Citat:
Ursprungligen postat av
LinusSarud
Läste du inte artikeln jag länkade till? T.ex:
Jag tar för givet att Fria Tider publicerar fakta. Mina frågeställningar är dessutom mer hypotetiska och jag önskar förkovra mig i att söka särskilja vad som är anstiftan och vad som inte är det.
Om vi antar att handlingen den brottsdömda journalisten Martin Fredriksson får belöning för dessutom varit olagligt och han blivit dömd för det, om det visar sig att han fått uppdraget av Bonnierkoncernen och därmed blivit uppmanad att utföra brottshandlingen, är det då brottsligt av Bonnierkoncernen att belöna brottslingen för handlingen?
Det är just kombinationen av dina egna slutsatser och att du tror att de rapporterar fakta som är problemet.
De använder epitetet dömd brottsling i sammanhanget för att vi ska tro att det är för detta han blivit dömd.
De använder också epitetet dataintrång för att vi ska tro att de blivit dömda för det.
Jag har svårt att tro att de skulle bli dömda för detta då de använt öppna APIer, och att inga rapporter kommit om att de blivit lagförda tyder på att så inte skett.
FT använder en mycket vinklad rapportering, läs allt de skriver med kritiska ögon.
Edit: fel