Citat:
Ursprungligen postat av
Cpt.Obvious
Men de behöver inte heller lägga någon tid på det jobbet och kan ha ett ytterligare. Jag menade inte att de lever gott med Warren Buffet-mått utan snarare att de får en inkomst utan att behöva göra något i gengäld.
Åtminstone Paow får enligt DI relativt stora summor för annonser på Instagram bl.a. Det skulle inte förvåna mig om de får femsiffriga belopp netto enbart på krogrundor och en annons emellanåt. Och jag menar, gratis festande är väl ändå rätt ok.
Det kanske är så att om man haft utbildning och heltidsjobb som målsättning från 18-19 års ålder så diskvalificerar man sig från att vända den här "berömmelsen" till ngt positivt. Tycker artikeln i DN ger en ganska sorglig bild av killarna (för övrigt är det en välskriven reflektion över många av dagens unga i Sverige). Killarna framhäver sig själva som ämnade för ngt större än utbildning och jobb men i själva verket sitter dom och visar upp sig för småtjejer i Skövde. Låt oss gå vidare i gruppen, ta Paow t ex, vad ska hon syssla med om 5 år är tanken? I vad ligger hennes eventuella marknadsvärde? Jag förstår nämligen inte men det är mkt möjligt att ngn med mer insyn kan bena ut möjligheterna som väntar dessa begåvade ynglingar.
Ett tips för den festsugne 19-åringen ute i vårt avlånga land är annars att börja på universitetet, jag utlovar 4-5 till fem år av obegränsat festande som dessutom har möjligheten att leda till ngt vettigt i slutändan.