Precis som Åsa L på Aftonbladet tycks hon ha haft en jävlig uppväxt som hon skrivit en bok om. Den sägs (jag har inte läst den, och har inga som helst planer att göra det) vara bra, inte bara intressant, utan också välskriven.
Så, kvinna, vänster, rabiat, taskig uppväxt, författare, kulturpersonlighet; hon har i stort sett carte blanche att tycka precis vad hon vill, med JÄVLIGT STORA BOKSTÄVER, precis som Åsa.
Att hon sen tycker precis samma förutsägara PK-saker som alla andra på kultursidorna, oavsett bakgrund, var kanske inte så förvånande...
Svinalängorna - romanen hon skrev som också blev en film tycker jag var okej men irriterade mig på det ensiga perspektivet i den (hennes feminism lyste igenom).
Jag är väl inge fan av henne direkt och tänker inte se klippet...
Hon var väl sekreterare åt Gudrun Shyman då hon var ledare för (V), skrivit flera böcker, föreläser på bibliotek, skriver krönikor i tidningar bla.
appropå det hon sa om kvinnan som rökte och inte hade råd med 200 kr till sitt barns skolresa. Den kvinnan mår antagligen jävligt och skulle kanske missbruka något värre om hon inte rökte.
Jag tror det var det hon försökte säga. De här människorna är inte på den nivån att de skulle tänka som de flesta av oss: "nu spara jag 1200 kr i månaden på rökning, så då stoppar jag undan dem så vi kan åka på semester". De behöver hjälp på flera plan.
"För gemene man tar det 5–20 år att märka effekterna av ett politiskt beslut."
Där lyckades hon pricka rätt iallafall. Det lär ta så lång tid innan gemene man upptäcker effekterna av uppgörelserna mellan m o mp i invandringsfrågan.