2014-11-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Om du såg tvprogrammet om Colorados cannabisfrisläppande så såg du där en trafikpolis, de brukar veta vad de talar om, som sa just det: fler dödsolyckor med cannabis inblandat...

Eftersom man får segare reaktionsförmåga och segare analysförmåga av trafiksituationer när man är påverkad så ökar förstås risken att man kör påverkad eftersom det omdöme som ska hindra en inte fungerar lika bra när man är påverkad. Se tv-programmet! Där visas hur en av cannabisförespråkarna, som just rökt, ska sätta sig bakom ratten men som avstår när den svenska journalisten ifrågasätter det... Annars hade han kört.

Att det sedan finns skäl att misstänka att försämringen av t.ex. körförmågan kvarstår även när det akuta ruset släppt förbättrar inte precis läget.

Trafikpoliserna hatar legaliseringen. Dem vill kunna sätta dit folk för cannabis för att få mer pengar av staten.
Hur kan du säg nåt sånt.
Det finns inga skäl att misstänka att körförmågan försämras? Ingen THC är kvar i kroppen, det blir en annan molekyl som syns i pisstestet 3 veckor senare.

Sluta läs massa statliga forskningar, gå ut och fråga folk istället eller fråga människor på nätet.

Kolla på Dr Sanjay Guptas avsnitt på youtube. Weed och Weed2.
En respektad CNN läkare som förr förespråkade emot cannabis men sen insåg hur han själv blev missledd av staten och statliga forskningar. Han pratar delvis om körförmågan och medicinsk marijuana som räddat liv på barn och äldre.
Citera
2014-11-02, 10:00
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fadik555
Trafikpoliserna hatar legaliseringen. Dem vill kunna sätta dit folk för cannabis för att få mer pengar av staten.
Hur kan du säg nåt sånt.
Det finns inga skäl att misstänka att körförmågan försämras? Ingen THC är kvar i kroppen, det blir en annan molekyl som syns i pisstestet 3 veckor senare.

Sluta läs massa statliga forskningar, gå ut och fråga folk istället eller fråga människor på nätet.

Kolla på Dr Sanjay Guptas avsnitt på youtube. Weed och Weed2.
En respektad CNN läkare som förr förespråkade emot cannabis men sen insåg hur han själv blev missledd av staten och statliga forskningar. Han pratar delvis om körförmågan och medicinsk marijuana som räddat liv på barn och äldre.

Det är riktigt, Gupta har bytt sida och tillhör nu knarklobbyn.

Klart att riktiga trafikpoliser vill se färre drogdöda i trafiken. Är faktiskt deras jobb att minska döden.

Och DET är värt ALL respekt!

Man kan ju inte "sopa på" hjärnan med "seghetsmolekyler" (som t.ex. de som ingår i THC) och sedan tro att man under påverkan, eller efteråt, ska vara som en "fräsch morgonros". DET skulle strida mot grundläggande drogkunskap...

OM du (gör inte det!) segar ner hjärnan med "förlångsammande" t.ex. THC och sedan kör (gör inte det!) så är du förstås en sämre förare eftersom du analyserar och reagerar långsammare. OCH: i många fall kan inte hjärnan ens, med mer tid, utföra adekvata analyser av en trafiksituation...

Alla inser vad detta innebär: ÖKAD TRAFIKDÖD. OSKYLDIGA DÖR FÖR ATT ANDRA MISSBRUKAR.

Klart att trafikcopsen är bekymrade...

Men när "endast" metaboliter är kvar i kroppen då (fast som vi såg av tv-programmet i veckan så vill ju folk gärna köra direkt efter att de rökt på, om inga vittnen finns...)?

Ja, då är hjärnan fortfarande "störd", kan vara både för långsam och för överretad, ofta i en dödlig oberäknelig kombination, som svänger hela tiden...

Och i vilket fall är man alltså en sämre bilförare, farligare för sig själv och andra.

Klart att Coloradopolisen, som sett verkligheten bakom drogromantiken, är bekymrad...

I själva verket finns knappt "eget bruk", inte om man ska leva i ett samhälle, vilket nästan alla gör, för DÅ påverkas även andra av "bruket".

Rent lagtekniskt vore det alltså en inbyggd motsägelse att legalisera eget bruk eftersom man ju inte bör legalisera något som inte finns... Något som bara är en drogromantisk illusion som endast kan "byggas" på de döda och skadade kropparna av oskyldiga t.ex. trafikdödade.

Faktum är att denna drogromantiska illusion mest liknar de hallucinationer som kan förorsakas av cannabis.

Utmärkande för en hallucination är att den innebär en felaktig uppfattning / tolkning av verkligheten.
Citera
2014-11-02, 19:51
Medlem
ShaidarHarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
Människor klarar inte av sådan frihet. Speciellt i Sverige. Diktatur är det som passar folket i alla länder.
Var glada över smulorna ni får.

Betala skatt, moms, avgifter av alla slag man hittar på och knip igen käften. Bra medborgare.
Bonde, adelsman.

Stor anledning till varför jag lämnade Sverige för många år sedan
Citera
2014-11-02, 20:03
Medlem
ShaidarHarans avatar
Citat:
Är drogberoende fri vilja?

Ett kort ja eller nej räcker som svar på den frågan.

Betänk att drogberoende kopplar förbi förnuftet och dödar, socialt, fysiskt och psykiskt.

Det är drogberoendet som påtvingar människor något som inte är bra.

Är det bra? Ett kort ja eller nej räcker som svar på den frågan.

Att svara på frågan med en motfråga visar bara på vilket troll du är med noll insikt i sakfrågan. Du fortsätter att predika om något du inte har den minsta koll på och du är troligtvis av den uppfattningen att knark är knark vare sig det är gräs eller heroin, same shit different name.

0 kunskap som sagt.
Citera
2014-11-02, 20:45
Medlem
Citat:

Det är riktigt, Gupta har bytt sida och tillhör nu knarklobbyn.

Klart att riktiga trafikpoliser vill se färre drogdöda i trafiken. Är faktiskt deras jobb att minska döden.

Och DET är värt ALL respekt!

Man kan ju inte "sopa på" hjärnan med "seghetsmolekyler" (som t.ex. de som ingår i THC) och sedan tro att man under påverkan, eller efteråt, ska vara som en "fräsch morgonros". DET skulle strida mot grundläggande drogkunskap...

OM du (gör inte det!) segar ner hjärnan med "förlångsammande" t.ex. THC och sedan kör (gör inte det!) så är du förstås en sämre förare eftersom du analyserar och reagerar långsammare. OCH: i många fall kan inte hjärnan ens, med mer tid, utföra adekvata analyser av en trafiksituation...

Alla inser vad detta innebär: ÖKAD TRAFIKDÖD. OSKYLDIGA DÖR FÖR ATT ANDRA MISSBRUKAR.

Klart att trafikcopsen är bekymrade...

Men när "endast" metaboliter är kvar i kroppen då (fast som vi såg av tv-programmet i veckan så vill ju folk gärna köra direkt efter att de rökt på, om inga vittnen finns...)?

Ja, då är hjärnan fortfarande "störd", kan vara både för långsam och för överretad, ofta i en dödlig oberäknelig kombination, som svänger hela tiden...

Och i vilket fall är man alltså en sämre bilförare, farligare för sig själv och andra.

Klart att Coloradopolisen, som sett verkligheten bakom drogromantiken, är bekymrad...

I själva verket finns knappt "eget bruk", inte om man ska leva i ett samhälle, vilket nästan alla gör, för DÅ påverkas även andra av "bruket".

Rent lagtekniskt vore det alltså en inbyggd motsägelse att legalisera eget bruk eftersom man ju inte bör legalisera något som inte finns... Något som bara är en drogromantisk illusion som endast kan "byggas" på de döda och skadade kropparna av oskyldiga t.ex. trafikdödade.

Since marijuana legalization, highway fatalities in Colorado are at near-historic lows
http://www.washingtonpost.com/news/the-watch/wp/2014/08/05/since-marijuana-legalization-highway-fatalities-in-colorado-are-at-near-historic-lows/

Hur kan du påstå ÖKAD TRAFIKDÖD? när trafikrelaterade dödsfall är rekordlåg. Den har alltså gått ner och kommer fortsätta neråt som den gör i Holland.

Det finns massa mer länkar som visar hur kriminaliteten gått ner sen det blev lagligt där = mindre samhällsproblem, mindre kostnader. Plus flera länkar som beskriver hur skola och sjukvård har överflöd av pengar nu pga av cannabisskatt. Hela samhället har tjänat på det här eftersom det kostar en massa att jaga cannabis.

Citat:
Faktum är att denna drogromantiska illusion mest liknar de hallucinationer som kan förorsakas av cannabis.

Utmärkande för en hallucination är att den innebär en felaktig uppfattning / tolkning av verkligheten.

Hela den svenska modellen går ut på att vrida och tänja på verkligheten. Folk åker utomlands, går på upplevelser, hoppar fallskärm, går på cosmonova, dricker sprid, knaprar tabletter, går på massage. Allt för att som det så fint heter "komma bort". Sen kan man välja farliga och ofarliga metoder. Hoppar du bungyjump så kan man dö eller få en sträckning, bli sjukskriven och ligga där och kosta en massor för oss andra som du utryckte dig. Ska vi göra det olagligt då? Bergsklättring, clubbar, Thailand, dataspel, smartphones listan är lång.
Bara för att en substans kan vara farligt så ska det inte vara olagligt för alla andra, speciellt inte när illegaliseringen inte fungerar.

Det är bättre att ha ex bungyjump eller fallskärmshopp laglig eftersom då har du proffs som hjälper dig så inget går snett. Är den olaglig får man leta efter gangsters på gatan som erbjuder tjänsten så man kan hoppa nångång på natten.
Precis samma sak med cannabis, den finns, vare sig den är laglig, olaglig, farlig, ofarlig, bu eller bä.

Därför säger jag till dig att anledningen är att cannabis är olagligt har ingenting med hälsan att göra, det är ekonomiskt(bomullsindustri), rasistiskt.

Kolla upp historiken av varför det blev olagligt.

Jag brukar inte cannabis.
Senast redigerad av fadik555 2014-11-02 kl. 20:50.
Citera
2014-11-06, 04:21
Medlem
IIIDraculs avatar
För att folk är idioter. Jag vägrar vara en del av skiten. Jag tänker fortsätta som alltid göra vad jag vill med mig själv när jag vill sålänge jag lever. Ingen har nån rätt att säga till mig vad jag får stoppa i min egna kropp. Vill jag köra en heroinspruta i armen ska jag få göra det. De sämsta och fegaste kan fortsätta krama snutsvinen och dyrka lagböcker om de vill, men tala fan inte om för mig vad jag ska göra. Jobba och se på tv tills man dör? Aldrig i livet. Sluta slava, sluta vara flockdjur. Vi har inga skyldigheter gentemot det här horsamhället. Allt jag vet är att vi tvingas leva ett värdelöst skitliv i några år på den här planeten, de åren ska inte jag spendera som en förslavad zombie i något äckligt kollektiv. Bryt er fria för fan.
Citera
2014-11-06, 04:57
Medlem
GeneralPoops avatar
Personligen tycker jag att det räcker gott och väl med den jävla oreda som spriten och tobak ställer till med.
Har svårt att se hur ytterligare en/flera droger, som även dom är skadliga som tobak och alkohol, skulle göra någonting särskillt mycket bättre.
Att sen folk knarkar bäst dom vill gör mig inget, men att legalisera ytterligare skadliga saker ser jag själv ingen vinning i.
Citera
2014-11-06, 05:33
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Personligen tycker jag att det räcker gott och väl med den jävla oreda som spriten och tobak ställer till med.
Har svårt att se hur ytterligare en/flera droger, som även dom är skadliga som tobak och alkohol, skulle göra någonting särskillt mycket bättre.
Att sen folk knarkar bäst dom vill gör mig inget, men att legalisera ytterligare skadliga saker ser jag själv ingen vinning i.

Varför? Ser du ingen vinning i frihet? Varför ska jag eller du inte få kunna bruka vad vi vill som vi vill? Är du ett barn som mamma staten måste gulla med och läxa upp om du gör vad den anser vara dumheter? Låt folk må bra den korta tid de lever detta skitliv.
Citera
2014-11-06, 09:05
Medlem
Citat:
För när det är olagligt så finns det ju inte...

Skärp dig nu.

Folk använder droger oavsett om det är lagligt eller ej. Vi ska legalisera för att konkurrera ut den svarta marknaden, för att tjäna pengarna som annars går till kriminella och all skit det innebär, för att erbjuda säkrare produkter, för att varken straffa eller tvångshjälpa människor som varken behöver straff eller hjälp, för att spara miljarder på hela rättsapparaten, för att frigöra resurser och för att rädda liv, både liv som behöver droger och liv som inte klarar av dem m.m.
Citera
2014-11-06, 09:32
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
För när det är olagligt så finns det ju inte...

Skärp dig nu.

Folk använder droger oavsett om det är lagligt eller ej. Vi ska legalisera för att konkurrera ut den svarta marknaden, för att tjäna pengarna som annars går till kriminella och all skit det innebär, för att erbjuda säkrare produkter, för att varken straffa eller tvångshjälpa människor som varken behöver straff eller hjälp, för att spara miljarder på hela rättsapparaten, för att frigöra resurser och för att rädda liv, både liv som behöver droger och liv som inte klarar av dem m.m.

Stod det någonstans i det jag skrev att det inte finns för att det inte är legalt?
Nej, det gjorde det ju inte, vilket du förmodligen hade sett om du faktiskt bemödat dig med att läsa mer än "OMG HAN VILL INTE LEGALISERA DROGER, VILKEN FITTA".

Att droger är ett jävla gissel för en hel del människor är väl inget som man direkt kan neka till? Även om en stor del människor klarar av det helt gallant. Det är precis samma sak med spriten, det är förbannat många människor som har stora problem med sprit och det ställer till en jävla massa jävulskap.

Så varför ska man då legalisera fler droger? För ska man legalisera en, ska man legalisera alla, annars är allt prat om frihet bullshit.
Att sen folk knarkar hur mycket dom vill illegalt bryr jag mig inte det minsta om, ser bara inte behovet av mer lagliga droger då tobaken och alkoholen räcker gott och väl.

Och på vilket sätt tror du att den illegala marknaden skulle försvinna bara för att man legaliserar det. Det skulle kosta skjortan att köpa drogerna i affären, likadant som snus/cigg/sprit kostar en jävla massa. Att det är lagligt hindrar inte att det körs över tonvis med smuggelcigg/sprit över gränsen varje dag. Just för att man kan erbjuda det bra mycket billigare än i affären iom att man inte behöver bry sig om vare sig skatt eller andra saker.
Citera
2014-11-06, 14:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Stod det någonstans i det jag skrev att det inte finns för att det inte är legalt?
Nej, det gjorde det ju inte, vilket du förmodligen hade sett om du faktiskt bemödat dig med att läsa mer än "OMG HAN VILL INTE LEGALISERA DROGER, VILKEN FITTA".

Att droger är ett jävla gissel för en hel del människor är väl inget som man direkt kan neka till? Även om en stor del människor klarar av det helt gallant. Det är precis samma sak med spriten, det är förbannat många människor som har stora problem med sprit och det ställer till en jävla massa jävulskap.

Så varför ska man då legalisera fler droger? För ska man legalisera en, ska man legalisera alla, annars är allt prat om frihet bullshit.
Att sen folk knarkar hur mycket dom vill illegalt bryr jag mig inte det minsta om, ser bara inte behovet av mer lagliga droger då tobaken och alkoholen räcker gott och väl.

Och på vilket sätt tror du att den illegala marknaden skulle försvinna bara för att man legaliserar det. Det skulle kosta skjortan att köpa drogerna i affären, likadant som snus/cigg/sprit kostar en jävla massa. Att det är lagligt hindrar inte att det körs över tonvis med smuggelcigg/sprit över gränsen varje dag. Just för att man kan erbjuda det bra mycket billigare än i affären iom att man inte behöver bry sig om vare sig skatt eller andra saker.
Förklara gärna vad syftet med att ha det olagligt skulle då vara?
Så man kan stigmatisera folk?
Frihetsberöva folk?
Ta deras arbeten ifrån dom?
Hindra sjukvården sköta denna hälsofråga?
Vad??????
Vad är poängen med att ha det olagligt, vi vet ju redan att tillgången på cannabis och många andra droger är obegränsad.

Sen måste man inte legalisera alla droger, för man tex legaliserar cannabis eller andra lätta droger.
Det finns faktiskt en del droger som är farliga, som ett extremt fåtal ens vill ha lagligt.
Men visst ska man köra frihetstugget, så bör alla droger legaliseras.
Men det betyder inte att man, låter befolkningen ha en totalt oreglerad tillgång till dessa droger.

Varför smuggelsprit existerar ens i detta land, är för vi valt att sätta en överdrivet hög skatt på alkohol.
Som gör det lönsamt tom för vanligt folk att smuggla.
Hade man eliminerat denna stora prisskillnad, så hade smuggel försvunnit, som idag hembränt är utrotat i stora delar av landet.
Blir lite fundersam i vad du skriver, precis som du inte tänkt till en enda tusendel vad du skriver, utan bara låter ord på ord komma ut i tron att det låter bra.
Din insikt och förståelse för ämnet, håller sig på en makalös låg nivå.
Citera
2014-11-06, 15:51
Medlem
Citat:
1. Stod det någonstans i det jag skrev att det inte finns för att det inte är legalt?

2. Att droger är ett jävla gissel för en hel del människor är väl inget som man direkt kan neka till? Även om en stor del människor klarar av det helt gallant. Det är precis samma sak med spriten, det är förbannat många människor som har stora problem med sprit och det ställer till en jävla massa jävulskap.

3. Så varför ska man då legalisera fler droger? För ska man legalisera en, ska man legalisera alla, annars är allt prat om frihet bullshit.

4. Och på vilket sätt tror du att den illegala marknaden skulle försvinna bara för att man legaliserar det. Det skulle kosta skjortan att köpa drogerna i affären, likadant som snus/cigg/sprit kostar en jävla massa. Att det är lagligt hindrar inte att det körs över tonvis med smuggelcigg/sprit över gränsen varje dag. Just för att man kan erbjuda det bra mycket billigare än i affären iom att man inte behöver bry sig om vare sig skatt eller andra saker.
1. Du syftade på att det blir någon skillnad bara för att det legaliseras. Det blir det inte. (Förutom allt det jag skrev då, men fler problem blir det inte.) De problemen som du verkar tro uppstår finns redan.

2. Nej, men att straffa dem gör saken bara värre. Hjälp, inte straff, är det som fungerar bäst.

3. Ja, alla droger ska avkriminaliseras eller legaliseras för att 80-90% av alla som använder droger gör det utan problem, och de som blir missbrukare ska man hjälpa, inte straffa. Igen, du verkar tro att bara för att det är olagligt så finns det inte. Drogerna och problemen finns redan överallt.

Missbruk är ett hälsoproblem, precis som matmissbruk, sexmissbruk eller alkoholmissbruk, inte ett rättsproblem. Ska vi straffa sexmissbrukare och alkoholmissbrukare med böter och fängelse tycker du? Tror du att det fungerar? Tror du att det hjälper dem?

4. Det har varit minst 60 skjutningar i Göteborg bara i år och 100% av dem handlar om narkotikamarknaden. När var senast du hörde om gängkrig och mord över tobak och alkoholmarknaden?

Säger det igen, skärp dig nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in