Och till alla idioter på forumet - följande är inget gnäll utan bara ett roligt konstaterande. Så ni behöver inte bemöda er att svara och de flesta av er har jag redan på ignore så jag kommer ändå inte att läsa.
Alla övriga - välkomna att diskutera:
Det roliga är att Luleå Hockey har haft en förmåga att bli prejudicerande vid en massa såna här gråzoner.
Det började när Orszagh lämnade för NHL mitt under säsong trots att man inte skulle kunna göra det. Där blev Luleå Hockey ett pilotfall och till säsongen efter var man tydligare med reglerna (Orszagh "bröt" kontraktet och var kontraktslös och yrkade på det när han drog, det gick inte sen)
Sen har vi fallet när Johan Franssons agent trixade iväg Johan till KHL via NHL. Kings plockade över honom för en dag och sen stack han till KHL trots att han hade kontrakt med Luleå Hockey. Där blev vi också pilotfall och det kryphålet ska vara igentäppt idag.
Och nu har vi Dixon-gate där Förbundet (i vanlig ordning) saknar tydliga regler och går på nån slags magkänsla som ändå blir fler. För Förbundet och DN har ju en grym förmåga att glömma tidigare fall - nu pratar vi Tollefsen. Jag lovar att det här kommer leda till att man fastställer vad som gäller när man blir avstängd i SHL - det rimliga är ju att avstängningen rör SHL i första hand och att vid extrema fall drabbar det även landslag.
Som sagt, inget gnäll utan mest kul att vi får agera pilotfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdamN
Tycker det är konstigt hur Dixon kan bli avstängd när Laine inte ens blir anmäld för i princip exakt samma grej?
https://vine.co/v/OOivnMeWBUm
Blev det någon skada efter Laines tilltag? För i Dixon-fallet så missade ju domarna själva incidenten men såg att spelaren blev skadad och bestämde sig nog redan där att de skulle granska situationen i efterhand. Om nåt liknande händer utan att någon blir skadad är det ju jättesvårt för domarna att granska i efterhand. Då ska det ju finnas en instans som går igenom alla matcher i efterhand.