2014-11-04, 14:18
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Dixon avstängd 2+1,
Avstängd i kvällens CHL match och nästa SHL match, sen spelklar
Vore det inte rimligare att avstängningen gällde 2 SHL matcher? Nu får han ju egentligen bara en matchs avstängning.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article19803477.ab

17 000kr i böter betyder alltså att Dixon tjänar mellan 130 001 och 150 000kr, trodde faktiskt att han skulle ha haft bättre lön än så.

Annars är jag en av få som faktiskt tyckt att Dixon sett rätt så bra ut, i alla fall sedan han kom tillbaka från sin "skada". Tror det kommer att lossna för honom efter uppehållet.
Citera
2014-11-04, 14:21
Medlem
MrLims avatar
Citat:
Dixon avstängd 2+1,
Vore det inte rimligare att avstängningen gällde 2 SHL matcher? Nu får han ju egentligen bara en matchs avstängning.
Tollefsens armbåge i slutet va minst lika ful, men där händer det inget alls.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article19803477.ab

Nu blir jag förvirrad, det är väl två CHL matcher innan SHL drar igång igen?
Citera
2014-11-04, 14:35
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Dixon avstängd 2+1,

Mycket märkligt med tanke på att CHL inte har något att göra med SHL. Då borde t ex Leksand kunna starta en egen turnering med några andra lag och låta eventuella avstängningar ticka på i den turneringen så man har hela laget tillgängligt i SHL. Samtidigt borde fula tacklingar i CHL rendera avstängningar även i SHL.
Citera
2014-11-04, 14:45
Medlem
Mr Caves avatar
Citat:
Dixon avstängd 2+1,

Vilken armbåge? Menar du när Tollefsen knuffade till Ledin efter slutsignalen? hehe, nä, där hände det inget alls, troligtvis av en anledning, för man ska nog vara bra enögd för att anse att den är "minst lika ful". Tycker redan det har gått alldeles för långt med avstängningarna för slew foots och ska det börja delas ut avstängningar för knuffar efter slutsignalen så vet jag inte vart SHL är på väg. Superligan i innebandy?
Citera
2014-11-04, 14:50
Medlem
seriously?s avatar
Citat:
Dixon avstängd 2+1,

Tror helt ärligt han bara inte spelar idag. Avstängningar sträcker sig inte över ligor vad jag kan se.
Såvida inte SIF går under IIHF eller någonting.

Edit: Såg att Luleå Hockey hade skrivit att han var avstängd. (Litar inte på AB :P)

Citat:
Ursprungligen postat av MrLim
Nu blir jag förvirrad, det är väl två CHL matcher innan SHL drar igång igen?

Stämmer.
Senast redigerad av seriously? 2014-11-04 kl. 14:55.
Citera
2014-11-04, 15:09
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Tråkigt med gamlingar? Men om de är bland seriens bästa spelare som Samuelsson är då? Och Zackrisson har väl halvfloppat i år? Vem är M.Johansson. Står fan stilla i min lilla hjärna.

Mange Johansson.
Citera
2014-11-04, 15:16
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Mange Johansson.
Nej, Martin Johansson.
Citera
2014-11-04, 16:58
Medlem
Tycker det är konstigt hur Dixon kan bli avstängd när Laine inte ens blir anmäld för i princip exakt samma grej?

https://vine.co/v/OOivnMeWBUm
Citera
2014-11-04, 17:02
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Dixon avstängd 2+1,

Det är nog Förbundet/DN som inte riktigt tänkt till.

Tollefsen var ju avstängd av CHL i två matcher (alltså via IIHF) och missade två CHL-matcher men spelade SHL där emellan. Att Swehockey nu stänger av Dixon i både CHL och SHL visar att Swehockey ställer sig över IIHF. Förmodligen hade man kunnat överklaga avstängningen i CHL om man velat.
Citera
2014-11-04, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Tycker det är konstigt hur Dixon kan bli avstängd när Laine inte ens blir anmäld för i princip exakt samma grej?

Hoppar och använder båda armarna wtf
Citera
2014-11-04, 17:08
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Och till alla idioter på forumet - följande är inget gnäll utan bara ett roligt konstaterande. Så ni behöver inte bemöda er att svara och de flesta av er har jag redan på ignore så jag kommer ändå inte att läsa.

Alla övriga - välkomna att diskutera:

Det roliga är att Luleå Hockey har haft en förmåga att bli prejudicerande vid en massa såna här gråzoner.

Det började när Orszagh lämnade för NHL mitt under säsong trots att man inte skulle kunna göra det. Där blev Luleå Hockey ett pilotfall och till säsongen efter var man tydligare med reglerna (Orszagh "bröt" kontraktet och var kontraktslös och yrkade på det när han drog, det gick inte sen)

Sen har vi fallet när Johan Franssons agent trixade iväg Johan till KHL via NHL. Kings plockade över honom för en dag och sen stack han till KHL trots att han hade kontrakt med Luleå Hockey. Där blev vi också pilotfall och det kryphålet ska vara igentäppt idag.

Och nu har vi Dixon-gate där Förbundet (i vanlig ordning) saknar tydliga regler och går på nån slags magkänsla som ändå blir fler. För Förbundet och DN har ju en grym förmåga att glömma tidigare fall - nu pratar vi Tollefsen. Jag lovar att det här kommer leda till att man fastställer vad som gäller när man blir avstängd i SHL - det rimliga är ju att avstängningen rör SHL i första hand och att vid extrema fall drabbar det även landslag.

Som sagt, inget gnäll utan mest kul att vi får agera pilotfall.

Citat:
Ursprungligen postat av AdamN

Blev det någon skada efter Laines tilltag? För i Dixon-fallet så missade ju domarna själva incidenten men såg att spelaren blev skadad och bestämde sig nog redan där att de skulle granska situationen i efterhand. Om nåt liknande händer utan att någon blir skadad är det ju jättesvårt för domarna att granska i efterhand. Då ska det ju finnas en instans som går igenom alla matcher i efterhand.
Citera
2014-11-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Och till alla idioter på forumet - följande är inget gnäll utan bara ett roligt konstaterande. Så ni behöver inte bemöda er att svara och de flesta av er har jag redan på ignore så jag kommer ändå inte att läsa.

Alla övriga - välkomna att diskutera:

Det roliga är att Luleå Hockey har haft en förmåga att bli prejudicerande vid en massa såna här gråzoner.

Det började när Orszagh lämnade för NHL mitt under säsong trots att man inte skulle kunna göra det. Där blev Luleå Hockey ett pilotfall och till säsongen efter var man tydligare med reglerna (Orszagh "bröt" kontraktet och var kontraktslös och yrkade på det när han drog, det gick inte sen)

Sen har vi fallet när Johan Franssons agent trixade iväg Johan till KHL via NHL. Kings plockade över honom för en dag och sen stack han till KHL trots att han hade kontrakt med Luleå Hockey. Där blev vi också pilotfall och det kryphålet ska vara igentäppt idag.

Och nu har vi Dixon-gate där Förbundet (i vanlig ordning) saknar tydliga regler och går på nån slags magkänsla som ändå blir fler. För Förbundet och DN har ju en grym förmåga att glömma tidigare fall - nu pratar vi Tollefsen. Jag lovar att det här kommer leda till att man fastställer vad som gäller när man blir avstängd i SHL - det rimliga är ju att avstängningen rör SHL i första hand och att vid extrema fall drabbar det även landslag.

Som sagt, inget gnäll utan mest kul att vi får agera pilotfall.

Blev det någon skada efter Laines tilltag? För i Dixon-fallet så missade ju domarna själva incidenten men såg att spelaren blev skadad och bestämde sig nog redan där att de skulle granska situationen i efterhand. Om nåt liknande händer utan att någon blir skadad är det ju jättesvårt för domarna att granska i efterhand. Då ska det ju finnas en instans som går igenom alla matcher i efterhand.
Fast du måste väl ändå förstå att folk gnäller över att ni gnäller? Och du måste väl ändå hålla med om att det bör vara lika för alla lag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in