2014-11-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Nu berättar man att Amani vill köra sin snyftversion i tingsrätten. Tillåt mig kräkas.

Märkligt att hennes försvarsadvokat tillåter det här. Jag antar/hoppas att han har försökt avråda henne även om ordet är fritt och man ska tala ur sitt hjärta

Jag har varit och lyssnat på rättegången på förmiddagen. Det räckte för mig. Efter vad jag förstod är det ingen som har dödat lilla Yara. Kan hon ha gjort det själv? Jag mår illa!
Citera
2014-11-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Och det vet du inte ett dugg om. Jag har dubbla ursprung och redan där vet mer om människor från andra kulturer och deras värderingar och synsätt än dig. Man tar in kvinnliga förhörsledare i tron att en kvinna ska öppna sig för en annan. Det är helt tvärtom i detta fall. Armani behöver manlig auktoritet, det känner hon igen hemifrån sitt land. Nåväl, vi får väl se om de lyckas få henne att berätta.

Jag är benägen att hålla med dig i just detta. Och tror att man i förhören främst måste utgå från Madis verklighet. Hon behöver en garanti för sin och barnens säkerhet. En faktisk utväg ur släktdilemmat. Female bonding i det här läget fungerar inte.
Citera
2014-11-06, 13:15
Medlem
Sanningsförsäkran

Jag vill att det ska KOSTA mycket att LJUGA I Rätten.
Citera
2014-11-06, 13:18
Bannlyst
Såg att kroppen kyls ner med ungefär 1.5 grader per timma i rumstemperatur. 37.5 är väl normaltemp, så då kan hon ha varit död i ca 4 timmar, beroende på hur varm lägenheten var och hur kallt hon duschades.

Har för mig att temp togs hemma, men vet inte detta säkert. Och så var hon ju tanig, feta människor är varma längre.

Edit; och om hon hade höjd eller sänkt kroppstemperatur av infektioner eller skador.

Källa

Senast redigerad av IPlayCSToGetaGF 2014-11-06 kl. 13:22.
Citera
2014-11-06, 13:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Sanningsförsäkran

Jag vill att det ska KOSTA mycket att LJUGA I Rätten.
Åtalade får ljuga utan straff, det enda som kan ge straff är om de falskt tillvitar någon annan brottslig gärning - mened kan de inte begå.
Så skall det självklart vara också, annars uppstår läget att de själva måste sätta dit sig i rätten.
Citera
2014-11-06, 13:25
Medlem
sylvialikenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jag känner att jag måste svara här.

Syftet med förhören är inte att straffa Amani eller få henne att känna sig usel. Syftet är att hon sak prata och berätta vad som har hänt, och då är sannolikheten större att hon gör det ifall hon känner sig rygg och att polisen är på hennes sida.

I filmer står polisen och gormar, och då blir de misstänkta rädda och berättar, men film är ju inte verklighet. När Bobbys mamma (Vila i frid kära lilla Bobby) äntligen erkände så frågade polisen om mamman ville hålla hennes hand, och lovade att inte bli arg.

Här är en annan otroligt kompetent förhörsledare som faktiskt fick fram ett erkännande: http://www.youtube.com/watch?v=zLJzNpVrcGU

Återigen: Målet är inte att straffa den misstänkte, utan att få fram information,

Jäkligt bra länk! Kunde inte sluta titta och lyssna. Undrar dock om förhörstekniken funkar med temperamentsfulla ljugande kulturberikare.
Citera
2014-11-06, 13:30
Medlem
Jag tror att det i allmänhet ljugs och förtigs mycket när kommunens chefer och socialsekreterare hörs som vittnen.
Citera
2014-11-06, 13:31
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
Såg att kroppen kyls ner med ungefär 1.5 grader per timma i rumstemperatur. 37.5 är väl normaltemp, så då kan hon ha varit död i ca 4 timmar, beroende på hur varm lägenheten var och hur kallt hon duschades.

Har för mig att temp togs hemma, men vet inte detta säkert. Och så var hon ju tanig, feta människor är varma längre.

Edit; och om hon hade höjd eller sänkt kroppstemperatur av infektioner eller skador.

Källa

Tack för hjälpen Jag tror nån sade att tempen togs på sjukhuset av akutläkaren. Hoppas de hade rätt typ av utrstning. Vanlig kroppstermometer tar väl inte alltför låga temperaturer?
Citera
2014-11-06, 13:33
Medlem
sylvialikenss avatar
En plot vävs fram i mitt huvud.
Yara var geten som skulle offras för att föräldrarna skulle få komma hit och åberopa anknytning och få uppehållstillstånd (betald resa dessutom).
Madi ska spela galen och få rättspsyk, vilket i praktiken innebär fortsatt lady of leasure tillvaro.
Rami ska förneka allt och skylla på Madi och gå fri.
Kanske planeringen för offrandet var tvungen att skjussas på eftersom Yara var tapper och seg och vägrade dö. Därav det myckna chattandet med mamman osv.
Vad tror ni om detta?
Citera
2014-11-06, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Tack för hjälpen Jag tror nån sade att tempen togs på sjukhuset av akutläkaren. Hoppas de hade rätt typ av utrstning. Vanlig kroppstermometer tar väl inte alltför låga temperaturer?

Har för mig de kollade temp i lägenheten redan också, detta för att jag såg bilder där såna överdrag från termometrar som jag själv använt då jag jobbat inom vården ett antal år.

Någon som såg om hon var 32 eller 33 grader vid provtillfället? Och vart det egentligen utspelade sig?
Citera
2014-11-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF

Källa

Nu spekuleras det i om det är Yaras röst som faktiskt hörs på filmen. Apropå när hon dog.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/yaras-rost-kan-horas-pa-filmen
Citera
2014-11-06, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
En fundering kring förhöret av Madi.
Jag kan inte se någon anledning för Madi att berätta någonting med tanke på omständigheterna. Om hon nu har något att berätta. Hon behöver en garanti för sin egen och barnens fysiska säkerhet för att det ska finnas någon form av incitament för henne att tala.

Nu verkar hon vara i mycket dåligt skick så frågan är när hon passerar gränsen för att vara nåbar för några argumentet överhuvudtaget. Utom kanske när det gäller hennes egna barn.
Edit/felstavningar
Efter att ha läst samtliga förhör med båda, så tror jag inte att hon bryr sig speciellt mycket om sina egna barn heller. De verkar mest ha varit inne och tittat på serier tillsammans med henne, inga ordnade förhållanden. Undrar om de ens är vaccinerade. Amani har bara ett intresse. Amani.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in