2014-11-05, 02:08
Medlem
Skyggedanss avatar
Bara jag som uppskattar kaoset i huset efter att Smail åkte? Känns som fler tar för sig nu när alfahannen är ute. Är ju för fan ett rent zoo!
Citera
2014-11-05, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
"Psykos som Jeppe fick", hoppas verkligen inte du är seriös...

Vadå? Är allmänt känt att han fick det. Inget skämt.
Citera
2014-11-05, 03:48
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown

Källa? Aldrig hört talas om.
Citera
2014-11-05, 04:57
Medlem
Cilangs avatar
Citat:

Snälla nån, psykos är inget man "får" över en dag. Jeppe betedde sig odrägligt, men det är givetvis inte synonymt med psykos.
Citera
2014-11-05, 11:00
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Trist, varför? En diagnos i sig är inget negativt, utan det är hans beteende och bristande insikt som utgör det negativa. Ska inte hans beteende alls diskuteras? Eller har du bara en fobi mot psykiska störningar?

Sedan är det inte att "undvka det minsta från normen", att inte förstå konsekvenserna av att skrika/hota/dumförklara/skryta skamlöst. Även ett litet barn bör förstå det väldigt enkelt.

Huvudspåret var ju förresten Narcissism, vilket knappast är ovanligt, även om det i hans fall känns som en väldigt uttalad variant.

PS: Hans självbild som "mastermind" är annars rätt talande...
Givetvis ska hans beteende diskuteras, liksom de andra deltagarna, däremot är det bara tröttsamt att försöka kleta diagnoser på människor så fort de uppvisar minsta böjelse åt det ena eller det andra hållet.
Citera
2014-11-05, 11:18
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Men de behöver inte heller lägga någon tid på det jobbet och kan ha ett ytterligare. Jag menade inte att de lever gott med Warren Buffet-mått utan snarare att de får en inkomst utan att behöva göra något i gengäld.

Åtminstone Paow får enligt DI relativt stora summor för annonser på Instagram bl.a. Det skulle inte förvåna mig om de får femsiffriga belopp netto enbart på krogrundor och en annons emellanåt. Och jag menar, gratis festande är väl ändå rätt ok.

Det kanske är så att om man haft utbildning och heltidsjobb som målsättning från 18-19 års ålder så diskvalificerar man sig från att vända den här "berömmelsen" till ngt positivt. Tycker artikeln i DN ger en ganska sorglig bild av killarna (för övrigt är det en välskriven reflektion över många av dagens unga i Sverige). Killarna framhäver sig själva som ämnade för ngt större än utbildning och jobb men i själva verket sitter dom och visar upp sig för småtjejer i Skövde. Låt oss gå vidare i gruppen, ta Paow t ex, vad ska hon syssla med om 5 år är tanken? I vad ligger hennes eventuella marknadsvärde? Jag förstår nämligen inte men det är mkt möjligt att ngn med mer insyn kan bena ut möjligheterna som väntar dessa begåvade ynglingar.

Ett tips för den festsugne 19-åringen ute i vårt avlånga land är annars att börja på universitetet, jag utlovar 4-5 till fem år av obegränsat festande som dessutom har möjligheten att leda till ngt vettigt i slutändan.
Citera
2014-11-05, 12:55
Medlem
Ajberts avatar
Ervin är något av det märkligaste jag har sett i TV-sammanhang någonsin. Jag tyckte att Kian framstod som riktigt odräglig, men den här "Trollis" tar nog priset.

Allt från att hugga killen som räddar livet på honom i ryggen ("Det är ett spel") till att hota andra deltagare för att hålla sig kvar och att hela tiden trycka på hur smart och intelligent han är jämfört med alla andra.
Citera
2014-11-05, 13:27
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Det kanske är så att om man haft utbildning och heltidsjobb som målsättning från 18-19 års ålder så diskvalificerar man sig från att vända den här "berömmelsen" till ngt positivt. Tycker artikeln i DN ger en ganska sorglig bild av killarna (för övrigt är det en välskriven reflektion över många av dagens unga i Sverige). Killarna framhäver sig själva som ämnade för ngt större än utbildning och jobb men i själva verket sitter dom och visar upp sig för småtjejer i Skövde. Låt oss gå vidare i gruppen, ta Paow t ex, vad ska hon syssla med om 5 år är tanken? I vad ligger hennes eventuella marknadsvärde? Jag förstår nämligen inte men det är mkt möjligt att ngn med mer insyn kan bena ut möjligheterna som väntar dessa begåvade ynglingar.

Ett tips för den festsugne 19-åringen ute i vårt avlånga land är annars att börja på universitetet, jag utlovar 4-5 till fem år av obegränsat festande som dessutom har möjligheten att leda till ngt vettigt i slutändan.
Paow kan väl gifta sig och skaffa barn eller nåt.
Citera
2014-11-05, 15:23
Medlem
lol på skatebögen som leker maffia "går du in där så ryker du!" sen ligger han i fosterställning i en fotölj o bölar
Citera
2014-11-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Ervin är något av det märkligaste jag har sett i TV-sammanhang någonsin. Jag tyckte att Kian framstod som riktigt odräglig, men den här "Trollis" tar nog priset.

Allt från att hugga killen som räddar livet på honom i ryggen ("Det är ett spel") till att hota andra deltagare för att hålla sig kvar och att hela tiden trycka på hur smart och intelligent han är jämfört med alla andra.

Helt enig, jag skäms åt hans vägnar när han öppnar munnen. Blir så fel när en sådan person är så självgod när han egentligen har noll självförtroende/pondus. Dock så åker han väll snart så slipper man se honom!
Citera
2014-11-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Sorry, det är det här jag aldrig kommer att fatta. Det är klart att allt är relativt men för mig är det inte att räkna som framgång att vifta med energidryck på instagram eller vara gästbartender i Skövde för några tusenlappar ej att likställa med framgång. Men som sagt, allt är relativt och dessa gossar hade väl stått och vikt jeans på Carlings fram tills dom är 35 om dom inte fått den här "chansen".

Men motbevisa mig gärna. Vad får man för ett krog-gig förutom fri sprit och superior-rum på Scandic?

Har viss insikt i media och kan i långa loppet ärligt talat inte se särskilt många fördelar med att ha medverkat i den här sörjan. Men är allt är som du påpekar mkt riktigt relativt, jag hade ju aldrig ställt mig framför kameran från början.

Klart det inte leder till något. Vi har ju facit från massor av dokussåpa-"kändisar". Vad sysslar robinson-robban med idag t.ex? Big brother linda? De mer än några andra försökte ju desperat och patetiskt att underhålla sitt "kändisskap".

Erik och Kian kan säkert tjäna några 10 000 på det här och få ligga sig mätta med småtjejer, men om något år är det naturligtvis ingen som minns dem eller bryr sig längre.

Både två är ju rejält underbegåvade så vad de själva bedömer är ju knappast särskilt intressant.
Citera
2014-11-05, 15:51
Medlem
Citat:

Men visst menar du JOppe och inte JEppe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in