Citat:
Var någon som undrade om jag kunde tolka 3 årige sonens ord på arabiska i förhöret, om det var till en manlig eller kvinnlig person han sa älskling. Det jag och en arabisk kollega tolkade inatt så var det till en manlig gestalt han menar. Men själva förhöret kunde vi inte fatta så mkt av då pojken verkade helt överstimulerad och myror i brallan.
Fick en av våra överläkare att läsa obduktionsprotokollet ang 0,5cm märkena på Yaras kropp och han höll med att det kan vara typiska cigarettmärken med brännskador i läkningsprocess. Angående frågan OM två läkare och andra vårdkunniga kan missta en benpipa för muskulatur, fett osv, var svaret NEJ det går inte, men som någon annan sa så var det möjligt att vid lyft, vridningar, tillrättalägga benen osv så kan benet hamna på "plats" igen utan att man lägger märke till det senare.
Har informerat denna läkare om denna tråd, och eventuellt så kommer han in som medlem och besvarar lite frågor, vet dock inte han dyker upp, men han skulle iallafall gå igenom hela tråden och alla dokument.
Fick en av våra överläkare att läsa obduktionsprotokollet ang 0,5cm märkena på Yaras kropp och han höll med att det kan vara typiska cigarettmärken med brännskador i läkningsprocess. Angående frågan OM två läkare och andra vårdkunniga kan missta en benpipa för muskulatur, fett osv, var svaret NEJ det går inte, men som någon annan sa så var det möjligt att vid lyft, vridningar, tillrättalägga benen osv så kan benet hamna på "plats" igen utan att man lägger märke till det senare.
Har informerat denna läkare om denna tråd, och eventuellt så kommer han in som medlem och besvarar lite frågor, vet dock inte han dyker upp, men han skulle iallafall gå igenom hela tråden och alla dokument.
Tack, det var jag som undrade. För jag spekulerar i att barnet säger Jag är älskad, inte Yara.
Så det är "normalt" att Yara ska ha stryk. Att kalla någon för hund är väl det lägsta man kan kalla någon? Rami har uppgett att Amani kallade Yara för hund.
Inte hade de en intimtimme. De torkade blod!
Det här att de chattade vissa tider betyder ingenting för mig. Jag är lite krasslig och gör aktiviteter i några minuter i taget. Använder datorn att pausa vid. De kan ha torkat blodfläckar.
Funderar över om det kan ha varit Yara själv som torkat sig på papper och lagt i soppåsen i köket? Får en känsla av att de glömt köket. Bara torkat lite där de ser. Inte städat systematiskt.