Det finns ett skäl till att han ändrar små detaljer och inte kan hålla kursen rak, han hittar på längs med vägen och glömmer bort vad han nyss hittade på.
Jag håller med. Han är för streetsmart för sitt eget bästa. Med stora kunskapsluckor i avocadoyrket. Men det värsta av avsaknaden av all anständighet.
Men förhören med Madi får mig att undra om hon är lika smart som en raketforskare eller rent ut sagt efterbliven efter all inavel med kusingiften inom klanen. Förhören med henne visar på att hon är helt väck och har inte svarat på en enda fråga.
Och skandalen med dessa förhör är att ingen är förberedd, kontrollerar hennes bakgrund så att de har något att komma med. Förhören ger nada, då tolken inte ens är kompetent språkligt för att sälja kebab i kiosken. Sanningen är att vi inte ens vet om Madi uppfattat frågorna.
Och till rättegången är de alla så skitnödiga att de måste ha en Hjärpe för att tolka Madis vittnesmål ur ett politiskt korrekt perspektiv. När de har med en lögnaktig mördare att göra.
Jag tar mig för pannan.
Och förstår mer och mer varför myndigheter gör det svårt och dyrt att få ut Fupar. Det är inte meningen att allmänheten ska få ta del av eländet, bakom bilden av rättsväsendet.
För dem som kommer i efterhand, och inte vill ladda ner totalt kanske ett femtiotal filer, har jag slagit ihop fredriksam:s filer i så stora enheter som minfil.org klarar - alltså max 300 MB. De fem första, som är klara, kommer här. Jag har lagt innehållsförteckningen främst i den första delen, där den rimligen hör hemma.
Jag håller med. Han är för streetsmart för sitt eget bästa. Med stora kunskapsluckor i avocadoyrket. Men det värsta av avsaknaden av all anständighet.
Men förhören med Madi får mig att undra om hon är lika smart som en raketforskare eller rent ut sagt efterbliven efter all inavel med kusingiften inom klanen. Förhören med henne visar på att hon är helt väck och har inte svarat på en enda fråga.
Och skandalen med dessa förhör är att ingen är förberedd, kontrollerar hennes bakgrund så att de har något att komma med. Förhören ger nada, då tolken inte ens är kompetent språkligt för att sälja kebab i kiosken. Sanningen är att vi inte ens vet om Madi uppfattat frågorna.
Och till rättegången är de alla så skitnödiga att de måste ha en Hjärpe för att tolka Madis vittnesmål ur ett politiskt korrekt perspektiv. När de har med en lögnaktig mördare att göra.
Jag uppfattar Madi som omogen, hon kör med känslomässig utpressning "jamen då får ni väl döma mig oskyldigt och hänga mig då". Så typiskt en trotsig tonåring.
Jag säger inte att hon är oskyldig och han skyldig, jag menar att de båda är direkt skyldiga och ansvariga för mordet.
Rami är ju så j**** löjlig i sitt förhör "kolla upp med modern vetenskap", samtidigt som han motsäger sig själv flera gånger, och när han sen äntligen kommer ihåg hur han skulle ljuga så berättar han för en häktesvakt innan han glömmer igen.
Amani verkar förvånad över Ramis lögner och uttalanden.
Det känns jobbigt att sitta och vänta på sanningen, men låt oss i alla fall minnas "hell hath no fury like a woman scorned", jag längtar tills Rami säljer henne i rätten, då kanske vi äntligen får reda på vad som hände.
(Och som andra har pekat ut, ja det är konstigt att Rami tar upp massa privata saker som skulle kunna tyda på övergrepp helt självmant i förhöret, kanske ett sätt att gardera sig på samma sätt som med filmerna eller ljug-pakten med Amani som har bröt så fort han pratade med polisen).
Inte hunnit läsa så mycket av FUPen mer än förhören med grannarna (och hela tråden) men Amani har ju fler än en skruv lös alltså... Satan vilket störd kvinna det där verkar vara. Båda två (Rami) är ju riktiga monster... Önskar jag kunde kidnappat Yara och tagit hand om henne själv och gett henne det liv hon förtjänade men inte fick...
... hon har det bättre där hon är nu, tyvärr. Men hon finns i mina tankar rätt ofta då detta fall verkligen berört mig.
Bra gjort Fredriksam, all tid du lagt ner och allt du gjort för tråden och alla människor.
Ni andra med som deltagit.
Alla som har haft med fallet att göra lider jag med, fast ni gör så flickan ska få upprättelse fast hon inte mer finns levande här, ni som fått se mer ingående på stackars flickan, obducenter mm. Såg sista bilden tagen på flickan vid rutschkanan och bilden där ena mördaren sköljer av hennes kropp, liket. Visst man ser inte så bra vad hon tvättar, sköljer av utan att veta eller eventuellt leka med kontrasterna. .
Nej för fan, i efterhand önskar många nog att man varit där under någon period och gjort något. Drastiskt eller inte men gjort nåt mer än vad som gjorts av framförallt grannar. Nu har jag inte läst grannarnas vittnesmål men aja, hade jag kunnat hade jag dräpt de bägge och gärna tagit straffet för det än att ett barn ska bli berövad livet, alla dagar i veckan.
Förhör 5 sid 14,
Under förhöret frågar polisen flera gånger om duschandet och klädombyte då svarar Madi :
Kan ni tvätta lik?
(Lite som ja, jag tvätta liket, vem annars skulle tvätta kroppen mm)
Lite som en trotsig slyna, uppkäftigt.
Känns lite som ett indirekt erkännande.
På sid 26 pratar man om kudden som kan använts för att eventuellt ta hennes liv.
Jag tror att man slagit sönder flickan i all vrede som psykopaten haft och dragit, släpat henne genom dra henne i håret samtidigt som flickan sprattlat lite och försökt komma loss, hårtussar har på så vis lossnat flera gånger och i slutändan dumpades hon och fick ta emot ett par sista smäll i garderoben, flickan däckar med lite liv kvar i andan, ligger där. . . psykopaten går därifrån och tänker vad ska vi göra , hmm ,, hmmm, hmmm
"Jag vet, vi har nu gått så pass långt att hon/flickan är helt förstörd, vi måste avsluta det hela annars råkar vi illa ut, vi tar och kväver henne om hon nu fortfarande lever så kan hon inte berätta något om detta. För hon är för skadad och vi kan inte undvika att skola och andra märker och börjar lägga sig i.
Vi kväver henne med kudden sen så sköljer vi henne rent. Vi filmar det hela och säger våra repliker så att alla ser att vi försöker väcka henne. Vi chattar lite också framför datorn. Vi ringer ambulans sen".
Lova mig min man, vi säger inget, okej? Okej.
Lite så tror jag det gått till med lite reservation om hur och när de planera och så.
Det dessa svin inte tänkt på är att detta inte är gazaremsan där man inte kanske har tid och resurser till att göra analyser och bevissamlande.
Man har inte tänkt så långt om hur bra det funkar här jämfört med därifrån dom kommer, eller ej vetat. Även i all den ondska så finns det inte ens smulor av intelligens. Så ambivalenta. Mörderskan är som en trotsig 14 åring, tar allt som ett spel.
Varför har Rami fimpat ciggaretter på flickans fötter? Har man velat säga att hon blivit torterad eller vad är frågan? Är båda så krigsskadade att de inte anser att det är allvarligt det dom gjort?
Är dom så förståndshandikappade? Är båda produkter av för många års incest och kusingifte? (Madi ser inte frisk ut, ser och påminner om ringaren i Notre-Dame fast elak som i helvete. Lite som att man behöver få en hel del exorcism på henne.
Arvsmassa som är defekt.
Om det vore upp till mig hade jag dömt båda till livstid samt isolering i många många år.
Sen har vi långskottet ( Har sett för många konstiga filmer)
Om man vill ta det några steg längre och är värre än the manson family så kanske flickans föräldrar har varit med på noterna.
Offra man barnet för att eventuellt få uppehållstillstånd? (man kan alltid knulla och få fler barn)
Tycker att innan man öppnar hjärtan när man ger uppehållstillstånd att man gör psykkontroll på asylsökare från krigshärjade länder.
För allas bästa.
Senast redigerad av penkapappa 2014-11-06 kl. 02:24.
Efter att ha läst hälften av förhören med Amani är det bara att konstatera att det ska bli oerhört intressant att höra henne i rätten. Jag undrar om de kommer att kunna få något vettigt ur henne över huvud taget.
Ja Jisses "Madame Galen" är väl bara förnamnet. Det där skrattandet är verkligen obehagligt.
Mellan varven verkar hon dock klarare i sammanhang som inte har med mordet att göra. Själva vansinnesstrategin (kan vara helt autentisk) använder hon också vid stölderna. Blånekar, gråter, dramatiska utbrott, ljuger om det uppenbara osv. Hon är extremt obehaglig och framstår som mycket galen.
Jag hoppas häktespersonalen håller ett öga på henne så hon inte söker sin Gud i förtid. Kan nog finnas viss risk för det.
Senast redigerad av VemKom 2014-11-06 kl. 02:18.
Jag tycker den här tråden urartat fullständigt där man om och om igen gett kulturella förklaringar till ett beteende som handlar om djupt och mycket allvarligt störda personligheter. Det är som att Anders Ekelunds beteende skulle spegla skandinavisk kultur eller allmänna värderingar i väst.
Jag har bott och arbetat i Palestina (mindre i Gaza) och jag hittar få rätt i de uppfattningar som framförs i tråden. Ofta blir de ofrivilligt lustiga och jag har ofta undrat vilka länder man talar om. Möjligtvis Jemen eller kanske någon talibanby i norra Afganistan? Inte är det Palestina i alla fall. Har dock för länge sedan slutat orka gå i polemik.
NU slår dock hela det kulturella paketet till som är gemensamt för många konservativa familjebaserade muslimska och en hel del kristna samhällen. Det här kan då bara ge ett resultat. Och dessa två Rami och Madi (galna eller inte) kommer att agera i rättegången utifrån den vetskapen. Så det kan ju finnas en viss poäng i att plocka in gamla Hjärpe. Jag förmodar att fängelse och mentalsjukhus är rätt säkra ställen att vistas på.
En bild i teknisk protokollbilaga visar att man satt dit hänglåsbeslag/ögla så att man kan trä genom något i hålet så det inte går att öppna dörren om man hamnat där inne.( Där inne i garderoben som flickan fick tillbringa sista stunden i livet helt torterad)
Krigsskadade människor som torterat barnen i synerhet Yara. Tänk er hur hon haft det alla månader hos dessa sadister.
Detta är fan värre än Guantanamo tortyr. Fan har de blivit upplärda av isis . .
Någon som har en teori varför Madi och Rami ville att Y skulle komma hem direkt efter skolan? Varför var det så viktigt?
Var det för att göra hushållssysslor?
Kan någon annan kolla förhör 3 Madi jag börjar bli trött i huvudet är för sent på natten. Feltolkar jag?
Ett barn som kom samtidigt med Yara och bodde hos paret.
(någon som minns förvirringen vi hade i tråden kring hur många barn det handlade om vid polisbesöket? Det var ett extrabarn som vi inte kunde placera utifrån polisens vittnesmål. Förmodligen handlar det om detta barn. Och den eviga förvirringen kring den lilla flickan vi trodde var Yara vid den tidiga stölden som påstods vara Islams. Kan det i själva verket vara ännu ett hämtat barn? )
Senast redigerad av VemKom 2014-11-06 kl. 04:50.
Fy fan...
Men kommer ihåg att kvinnan som chattade med Rami sa att det inte var ngt speciellt med denna familj förutom att alla var trötta. När fasaden spricker så spricker allt