2014-11-04, 13:41
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
Rami är ju ett sällsynt svin, samtidigt som Yara misshandlas sitter han och raggar på en kåt Ida på facebook chatten

Rami använder Yara som askkopp och bränner henne på fötterna. Stackars barn som sviktits så av så många. Ramis fru, Madi verkar vara en fullblods psykopat. Mår fysiskt illa av att läsa hur Yara behandlades, och här finns även hjältar som försökt att göra rätt men polis, skola och socialförvaltningen i Karlskrona agerar som om de är kollektivt förståndshandikappade.
På vilket sätt är Ida kåt? Det har ju återberättats här i tråden av någon som har läst chatten att det inte var det minsta flirtande från hennes sida.
Citera
2014-11-04, 13:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Också intressant hur Mohammed beskriver Madi. Oerhört dominant och inget får stå i hennes väg för det hon vill. Hon kan lura vem som helst enligt pappan. Jag förstår helt varför folk inte gillar henne.

Men före eller senare med en sån personlighet hade hon åkt på däng.
Pappan ger ju mest intryck av att försöka skydda Rami - inte i att ha någon som helst insikt i vad som pågick mellan Rami och Madi...

Jag förstår inte varför man sätter någon som helst vikt vid svammel där personen hela tiden säger emot sig själv..
Citera
2014-11-04, 13:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Och efter att läst utskriften av Idas chatt med Rami är det bara att konstatera att de som anklagat henne för att ha "flörtat med en gift småbarnspappa" hade helt fel. Det finns inte tillstymmelse till flörtighet i hennes meddelanden. Hennes avslutande "You're a sweetheart" är bara hennes kommentar då han skriver att han inte trodde att hon var mer än 25 år (hon är 40). Vilket lämpligen kan översättas med ungefär "du är snäll [som säger så]" eller "gulligt sagt av dig". I övrigt uttrycker hennes ord enbart allmänt, naturligt intresse för en person hon nyss lärt känna - ett intresse som blev ännu större då han berättade om sitt (sanna eller påhittade) arbete med människorättsfrågor.

Ja, det är din tolkning det. Du kanske inte har så stor erfarenhet av civiliserad flirt? Den börjar oftast med "naturligt visat intresse" för att komma ett steg på väg.
Det spelar ju ingen roll här mer än att visa på att "charmören" Rami lägger ut sina nät och godtrogna fiskar fastnar i dom.
Inte bara soc tanter.
Citera
2014-11-04, 13:47
Medlem
[quote=kravman|50981804]Rami är ju ett sällsynt svin, samtidigt som Yara misshandlas sitter han och raggar på en kåt Ida på facebook chatten

Äsch, lägg ner. Hon må vara något blåögd och hjälpsam medmänniska som ville visa välvilja och hjälpa familjen, men oskyldig till att ragga.
Citera
2014-11-04, 13:52
Medlem
[quote=Meowgrrr|50981922]
Citat:
Rami är ju ett sällsynt svin, samtidigt som Yara misshandlas sitter han och raggar på en kåt Ida på facebook chatten

Äsch, lägg ner. Hon må vara något blåögd och hjälpsam medmänniska som ville visa välvilja och hjälpa familjen, men oskyldig till att ragga.

Nu var det ju så att jag menade att Rami raggade på en kåt Ida och inte tvärt om. Ida var nog lite snigel i slutet av deras chatt.
Citera
2014-11-04, 13:52
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, det är din tolkning det. Du kanske inte har så stor erfarenhet av civiliserad flirt? Den börjar oftast med "naturligt visat intresse" för att komma ett steg på väg.
Det spelar ju ingen roll här mer än att visa på att "charmören" Rami lägger ut sina nät och godtrogna fiskar fastnar i dom.
Inte bara soc tanter.
Jahapp. Kanske bäst att jag plockar bort samtliga mina manliga Fejjanvänner då. Om jag råkar kommentera deras inlägg eller om de kommenterar mina så är det alltså med största sannolikhet om inte flirtande så inledningen till flirtande.

Jisses.
Är det ingen här som har vänner och bekanta av båda könen?
Citera
2014-11-04, 13:54
Medlem
macca8s avatar
[quote=Fredriksam|50979822]goddagens. Jag hämtade ut FUP i går på polisstationen. De hade stängt i receptionen men en vänlig själ hjälpte mig. Jag gick till biblioteket och böra scanna. Det tar sin tid eftersom man inte kan lägga in mer än en sida i taget, men det blir gjort så att säga. Jag hann till sidan 638 innan jag begav mig hemåt.

Jag tänkte börja lägga upp Fupen nu. Det tar tid att redigera så därför blir det kanske mindre filer åt gången. Hoppas ingen tar illa upp. Moderatorn kan senare kopiera inlägg så att det kommer på startsidan på denna sidan.

Ok . Här kommer Innehållsförteckningen.

http://minfil.org/m3O2g3b3b2/Innehall.pdf[/QUOTE

stor tack!
Citera
2014-11-04, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Inte bara soc tanter.

Det går inte att formulera saken bättre än dig. Civiliserad flirt var ordet jag letade efter!

Du glömde att att nämna Rami sa till IF att hon är 25 år. Och att hon tog emot komplimangen elegant som man gör när man är 40 bast, och varit med förut.
Citera
2014-11-04, 13:58
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jahapp. Kanske bäst att jag plockar bort samtliga mina manliga Fejjanvänner då. Om jag råkar kommentera deras inlägg eller om de kommenterar mina så är det alltså med största sannolikhet om inte flirtande så inledningen till flirtande.

Jisses.

Jo, det är det. Och om det där räknas som flirtande är jag ett riktigt kåtluder. Löjligt.
Citera
2014-11-04, 14:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Jisses.
Instämmer - dessutom är ju Ida oavsett sina intentioner eller tankar inte relevant i sammanhanget - det är Ramis nonchalans inför flickan och vad hon utsätts för - om han nu inte var delaktig (vilket jag inte tror ett skit på) som är av betydelse.
Citera
2014-11-04, 14:01
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Jisses.

Jo, jag har flest manliga faktiskt. Men jag kanske inte så naiv att jag inte genomskådar Ramis typ av person och hakar på långa chattar med dem.
Citera
2014-11-04, 14:05
Medlem
[quote=Meowgrrr|50981922]
Citat:

Och framförallt är det ointressant. Det som kan vara intressant är hur Ida upplever Rami. Och som vanligt verkar han upplevas som intressant, trevlig osv. Madi är djupt osympatisk och gravt personlighetsstörd i mina ögon men Rami är haken eftersom han är en så mycket skickligare. Men inte mindre störd. Jag har tjatat om sadism i tråden och hittills har jag inte precis sett något som får mig att omvärdera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in