de som är intresserade läst förhören, det gav ju inget nytt till oss som har gjort det. Utom det där med Ramadan, snyft. Han har ingen lätt uppgift, hennes försvarare...Men när föräldrarna ska vittna så kommer nog media.

Det var så jag studsade till när jag fick höra Ramadan nämnas. Är det gudfruktiga människor vi har att göra med.
Citera
2014-11-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Intressant!

De naturliga motfrågorna är många, som frågeställningen om dessa personer är palestinier eller endast löst folk bosatta på Gaza.

Det är mycket politik, och av åsikter på Facebook som främjar terrorism och jag undrar var kopplingen är till det raseri som dödade Yara.

Det blir intressant att höra Hjärpes vinkling på kusingiften, och hur sekulära personer styrs av religion.
Jag har svårt att tro att de är flitiga besökare i moskén, om det nu finns en i Karlskrona. Med porr och häng på sociala medier, serier och allmän lättja, så tror jag de styrs mer av oreflekterade kulturella föreställningar i familjelivet.
Minns att Amani fick vänta hos svägerskan Islam i Landskrona, med två småbarn och Yara, tills Rami kom, för hon hade inte pengar till återresan, och vågade inte riskera ytterligare en bot för "tappad" biljett. Han har nog styrt mer än han vill medge.
Citera
2014-11-07, 13:14
Medlem
Citat:
Det har blivit för komplicerat, och de tror inom Media att alla läsare är dumma. Först för att folk slutar köpa deras nyheter och sen för att de hänger på nätet och läser annat efter eget tycke och smak. De på Media skriver bara när de har en dom. Och då väljer de att lita på rättsväsendet, utan kritisk granskning.

Det är så, att ibland händer det saker som denna tragedi som belyser bristerna hos myndigheter och rättsväsendet. Därav mitt intresse, och engagemang i att få fram en FUP. Ett engagemang vi delar, då vi vill se vad som är bakgrunden till att ett barn kunde plågas ihjäl, i Sverige ostört. När de alla är så PK!

Undantaget är BLT som haft reportrar som följt saken dagligen. Genom att rapportera om saken så är de inte rädda för att trassla in sig i någon PK debatt om att kriminella invandrare eller om att folk från utlandet skulle kunna vara en belastning för samhället. För saken har ett egenvärde, utan att dra in en massa skitsnack om att vi vinner på att dessa klaner bosätter sig i Sverige.

Och SR P4 Blekinge ?
Citera
2014-11-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson
Och SR P4 Blekinge ?

Ja, bra att du påminde mig om det. Vi ska verkligen uppmärksamma på ett positivt sätt de medier som tillvaratar allmänhetens intressen beträffande nyheter.
Citera
2014-11-07, 13:29
Medlem
Bra att det fortfarande finns en och annan tidning och en del mediafolk som inte låter sig styras av pk-ismen!
Citera
2014-11-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Jag har svårt att tro att de är flitiga besökare i moskén, om det nu finns en i Karlskrona. Med porr och häng på sociala medier, serier och allmän lättja, så tror jag de styrs mer av oreflekterade kulturella föreställningar i familjelivet.
Minns att Amani fick vänta hos svägerskan Islam i Landskrona, med två småbarn och Yara, tills Rami kom, för hon hade inte pengar till återresan, och vågade inte riskera ytterligare en bot för "tappad" biljett. Han har nog styrt mer än han vill medge.

Det är just min poäng. Hur ska man få detta till att bli något en professor, denne Hjärpe, ska förklara på ett sätt så att det är till nytta för åklagaren? Vill hon pressa Madi till att skvallra på Rami?

Varför inte ta in en kriminolog som redogör för nödkriminalitet?

Min uppfattning är att det Härpe har att säga, är saker inom den fria bevisprövningen som en advokat kan ta in för att mildra/bortförklara brottet. Men att en åklagare tar in sådant trams som Hjärpes åsikter är obegripligt för mig.

Jag tror inte man får svar på varför folk inte kan kontrollera sin ilska så att de använder våld mot ett litet barn. Bobby styvpappa var inte från Gaza eller från någon religiös kultur. Anders Eklund är en blekfet äcklig svensk.
Citera
2014-11-07, 13:39
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Hur lång tid kan misshandeln ha tagit egentligen? Minns inte om jag läst det någonstans.

Hon bankar på henne i rummet, drar henne fram och tillbaka, slår lite mer och drar in på garderoben och sen läggs hon eller lägger sig på sängen. Behöver inte tagit så lång tid.

En kavel mot hud låter väl ganska stumt varför rami inte reagerat så mycket tänker jag.

Vad tror ni andra?
Yara sprang (enligt Rami) in i klädkammaren och gömde sig när Rami upptäckte Amani med ett grepp om Yaras hår och brödkaveln i handen. Han tog med sig pojkarna därifrån och gick in i vardagsrummet. Fem minuter senare kom Amani ut från Yaras rum med den blodiga brödkaveln i handen och säger att hon har "fostrat" Yara. När Rami tittar in i rummet ligger Yara på sin madrass och Amani går fram till henne och frågar om hon inte ska äta. Här tar Rami den första filmsekvensen där man (enligt honom) hör Yara vädja "Det räcker!" (Samma ord som hon sagt flera gånger innan när hon flydde undan Amani in i vardagsrummet.)

Om Ramis uppgifter är riktiga så gick Amani till klädkammaren dit Yara tagit sin tillflykt och genomförde den svåraste misshandeln där, efter det att Rami och pojkarna lämnat rummet och hon stängt dörren mellan Yaras rum och hallen. Sedan släpade hon ut Yara till madrassen och lade henne där, varefter hon öppnade dörren och förklarade att hon "fostrat" henne.

En fråga till Klarabella: Heter "fostra" och "aga" likadant på arabiska?
Citera
2014-11-07, 13:45
Bannlyst
Citat:
Det är just min poäng. Hur ska man få detta till att bli något en professor, denne Hjärpe, ska förklara på ett sätt så att det är till nytta för åklagaren? Vill hon pressa Madi till att skvallra på Rami?

Varför inte ta in en kriminolog som redogör för nödkriminalitet?

Min uppfattning är att det Härpe har att säga, är saker inom den fria bevisprövningen som en advokat kan ta in för att mildra/bortförklara brottet. Men att en åklagare tar in sådant trams som Hjärpes åsikter är obegripligt för mig.

Jag tror inte man får svar på varför folk inte kan kontrollera sin ilska så att de använder våld mot ett litet barn. Bobby styvpappa var inte från Gaza eller från någon religiös kultur. Anders Eklund är en blekfet äcklig svensk.

Troligtvis enklare att utsätta andras barn för diverse repressalier, tortyr och mord än om det är ens egna.
Man kan enklare släppa på spärrarna och gå loss på det/den man för stunden känner agg mot.
Oavsett religion och ursprung i Sverige.

Vi tog upp lilla Michaels fall där det fanns icke biologiskt fader med i bilden.

Kanske är det enklare att dräpa det man inte har biologiskaband med.
Citera
2014-11-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penkapappa
Troligtvis enklare att utsätta andras barn för diverse repressalier, tortyr och mord än om det är ens egna.
Man kan enklare släppa på spärrarna och gå loss på det/den man för stunden känner agg mot.
Oavsett religion och ursprung i Sverige.

Vi tog upp lilla Michaels fall där det fanns icke biologiskt fader med i bilden.

Kanske är det enklare att dräpa det man inte har biologiskaband med.
Tänk på Värmdöpappan, skulle elda upp sina tre barn, men en kom undan. "Bara" två dog. Biologisk förälder i vårdnadstvist. Edit: Dalarö ska det vara
Senast redigerad av Kulturellatantella 2014-11-07 kl. 14:00.
Citera
2014-11-07, 14:01
Medlem
Ramis karaktär påminner om Knutbypastorn. Manipulativa (och kåta..) pratmakare och mördare!
Islamologen kan inte föra något av värde till åklagarsidan.
Senast redigerad av commandaria 2014-11-07 kl. 14:06.
Citera
2014-11-07, 14:27
Medlem
Emzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
OT:

Är det mer än jag som har noterat att medias intresse för Yaras fall och rättegång har minskat betydligt?

Vad beror det på?

Tänk detsamma. Blir rentav förbannad på den "icke-rapportering" som de större media företagen sysslar med.

Fan Expressen hade Paradise Hotel högre upp och DN samma visa om att SD hotar fälla regeringen. Gamla nyheter och c, d, e-kändisar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in