2014-11-04, 18:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Ett stort tack till både Hamilkar och fredriksam, som gjorde detta möjligt för våra insamlade medel
Ett stort tack ska också riktas till countrychick, förutan vars insatser det inte hade varit möjligt att få ut FUP:en innan betalning erlagts.
Citera
2014-11-04, 18:09
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ett stort tack ska också riktas till countrychick, förutan vars insatser det inte hade varit möjligt att få ut FUP:en innan betalning erlagts.

Tack countrychick
Citera
2014-11-04, 18:11
Medlem
Titianas avatar
s 27 (dokumentsida) på fil nummer två (sos-samtalen)

Är det Yara som är ägare till Volkswagen golf mörkblå (TUH 316)?
Citera
2014-11-04, 18:18
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
s 27 (dokumentsida) på fil nummer två (sos-samtalen)

Är det Yara som är ägare till Volkswagen golf mörkblå (TUH 316)?

Nix, en 56 årig man som ägt den i ca 11 månader.
Citera
2014-11-04, 18:24
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Annars så är det graverande att han har upplysningar på en liten flicka i duschen.
Det är ju inte helt omöjligt att Amani har berättat det för honom.
Citera
2014-11-04, 18:25
Medlem
micro113s avatar
Kamraterna vittnar om att Rami slår Yara, inte enbart Madi. Rami slår hårdare.
Rami är också den som skall ha fimpat på Yara.

Jag tänker på Yaras prat med kamraterna och kan inte annat än att tolka det som ett rop på hjälp även om hon säger att de absolut inget får säga.
Man kan inte bli så mycket mer övergiven än den här lilla tjejen blev i sitt helvete....

Jag kan inte heller låta bli att fundera på var det tredje barnet nu finns - eftersom det tydligen bara är två med till Sverige ... Blir det en repris fast i Gaza istället? Hur vågar man lämna bort ett barn en gång till efter facit med Yara .. Fattar inte.
Citera
2014-11-04, 18:26
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
Hemma igen från biblioteket. I dag gick det snabbare att scanna från 15 tiden. Det var en anställd som visade hur man scannar många sidor samtidigt. Den som visade mig i går och tidigare i dag var inte lika kunniga. Hela Fupen och allt är alltså scannat.

Kommer lägga upp efter en hand. Håller fortafrande på med gårdagens arbete. Kommer gå snabbare när jag lägger in det mesta av dagens arbete.

Jag brukar stänga av datorn vid 21 tiden så efter det kommer inget läggas upp förrän i morgon efter 09 tiden. Bara så ni vet.

Här kommer då en del från i går

Förhör skolkamrater del 01

http://minfil.org/0bOcg7b1b8/Forhor_Skolkamrater_01.pdf

Löste det sig med betalningen Hamilkar?

Underbart!

Vore otroligt bra om du hade möjlighet att lägga ut förhören med Rami och Madi innan dagen är slut.

Tack igen!
Citera
2014-11-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kamraterna vittnar om att Rami slår Yara, inte enbart Madi. Rami slår hårdare.
Rami är också den som skall ha fimpat på Yara.

Jag tänker på Yaras prat med kamraterna och kan inte annat än att tolka det som ett rop på hjälp även om hon säger att de absolut inget får säga.
Man kan inte bli så mycket mer övergiven än den här lilla tjejen blev i sitt helvete....

Jag kan inte heller låta bli att fundera på var det tredje barnet nu finns - eftersom det tydligen bara är två med till Sverige ... Blir det en repris fast i Gaza istället? Hur vågar man lämna bort ett barn en gång till efter facit med Yara .. Fattar inte.
Är det bara två barn som är med? Jag trodde Blekingenytt hade skrivit fel.
Citera
2014-11-04, 18:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Är det bara två barn som är med? Jag trodde Blekingenytt hade skrivit fel.
Jag törs inte skriva i sten på den uppgiften utan utgår från vad som sagts i media ...
Citera
2014-11-04, 18:38
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag törs inte skriva i sten på den uppgiften utan utgår från vad som sagts i media ...

Pappan berättar i förhöret att han har en sexåring, en fyraåring och en nästan tvååring hemma i Gaza. Yara måste således ha tre syskon?
Citera
2014-11-04, 18:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Pappan berättar i förhöret att han har en sexåring, en fyraåring och en nästan tvååring hemma i Gaza. Yara måste således ha tre syskon?
Ja- tre barn anger han, men enligt uppgift har mamman anlänt till Sverige med det två yngsta barnen, utan det det tredje (ännu en flicka)
Citera
2014-11-04, 18:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
Hemma igen från biblioteket. I dag gick det snabbare att scanna från 15 tiden. Det var en anställd som visade hur man scannar många sidor samtidigt. Den som visade mig i går och tidigare i dag var inte lika kunniga. Hela Fupen och allt är alltså scannat.

Löste det sig med betalningen Hamilkar?

Ett stort tack för din insats!! Jag missade insamlingen men undrar nu om du fått alla kostnader täckta? Jag lägger gärna en slant om det fattas något.

Stackars, stackars, stackars Yara. Som vuxen och svensk skäms jag för allt du fick utstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in