2014-11-03, 21:14
  #505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleballe22
Jag är full investerad i räntefonder!
Det känns inte så kul men hellre de än att ha migrän varje dag för att man tänker om ska vara investerad eller inte i börsen nu..

Jag ska dock börja sälja av stora delar av räntefonder och ha likvida istället då räntefonder inte presterar alls idag..

Har spiltan och det går inte alls bra just nu så det blir att lägga en stor summa på ett sparkonto så länge när jag sålt av lite och sedan köpa mig in i börsen när det känns rätt....

Kan det vara bra?

SPP Företagsobligationsfond är svaret du söker. En av få bra lågriskfonder som fortsätter prestera i rådande ränteläge. Börsen är ingen bra arena för den nervöst lagde. Lycka till!
Citera
2014-11-03, 22:25
  #506
Medlem
freedom291s avatar
jag gick ut idag, känns dumt att vara inne om man tänker Risk/Reward. Ganska nöjd med 8% sen sommaren. Man jag är ganska ny med aktier, började i sommars

väntar på en dipp nu, kanske tar 1-3 måndar men men jag kan vänta
Citera
2014-11-03, 22:58
  #507
Medlem
Tror du gjorde rätt i de, gick ganska tungt likvid vid förra toppen.
Citera
2014-11-04, 21:18
  #508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
Du verkar så nervös att jag gissar att du egentligen inte kan avvara dessa pengar åtminstone ett par år. Då ska du inte investera så mycket på börsen.

Vill bara påpeka att jag inte alls är en nervös människa.. Detta handlar inte om det..

Min spartid är minst 10år, när jag väl går in så tänker jag inte röra dem..

Det är bara det att jag inte känner för att gå in i fonder som AZ, DIGI eller ngt i USA då jag känner att börsen är för osäker och att jag hellre köper in vid ett annat tillfälle när börsen kanske sjunkit eller att det ser ljusare ut för framtiden på börsen..

Det jag mena med vad jag skrev..
Citera
2014-11-04, 21:40
  #509
Medlem
fajvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleballe22
Vill bara påpeka att jag inte alls är en nervös människa.. Detta handlar inte om det..

Min spartid är minst 10år, när jag väl går in så tänker jag inte röra dem..

Det är bara det att jag inte känner för att gå in i fonder som AZ, DIGI eller ngt i USA då jag känner att börsen är för osäker och att jag hellre köper in vid ett annat tillfälle när börsen kanske sjunkit eller att det ser ljusare ut för framtiden på börsen..

Det jag mena med vad jag skrev..

Varför inte röra dina investeringar om du tror på att aktien/index floppar inom kort?
Citera
2014-11-04, 21:46
  #510
Medlem
SparkMans avatar
Vi är nu 5,7 punkter ifrån dödskorset. En dipp med riktmärke 1320 relativt snart och vi har en bekräftelse innan november är slut. Finns anledning att tänka till om huruvida man ska gå in nu eller avvakta, samt se över sina placeringar på sitt pensionssparande.
Citera
2014-11-04, 22:13
  #511
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Vi är nu 5,7 punkter ifrån dödskorset. En dipp med riktmärke 1320 relativt snart och vi har en bekräftelse innan november är slut. Finns anledning att tänka till om huruvida man ska gå in nu eller avvakta, samt se över sina placeringar på sitt pensionssparande.

Har du en graf på det som du kan visa?
Citera
2014-11-04, 22:24
  #512
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Vi är nu 5,7 punkter ifrån dödskorset. En dipp med riktmärke 1320 relativt snart och vi har en bekräftelse innan november är slut. Finns anledning att tänka till om huruvida man ska gå in nu eller avvakta, samt se över sina placeringar på sitt pensionssparande.


Ursäkta att man frågar, vad är ett dödskors? Måste ju finnas ett par miljarder termer bland TA folk.

Är det en sorts svastika eller nått annat intressant som spågummorna/gubbarna lyckas läsa ut genom kaffesumpen?
Citera
2014-11-04, 22:28
  #513
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Har du en graf på det som du kan visa?
http://bayimg.com/haCOPaAgL

Duger denna?
Citera
2014-11-04, 22:31
  #514
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Ursäkta att man frågar, vad är ett dödskors? Måste ju finnas ett par miljarder termer bland TA folk.

Är det en sorts svastika eller nått annat intressant som spågummorna/gubbarna lyckas läsa ut genom kaffesumpen?
http://lmgtfy.com/?q=d%C3%B6dskors
Citera
2014-11-04, 22:32
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Ursäkta att man frågar, vad är ett dödskors? Måste ju finnas ett par miljarder termer bland TA folk.

Är det en sorts svastika eller nått annat intressant som spågummorna/gubbarna lyckas läsa ut genom kaffesumpen?

Är rent skitsnack om du frågar mig.
Fattar inte att folk tjatar börsras fortfarande. Så länge räntorna är obefintliga finns inga andra alternativ än börsen.
Citera
2014-11-04, 22:36
  #516
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Ursäkta att man frågar, vad är ett dödskors? Måste ju finnas ett par miljarder termer bland TA folk.

Är det en sorts svastika eller nått annat intressant som spågummorna/gubbarna lyckas läsa ut genom kaffesumpen?

Har läst lite om teknisk analys även om jag investerar 10år+, dödskors om jag inte har fel är när ett visst mönster bildas på börsen som onekligen resulterar i en kraftig nedgång. Tror inte det är något hokuspokus, givetvis kan man inte beräkna precis när en nedgång sker men att se att en nedgång är på gång kan nog vara ganska uppenbart ifall man är skicklig på TA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in