2014-11-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Ni har varit helt otroliga

Håller med
Citera
2014-11-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kamraterna vittnar om att Rami slår Yara, inte enbart Madi. Rami slår hårdare.
Rami är också den som skall ha fimpat på Yara.

Jag tänker på Yaras prat med kamraterna och kan inte annat än att tolka det som ett rop på hjälp även om hon säger att de absolut inget får säga.
Man kan inte bli så mycket mer övergiven än den här lilla tjejen blev i sitt helvete....

Jag kan inte heller låta bli att fundera på var det tredje barnet nu finns - eftersom det tydligen bara är två med till Sverige ... Blir det en repris fast i Gaza istället? Hur vågar man lämna bort ett barn en gång till efter facit med Yara .. Fattar inte.

Jag känner mig tveksam om de inte endast är två barn, det tredje barnet Yara är ju död.
Citera
2014-11-04, 21:30
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Otroligt bra jobbat Fredriksam! Du har verkligen lagt ner ett otroligt jobb på detta och det är mycket uppskattat. Vissa delar av fuppen har redan laddats ned närmare 300 ggr.

Så mager o så ledsna ögon denna lilla flicka har.
Tack för ett helt otroligt arbete ni lagt ner!
Citera
2014-11-04, 21:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag känner mig tveksam om de inte endast är två barn, det tredje barnet Yara är ju död.
Nej, pappan pratar om en 6, 4 och 2 åring .. namnen på barnen finns i tråden, och den äldsta är av namnet att döma ytterligare en flicka.
Citera
2014-11-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja- tre barn anger han, men enligt uppgift har mamman anlänt till Sverige med det två yngsta barnen, utan det det tredje (ännu en flicka)

Yara skickades iväg strax efter att hon fyllde sju år. Finns bilder från det firandet ... (orkar inte leta). Då borde det på den bilden finnas tre syskon, en 5 år, en 3 år och en 1-åring. Samt Yara. Eller?

EDIT. Läst delar ur FUP i stort sett hela dagen, så min hjärna känns helt tom.
Senast redigerad av Remark 2014-11-04 kl. 21:40.
Citera
2014-11-04, 21:38
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Jag undrar också om Fredriksam fått lagt ut något själv eller om hen via Hamilkar fått några pengar. Jag bidrar gärna nu när vi ser resultat.
Ingen, utom möjligen polisen i Karlskrona, har behövt lägga ut några pengar. Vi fick, tack vare Countrychick, FUP:en mot inbetalningskort.
Citera
2014-11-04, 21:41
Medlem
Obduktionsrapporten var inte rolig att läsa, flickan måste ju haft ont konstant. Inte konstigt att hon inte ville gå hem efter skolan när dessa monster väntade henne.
Citera
2014-11-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ingen, utom möjligen polisen i Karlskrona, har behövt lägga ut några pengar. Vi fick, tack vare Countrychick, FUP:en mot inbetalningskort.

Ett vackert arbete, men finns det pengar att betala med? Blev det underskott i kassan bidrar jag gärna med en slant, nu när början blev så tokig.
Citera
2014-11-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Som jag förstår det syftar du på skolkallelsen? Tvivlar med tanke på alla "ärenden" runt flickan som resulterat i ingenting. Och visst hade hon berättat men det kunde hon ju inte så länge hon levde med paret. Jag tror bara att de knappast kunde skickat tillbaks henne efter 15 månaders "behandling". Hon hade berättat så fort hon kommit bortom Ramis och Madis kontroll inkl. hem till föräldrarna.

Jag tror att en hälsoundersökning hade ingått. Troligen hade hon blivit inlagd direkt.
Citera
2014-11-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Ett vackert arbete, men finns det pengar att betala med? Blev det underskott i kassan bidrar jag gärna med en slant, nu när början blev så tokig.

PM:a Hamilkar.
Citera
2014-11-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Han fick aldrig meddelandena. De nådde aldrig längre än till häktespersonalen.

Du menar att han inte hade tillgång till häktesbiblioteket?
Citera
2014-11-04, 21:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Yara skickades iväg strax efter att hon fyllde sju år. Finns bilder från det firandet ... (orkar inte leta). Då borde det på den bilden finnas tre syskon, en 5 år, en 3 år och en 1-åring. Samt Yara. Eller?

EDIT. Läst delar ur FUP i stort sett hela dagen, så min hjärna känns helt tom.

Citat:
Hennes föräldrar tröstar de tre yngre syskonen - lillasyster, 6, och två småbröder som är 4 och 1,5 - och försöker på skonsammast möjliga sätt berätta att storasyster är borta för alltid.
http://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-sorjer-sin-dodade-dotter-yara-8/

I förhöret hos polisen anger pappan också tre barn, en dotter och två söner ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in