2014-11-03, 23:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Det behövs väl inte stängas av så mycket. Det mesta (allt) fixas ju med datorer och animationer ändå. Men det har väl de jävlarna inte råd med. Nä, vi får nog se dom irra rundor i skogen ett tag till i symfoni med detta underbara syrsljud.
Fast syrsorna kan man väl inte göra nånting åt...sådär låter det i den amerikanska södern. Har varit i Florida många gånger och där låter dom rejält också. Mer verklighetstroget med det ljudet.
Citera
2014-11-04, 00:05
Medlem
Headwiress avatar
Hade heller inte haft något emot om Beth dör. Ganska intetsägande karaktär som vad jag minns inte har gjort speciellt mycket för gruppen förutom att bära runt på Judith en del.
Citera
2014-11-04, 00:14
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headwires
Hade heller inte haft något emot om Beth dör. Ganska intetsägande karaktär som vad jag minns inte har gjort speciellt mycket för gruppen förutom att bära runt på Judith en del.
Nej, det håller jag inte med om. Förut var hon intetsägande, men efter samspelet med Daryl har hon växt ordentligt.
Citera
2014-11-04, 01:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Headwires
Intetsägande? Hon är ju en av de tuffaste i gruppen. Som när hennes pojkvän, eller vad det var, dog. Då visades det verkligen hur apokalypsen format henne till en ny människa. Att hon inte gråter längre men var glad över att hon fick lära känna honom. Och att hon log när hon såg att Noah tog sig ut visar dessutom hur godhjärtad hon är, eller snarare att hon tänker realistiskt. Hade Noah försökt hjälpa henne hade han antagligen blivit dödad, men nu kom han undan och hon var genuint glad för hennes skull.

Ska vi snacka intetsägande karaktärer? Maggie, Tara och Rosita. Beth och Michonne är de enda (levande) kvinnliga karaktärerna jag bryr mig om. I överlag är serien förjävla tom på intressanta kvinnor. Andrea var någorlunda intressant, Lori ville jag bara strypa.
Citera
2014-11-04, 01:40
Medlem
Scatizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC4RECR0W
Så jag antar att det är Noah som Daryl träffade på? Som ska leda dem till Beth (och Carol).

Ja, det är vad jag tror också.
Sen kan man ju undra hur Carol hamnade där eftersom att hon var tillsammans med Daryl. Får intrycket av att detta avsnitt utspelade sig i dåtid som någon tidigare skrev. (Alltså att Carol hamnade på sjukhuset innan hon räddade Rick och gänget från Terminus).
Det är dock ologiskt eftersom Carol var med Tyreese och Judith hela tiden.
Förstår mig fan inte på den biten asså.
Citera
2014-11-04, 01:44
Medlem
Centipedes avatar
Att ni inte ser på Z Nation istället där är det full action från första minuten till den sista i varje avsnitt.
Dom är dessutom on the move hela tiden så man får se nya ställen och nya personer hela tiden.

Så den serien borde ju vara allt det som dom som klagar på Walking Dead önskar sig.
Citera
2014-11-04, 02:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Att ni inte ser på Z Nation istället där är det full action från första minuten till den sista i varje avsnitt.
Dom är dessutom on the move hela tiden så man får se nya ställen och nya personer hela tiden.

Så den serien borde ju vara allt det som dom som klagar på Walking Dead önskar sig.
Har inte ens hört talas om den serien förrän du nämnde den nu.. Måste vara riktigt usel(?). TWD är den enda som gäller.
Citera
2014-11-04, 02:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede

Nu klagar jag inte på TWD, men att tipsa om Z nation...? Den suger totalt, bara det faktum att den har 5,5 på imdb säger en hel del.

Jag gillar att de inte springer runt hela tiden, eller att det inte är mindless action varje jävla avsnitt. Hur sannolikt är det att överlevare IRL skulle slösa sina krafter på att gå till nya ställen varje dag?

Väljer avsnitt som utvecklar karaktärerna (som det senaste) framför actionfyllda avsnitt (som säsongsstarten) alla dagar i veckan.
Citera
2014-11-04, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Intetsägande? Hon är ju en av de tuffaste i gruppen. Som när hennes pojkvän, eller vad det var, dog. Då visades det verkligen hur apokalypsen format henne till en ny människa. Att hon inte gråter längre men var glad över att hon fick lära känna honom. Och att hon log när hon såg att Noah tog sig ut visar dessutom hur godhjärtad hon är, eller snarare att hon tänker realistiskt. Hade Noah försökt hjälpa henne hade han antagligen blivit dödad, men nu kom han undan och hon var genuint glad för hennes skull.

Ska vi snacka intetsägande karaktärer? Maggie, Tara och Rosita. Beth och Michonne är de enda (levande) kvinnliga karaktärerna jag bryr mig om. I överlag är serien förjävla tom på intressanta kvinnor. Andrea var någorlunda intressant, Lori ville jag bara strypa.

Du skojar väl? Skulle hellre släpa runt på Judith än på apatiska Beth, vars enda initiativ i serien har varit att a. Ta livet av sig och b. Hitta sprit. Yeah, så himla fin personlighet.

Carol är helt klart den mest intressanta kvinnan i serien, tätt följd av Michonne.
Citera
2014-11-04, 09:13
Medlem
Behringo-starrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
han doktorn, gav han beth rätt instruktioner när hon skulle ge mannen medecin som senare dog eller gav han henne fel
orkar inte ladda ner avsnittet igen för att kolla upp det
Han gav henne visserligen fel instruktioner, men det känns som det kvittar.
Hon bara mortlade ner en tablett slarvigt och sög upp utan att filtrera med en grön kanyl och bara tryckte in skiten utan att dra svar.
Eftersom hon satte den i armvecket får vi anta att det var en intravenös injektion och gubben hade sannolikt kolat oavsett. Man kan inte slå i sig grus.

Orealistiskt, men bara sjukvårdspersonal och sprutnarkomaner ser det.
Citera
2014-11-04, 10:06
Medlem
StorJohns avatar
Vad tror ni händer i nästa avsnitt?

Finns flera här som brukar gissa rätt faktiskt!
Man ser ju Abraham och gänget få problem och i sista scenen i trailern ser man Abraham "bryta ihop" på vägen, kan någon dö?
Citera
2014-11-04, 12:49
Medlem
Treutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorJohn
Sett avsnittet nu

Gillade inte avsnittet i sig, hatar att vi kommer få följa tre historier nu. Att ex nästa avsnitt handlar om Abraham och co skiter jag i.

.....

För mig är Rick och gänget de gäng jag vill följa kanske nått avstickande avsnitt, men inte min typ av serie där olika karaktärers historier sammanflätas i säsongsavslutningen. Passar inte TWD.

Håller med dig om att det är jobbigt med tre separata historier, verkar som det blir så iaf. Men tror att de valde att göra så för att det annars hade blivit för mycket att hålla koll på tre historier i samma avsnitt. Tror att folk hade klagat på att det inte går att hänga med i storyn då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in