2014-11-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Efter att ha läst samtliga förhör med båda, så tror jag inte att hon bryr sig speciellt mycket om sina egna barn heller. De verkar mest ha varit inne och tittat på serier tillsammans med henne, inga ordnade förhållanden. Undrar om de ens är vaccinerade. Amani har bara ett intresse. Amani.

Vad en människa med den formen av empatistörning känner för sina barn är svårt att veta.

Det är väldigt svårt att förstå hur hon fungerar. Jag vet inte ens om delar av den här galenskapen är spelad. Men hon är en död kvinna. Och hon vet vad som väntar. Jag tror att hon tror om man säger så att Rami kan gå fri. Och med honom också hon. Om de är lojala. Och att de kan ställa saker "tillrätta" med släkten på något vis. Men för det krävs Rami.

Inget av det här är ett realistiskt alternativ men jag tror att det är så hennes tankevärld ser ut.

Jag tror också att det kan föreligga en rätt stor risk att M försöker göra sig illa.
Citera
2014-11-06, 14:05
Medlem
En liten detalj bara, Enligt Amani ska Rami ha studerat i Gaza, men han själv uppger Algeriet, Bagdad och Förenade Arabemiraten. Kanske sa hon som det var av bara farten, eftersom det inte handlade om något som direkt berörde henne själv.
En detalj till: Rami var förföljd av sin egen farbror i Gaza, kanske politiskt grundat, det passar in i Ramis självbild. Men det kan ju också vara så att farbrodern visste att han var en oduglig pratmakare.
Citera
2014-11-06, 14:05
Medlem
. Bara en sådan sak att den som skrivit ut förhören inte kan skilja på de och dem tycker jag är irriterande.

Sjukt irriterande!!!
Citera
2014-11-06, 14:10
Medlem
Iobberknolls avatar
Vad händer om Rami eller Amani lämnar in en skilsmässoansökan i nuläget? Jag menar att den ene tar initiativet och att den andre inte vill skiljas.

Hur påverkar det rent juridiskt? Skulle någon dra fördel/ha nackdel av ett sånt agerande?

Jag tror att om Rami begär skilsmässa, då kanske tanten börjar prata, eller? Således kommer han aldrig ansöka om skilsmässa, eller?

PS. För övrigt tycker jag att Amani och Madleen är väldigt lika varandra DS
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-11-06 kl. 14:14.
Citera
2014-11-06, 14:11
Medlem
I förhör nummer 04 eller 05 med Rami framkommer det att under tiden han kåt chattar med Ida så tas det en paus i chattandet på cirka 6 minuter för att Rami skall arabknulla Madi, hon har nog inte kaveln i handen under arabsexet. Sedan fortsätter Rami sin chatt med Ida och Madi återgår till att misshandla ihjäl Yara. i ett tidsspann om cirka två minuter efter att Rami kåt chattat klart med Ida så står han i badrummet och filmar Madi i smyg när Madi sköljer av och försöker snygga till den döda Yara.

Vilka sanslösa svin!
Citera
2014-11-06, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Såg detta på BLts sida. Undrar vem som påstår det?

Det var väl på rättsmedicin de upptäckte den (att den kom från akuten)?

Det är väl försvaret som begärt den tekniska undersökningen av ljudbandet. Men någon tekniker kan ha reagerat på ljudnivåer och om Rami och Madis röst kan uteslutas så finns det bara Yara. Även om man inte har något jämförelsematerial i form av andra ljudupptagningar med Yara. 6 sekunder borde vara tillräckligt oberoende av kvalite.
Citera
2014-11-06, 14:14
Medlem
Zicksacks avatar
Enl. denna störda Madi kan man tydligen ersätta ett förlorat barn med ett nytt.
I förhöret säger hon ju att hon önskar att hon kunde föda ett nytt barn o ge till Yaras föräldrar. Tokiga, störda kvinna!
Trotsiga svar och upprepningar, "häng mig då oskyldigt" etc. Ett ständigt cirkelresonemang. Yara kom hem, sov bl.a. bl.a.
Madi verkar tillbringat sina dagar med att titta på tv-serier. Däremellan vilat o ätit. Rami hade ju tyckt att hon behövde träffa en psykiater... Har de frågat honom varför?
Senast redigerad av Zicksack 2014-11-06 kl. 14:17.
Citera
2014-11-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Vad händer om Rami eller Amani lämnar in en skilsmässoansökan i nuläget? Jag menar att den ene tar initiativet och att den andre inte vill skiljas.

Hur påverkar det rent juridiskt? Skulle någon dra fördel/ha nackdel av ett sånt agerande?

Jag tror att om Rami begär skilsmässa, då kanske tanten börjar prata, eller? Således kommer han aldrig ansöka om skilsmässa, eller?

PS. För övrigt tycker jag att Amani och Madleen är väldigt lika varandra DS

Att Amani är en mycket, mycket död kvinna. Det är hon nog i alla fall men sannolikheten lär öka med ett stort antal procentenheter. Hon kanske snarare pratar om hon tror att det finns en möjlighet till överlevnad. Tycker hennes advokater skulle satsa på det om man vill att hon ska tala.
Citera
2014-11-06, 14:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det tror inte jag heller, däremot kan de vara veritabla arslen på att läsa röntgenplåtar. Jag har själv fått ett barn hemskickat med bruten arm efter röntgen - med diagnos stukning, och en son med två brutna fötter med diagnos stukning. I båda fallen har sjukhuset sedan kontaktat oss när de "upptäckt" att plåtarna inte lästs korrekt...

Frågan bli således, kan benet under hantering (avsiktligt eller oavsiktligt) dragits så det lagt sig rätt och därför inte syns tydligt på röntgenplåtarna?

Eller hur skall man tolka att en polis och två läkare ser benet, men att det inte finns med i obduktionsprotokollet?

Både röntgen och skiktröntgen är gjorda. Jag vet inte riktigt vad för benpipa som skulle sticka ut mer än en synlig knäskål i så fall. Det va två inringda läkare som tog emot Y på sjukhuset. Dom andra är Rättsmedicinalverket i Lund.

Apropå brännskadorna om det fanns såna så kunde man inte se det eftersom hon va för tilltygad.
Citera
2014-11-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Tack för ditt fantastiska arbete.
Man kan säga att du skannade i fem timmar? Och att du ägnade ungefär en arbetsdag till att överföra alltihop till nätet?
Helt otroligt!! Du klarade det dessutom utan en fyratusenkronorsskanner

Jag tycker också det är bra att man slipper bilderna på den skadade kroppen. På nåt sätt behöver hon inte skändas mer.

Överlag tror jag att småstadspolisen och tingsrätterna inte riktigt har hängt med i den moderna tekniken. Det märker man t.ex i förhören när det gäller telefoner, medhörning, videoupptagning osvosv.

Senast i dag i tingsrätten krånglade bildöverföringen från tingssalen till rummet där journalisterna satt.

Men jag tror de skärper sig.

Åter igen, Fredriksam, tack!!!

Det var jag som frågade. Tack så mycket, snyggt jobbat. Jag kan också vittna om att tekniken strulade idag. O ja, på den punkten är jag trovärdig.
Citera
2014-11-06, 14:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Läs vår rapportering i efterhand: "Kvinnan bestämde i hemmet"
Den andra rättegångsdagen var försvarsadvokaternas dag.

Han målade upp en bild där kvinnan var den dominanta i hemmet och där mannen var kuvad. Han använde en tidslinje för att förklara mannens förehavanden under Yaras dödsdag. Enligt mannen och försvarsadvokat Holmqvist är det helt och hållet kvinnan som åsamkat Yara de skador som hon senare dog av.

http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/i-dag-redovisas-yaras-skador-(4520683).gm

Det va väl förväntat skulle jag vilja säga. Självklart va han rädd för henne.
Citera
2014-11-06, 14:32
Bannlyst
Äntligen har jag haft tid att titta på FUP. En dum fråga, antar jag: hur kommer man fram till att Y har dött av kvävning när hon enligt rättsmedicinska protokollet nr 40 inte har några petekier i ögonen.
I Att-satsen står det att det "ej kan uteslutas". i definitionen i slutet av protokollet finns inte den definitionen, vilket gör det svårt att avgöra hur troligt det är.
Det diskuterades innan om brännmärkena på fötter och någon sa att det inte stod något om det i protokollet. Jag ber om ursäkt om andra svarat på detta, men kan inte punkt 135 och 136 vara brännmärken. Runda märken som är 0,5 centimeter stora och där överhuden är borta och läderhuden skadad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in