2014-11-04, 19:28
Medlem
Början av blå mapp. Liten fil om hundinsats

http://minfil.org/BdOfgab1b4/Hundinsats.pdf
Citera
2014-11-04, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Den blivande läraren Linda praktiserade fem veckor hösten/vintern 2013 i Yaras klass:

"Yara kom alltid själv till skolan och gick alltid hem själv från skolan. Ingen vuxen person var någonsin med henne."

"Linda reagerade på att Yara knappt hade några kläder på sig när hon kom till skolan med tanke på att det var snö ute. Hon hade aldrig några strumpor på sig, bara linne och leggings och var 3/4 dels långa. Ibland hade hon jacka och en mössa på sig men det var inte ofta. Linda fick ofta ta fram extra kläder till henne så hon kunde vara med de andra barnen ute och leka på rasterna."

"När skolan var slut för dagen så ville Yara aldrig gå hem. Hon sprang alltid undan och försökte hålla sig kvar. Flera lärare fick alltid säga till henne att hon skulle gå hem och till slut gjorde hon det."

Ur FUP
Plågsam tråd på många sätt, det Yara utstått kan de aldrig bestraffas tillräckligt för.
Men detta? Hur många anmälningar gjorde skolan angående brist i klädsel och ovilja att gå hem?

Mvh
Citera
2014-11-04, 19:35
Medlem
micro113s avatar
Lärarinnan när Willy´s ringer till skolan för att meddela att hon finns där och att man befarar att hon kanske tänkt snatta ..

"ja det ligger nog lite kleptomani i flickan" ...

wtf liksom ..
Citera
2014-11-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ett stort tack för din insats!! Jag missade insamlingen men undrar nu om du fått alla kostnader täckta? Jag lägger gärna en slant om det fattas något.

Stackars, stackars, stackars Yara. Som vuxen och svensk skäms jag för allt du fick utstå.

Jag undrar också om Fredriksam fått lagt ut något själv eller om hen via Hamilkar fått några pengar. Jag bidrar gärna nu när vi ser resultat.
Citera
2014-11-04, 19:52
Medlem
Nästa del. Här handlar det om blodsbilden i lägenheten Om blod på plastkassar och garderob. Även ett blad om lyhördhet.

http://minfil.org/D2O4gbbbb9/Blodbildsundersokning_Lagenhet_Plastkassar_Lyh_rdh et.pdf

Jag hämtade ut Fup men betalade inget. I stället fixade det så att Hamilkar betalar. Jag bara hämtade fupen så att säga och scannade sidorna.
Citera
2014-11-04, 19:59
Medlem
Angående att Yaras bioföräldrar inte hade/ har med sig Yaras syster till Sverige

Kan det vara så att dessa bioföräldrar är rädda för att Yaras syster (som sannolikt kommit längre i utvecklingen av ordföråd m m än småbröderna) då hade kommit till tals här i Sverige och i så fall berättat saker som bioföräldrarna inte vill ska komma fram i nuläget?

Jag tror att det ligger till på detta vis.
Citera
2014-11-04, 20:03
Medlem
Man blir mentalt matt när man läser dessa förhör och försöker se hur jävligt denna lilla flicka hade det och vilka tyranner som skulle vårda henne, skydda henne mm.

Denna Rami måste vara en lögnens mästare för lögner finns lite överallt.

På FUP sid 433 där utbildning "korta vägen" kommer upp så står det bl.a. att Rami har tidigare studerat juridik i Algeriet och nu kommer poängen,

"han ville i Sverige engagera sig för kvinno och barnrättigheter"

nu vet vi hur "engagerad" denna barmhärtighetens apostel var när lilla Yara förnedrades och slogs ihjäl.
Senast redigerad av ToZon 2014-11-04 kl. 20:11.
Citera
2014-11-04, 20:03
Medlem
...Är Yaras syster kanske i Sverige...men inte officiellt?
Citera
2014-11-04, 20:05
Medlem
Pethruss avatar
Utbildningsamordnaren för Rami Ashour i utbildningsprogrammet Korta vägen:

"Ashour har enligt egen uppgift studerat juridik i Algeriet och han ville i Sverige engagera sig för kvinno- och barnrättigheter. Ashour uttryckte att han tyckte att den arabiska kulturen förespråkade och tillät våld mot kvinnor, vilket han själv ville verka mot."

Ur FUP
Citera
2014-11-04, 20:08
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Plågsamt starka vittnesbörd från grannar

Den där Tina...det är något seriöst fel med hennes vittnesutsaga. Den är full med bias till Ramis fördel med yttryck som att Yara verkande VERKLIGEN trivs i mannens sällskap...men Rami slog ju hårdast. (?)
...Och..ooo jag kände på mig att något var fel...ringde min syster och sa till henne att ringa polisen...(VA?) Och under hela denna tid...de har bott lika länge där som mördarfamiljen har hon tydligen inte anmält allt hon sett (?)

hon anmäler inte till socialen, för hon har dåliga erfarenheter av dem..
hon ringer inte polisen, för hon har dåliga erfarenheter av dem...
..och vill inte göra sig ovän med grannarna...fast magkänslan säger att nu är något galet.

Jag vill lämna detta vittnesmål lite så där....dels för att hon tolkar massor dels att hon verkar vara färgad av sin egen mans attityd...Hon ska inte lägga sig i...Tina verkar feg/klen och gör som hon blir tillsagt...enligt min mening.
Citera
2014-11-04, 20:10
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
...Är Yaras syster kanske i Sverige...men inte officiellt?

Hon kan ha avlidit i de senaste bombningarna också. Eller så är det BLT som skrivit fel eller blivit felinformerade.
Citera
2014-11-04, 20:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
Nästa del. Här handlar det om blodsbilden i lägenheten Om blod på plastkassar och garderob. Även ett blad om lyhördhet.

http://minfil.org/D2O4gbbbb9/Blodbildsundersokning_Lagenhet_Plastkassar_Lyh_rdh et.pdf

Jag hämtade ut Fup men betalade inget. I stället fixade det så att Hamilkar betalar. Jag bara hämtade fupen så att säga och scannade sidorna.

Fy tusan, man förstår verkligen hur brutal misshandeln varit och hur den lilla flickan kämpat för att komma undan slagen ..
Senast redigerad av micro113 2014-11-04 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in