2014-11-04, 17:54
Medlem
Trollade en aning på hemsidan kamrat.com
mina konton blev raderade och kunde ej registrera mig igen.
bytte ip adress - hjälpte inte.
testade registrera mig med hidemyass google chrome tillägget - det gick men så fort kontot var skapat så blev jag utloggad och kunde inte logga in igen - det stod bara att lösenordet var fel.

testade registrera mig på min bärbara dator och där fungerade det och blev ej utkastad då kontot var skapat.

bland hemsidans regler står det " Vi kan spärra en dator från Kamrat permanent."

Någon som vet exakt vad dom spärrar?
Citera
2014-11-04, 17:57
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Jag tror det är MAC adressen som spärras
Citera
2014-11-04, 17:59
Medlem
zobs avatar
Testa med en VM maskin
Citera
2014-11-04, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaphix
Trollade en aning på hemsidan kamrat.com
mina konton blev raderade och kunde ej registrera mig igen.
bytte ip adress - hjälpte inte.
testade registrera mig med hidemyass google chrome tillägget - det gick men så fort kontot var skapat så blev jag utloggad och kunde inte logga in igen - det stod bara att lösenordet var fel.

testade registrera mig på min bärbara dator och där fungerade det och blev ej utkastad då kontot var skapat.

bland hemsidans regler står det " Vi kan spärra en dator från Kamrat permanent."

Någon som vet exakt vad dom spärrar?

Kan vara cookies. Om du inte vet hur man fixar bort cookies så kan du googla eller installera en helt ny fräsch browser, t.ex Opera och prova.
Citera
2014-11-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Jag tror det är MAC adressen som spärras
MAC-adressen följer inte med så långt.

Rensa alla temporära filer, cookies från webbläsaren och starta om den ... och sluta trolla på nätet

edit: såg att du provat från en annan dator, så det är kanske inte det som är felet heller. Har du varit inloggad från din bärbara dator tidigare?
Senast redigerad av pf10 2014-11-04 kl. 18:21.
Citera
2014-11-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
edit: såg att du provat från en annan dator, så det är kanske inte det som är felet heller. Har du varit inloggad från din bärbara dator tidigare?

Läs rätt

Citat:
Ursprungligen postat av zaphix
testade registrera mig på min bärbara dator och där fungerade det
Citera
2014-11-04, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Läs rätt
Nej det är för svårt idag De alternativ man har är ip-ban, cookies eller också spärrar man kontot på misstanke (kontonamnet eller aktiviteten kanske var likt den förra). Jag kan inte se något annat alternativ, upplys mig gärna i så fall.
Citera
2014-11-04, 20:34
Medlem
Tack för svaren, det fungerade efter att jag tagit bort cookies.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in