2014-11-05, 15:54
Medlem
Jag sade att jag inte ville ha med dom att göra efter en händelse. Kan dom tvinga mig att ha kontakt med dom? Jag har svåra psykiska och fysiska problem.
Citera
2014-11-05, 16:02
Medlem
GulligaGullans avatar
Vem är det du undrar om de vill tvinga dig att träffa, vad har hänt?
Citera
2014-11-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulligaGullan
Vem är det du undrar om de vill tvinga dig att träffa, vad har hänt?

Hon kontaktade psyk för att rådfråga gällande min situation kring min ocd utan att prata med mig först. Litar inte på dom nu. Har sagt att jag inte vill ha med dom att göra. Men hon säger att hon vill träffa mig.
Citera
2014-11-05, 16:14
Medlem
Sereenas avatar
Dom kan inte tvinga dig, men om du har din försörjning från soc så får du inga pengar om du vägrar.
Citera
2014-11-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom kan inte tvinga dig, men om du har din försörjning från soc så får du inga pengar om du vägrar.

det här handlar inte om ekonomisk bistånd, dom arbetar med folk med psykiska problem. Alltså åtgärder.
Citera
2014-11-05, 16:26
Medlem
Brokenbacks avatar
Som vi sagt i tidigare trådar till dig, om du frivilligt tar emot hjälp som soc och psyk ger dig så blir du inte LPTad. Men motsätter du dig vård och eftersom du är bevisligen en fara för dig själv så kan soc, genom psyk, tvinga dig till vård. Och det har du ju gjort väldigt tydligt att du inte vill.

Du vill ju få hjälp, men när du får hjälp så stöter du iväg hjälpen. Vad vill du egentligen? De är snälla människor som ser att du mår väldigt dåligt och att du behöver hjälp. Ta emot hjälpen.
Citera
2014-11-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Som vi sagt i tidigare trådar till dig, om du frivilligt tar emot hjälp som soc och psyk ger dig så blir du inte LPTad. Men motsätter du dig vård och eftersom du är bevisligen en fara för dig själv så kan soc, genom psyk, tvinga dig till vård. Och det har du ju gjort väldigt tydligt att du inte vill.

Du vill ju få hjälp, men när du får hjälp så stöter du iväg hjälpen. Vad vill du egentligen? De är snälla människor som ser att du mår väldigt dåligt och att du behöver hjälp. Ta emot hjälpen.

Gäller detta soc också?? Alltså kan dom bestämma att jag måste kontakta psykiatrin? har ingen kontakt med psykiatrin idag
Citera
2014-11-05, 16:41
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica-975
Gäller detta soc också?? Alltså kan dom bestämma att jag måste kontakta psykiatrin? har ingen kontakt med psykiatrin idag

De kan kontakta psyk åt dig, om de anser att du är en fara för dig själv. Men om du låter dem hjälpa dig så är det inte säkert det måste komma till psyk, även om det vore det bästa för dig. Det bästa är att psykvården sker på frivillig basis, det har du ju läst själv i tidigare trådar (även om jag inte delar uppfattningen om att LPT skulle vara något dåligt).
Citera
2014-11-05, 16:51
Medlem
Citat:
De kan kontakta psyk åt dig, om de anser att du är en fara för dig själv. Men om du låter dem hjälpa dig så är det inte säkert det måste komma till psyk, även om det vore det bästa för dig. Det bästa är att psykvården sker på frivillig basis, det har du ju läst själv i tidigare trådar (även om jag inte delar uppfattningen om att LPT skulle vara något dåligt).

du kan väl knappast tycka att ocd är skäl för lpt? det är en ångestsjukdom.
Citera
2014-11-05, 16:53
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:

Det är du själv som sagt det i tidigare tråd. Badar i frätande vätska är inte nyttigt.

Men jag tror du tjänar på att gå med på frivillig vård.
Citera
2014-11-05, 17:00
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Det beror helt på hur denna ocd tar sig uttryck. Om den leder till handlingar som kan vara en fara för dig sälv eller andra så finns skäl att överväga LPT.
Citera
2014-11-05, 17:01
Medlem
Citat:
Det är du själv som sagt det i tidigare tråd. Badar i frätande vätska är inte nyttigt.

Men jag tror du tjänar på att gå med på frivillig vård.

Men kan det vara skäl för dom att tvinga mig till psykiatrin? jag ska sluta bada i frätande medel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in