Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Trodde själv att Madeira tillhörde Spanien men sen är jag inte bäst på geografi Men håller med om att Astrid Lindgren hör till svensk allmänbildning att hon inte fått Nobelpris.
Jag var på Madeira förra året med familjen så den kunde jag lätt som en plätt men givetvis förstår jag att det är lätt att blanda ihop det om man inte är duktig på geografi. Men du måste väl ändå hålla med om att dom hade otroligt lätta frågor hela vägen? Att dom åkte ut på Il Duce var ju det största skämtet nånsin. Synd att dessa drägg fick skämma ut sig efter behållningen Axel.
Citera
2014-11-06, 23:09
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag var på Madeira förra året med familjen så den kunde jag lätt som en plätt men givetvis förstår jag att det är lätt att blanda ihop det om man inte är duktig på geografi. Men du måste väl ändå hålla med om att dom hade otroligt lätta frågor hela vägen? Att dom åkte ut på Il Duce var ju det största skämtet nånsin. Synd att dessa drägg fick skämma ut sig efter behållningen Axel.
Inte lättare än de andra. De första frågorna är ju alltid löjligt lätta, ingen faller ju innan 10.000. Mördarsnigeln hade jag nog inte kunnat om jag inte fått alternativ att välja mellan, men att slösa livlina på Astrid Lindgren och att tro att Charles de Gaulle kallades Il Duce (som man för övrigt borde se är italienska), kan jag tycka är lite i underkant. Men det är klart, de är musiker och säkert sjukt bra på musikfrågor som en annan inte har en chans på.
Citera
2014-11-07, 08:32
Medlem
Citat:
Inte lättare än de andra. De första frågorna är ju alltid löjligt lätta, ingen faller ju innan 10.000. Mördarsnigeln hade jag nog inte kunnat om jag inte fått alternativ att välja mellan, men att slösa livlina på Astrid Lindgren och att tro att Charles de Gaulle kallades Il Duce (som man för övrigt borde se är italienska), kan jag tycka är lite i underkant. Men det är klart, de är musiker och säkert sjukt bra på musikfrågor som en annan inte har en chans på.
Mördarsnigeln håller jag med om. Den frågan var riktigt lurig och knivig för att vara på så låg nivå. Annars kunde jag alla frågor utan alternativ.
Citera
2014-11-07, 10:56
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Mördarsnigeln håller jag med om. Den frågan var riktigt lurig och knivig för att vara på så låg nivå. Annars kunde jag alla frågor utan alternativ.
Ska bli spännande att se hur nästa par klarar sig. De presenterade väl inte vilka det blir igår va?
Citera
2014-11-07, 11:08
Medlem
Quipus avatar
Citat:

Utan alternativ hade snigelfrågan varit i princip omöjlig men med alternativ blev den självklar. Charmen med spelidén är ju att man ej behöver kunna svaret (dock att man har en uteslutningsförmåga)
Citera
2014-11-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ska bli spännande att se hur nästa par klarar sig. De presenterade väl inte vilka det blir igår va?
Kan inte minnas när det var så dåliga deltagare sist. att dom inte ens vågade gå på vad dom trodde först säger ju allt. Man undrar ju om dom försökte slå rekord i att bränna livlinor. Nåväl 10000 är bättre än ingenting men det är sjukt vad dåliga dom var.
Citera
2014-11-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Utan alternativ hade snigelfrågan varit i princip omöjlig men med alternativ blev den självklar. Charmen med spelidén är ju att man ej behöver kunna svaret (dock att man har en uteslutningsförmåga)
Nja, är man intresserad av biologi eller har "gröna fingrar" så är det ju en lätt fråga. Nu hade man ju iofs kunnat gissa sig fram till svaret om man tänkt till några gånger. Men detta var faktiskt första och enda gången som jag köpte att dom använde en livlina. Dom andra frågorna var det ju mellanstadienivå på.
Citera
2014-11-07, 11:18
Medlem
Ska även påpeka att Sören och Axels fråga för 150000 var extremt lätt för att vara på den nivån. Kunde även den utan alternativ trots att jag inte är någon filmexpert.
Citera
2014-11-07, 11:32
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ska även påpeka att Sören och Axels fråga för 150000 var extremt lätt för att vara på den nivån. Kunde även den utan alternativ trots att jag inte är någon filmexpert.
Råttatouille låter onekligen franskt Men det kunde lika gärna vara en kuggfråga, likt Marie Antoinette. Själv är jag mycket historieintresserad men hade ingen aning om att hon var född i Wien.
Citera
2014-11-07, 11:55
Medlem
Citat:
Råttatouille låter onekligen franskt Men det kunde lika gärna vara en kuggfråga, likt Marie Antoinette. Själv är jag mycket historieintresserad men hade ingen aning om att hon var född i Wien.
Fast i och med att jag såg filmen när jag var yngre så blev det en räkmacka för mig. Men du har rätt. Ibland kan man luras av uttalet. Förstår din poäng. Man får onekligen hoppas att nästa par i Heta stolen har bredare kunskaper än dom nu senast. Vill inte få hela min helg förstörd av okunniga nollor som förpestar hela programmet med att bränna livlinor på frågor som nästan vilka andra som helst kan. Axel var ju en riktig sköning dock
Citera
2014-11-07, 13:59
Medlem
Citat:
Tydligen ska Alexandra Pascalidou vara med i kvällens program. Har ingen aning om hur allmänbildad hon är,men nöje och kulturfrågor borde hon ju klara utan problem. Knappast någon kan väl vara sämre än dom i förra programmet? Var till och en på fejjan som kritiserade dom.
Citera
2014-11-07, 19:33
Medlem
Kvinnor fasen vad duktiga dom är, tänk om det bara fanns kvinnor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här