2006-04-07, 10:22
Bannlyst
jag märke till att det står så under vissa andvändar namn.

Varför har dom det?
Citera
2006-04-07, 10:47
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
jag märke till att det står så under vissa andvändar namn.

Varför har dom det?

De har bytt mail och inte bekräftat den från den nya adressen.
Citera
2006-04-07, 13:22
Bannlyst
då tackar jag för de.
Citera
2006-04-07, 13:26
insomnias avatar
Det är martyrer, folk som klart och tydligt vill visa folk att de inte längre är en del av vår lilla värld. Det är ett populärt sätt att lämna Flashback-livet bakom sig. Fegt om ni frågar mig. Finns bara ett sätt att lämna Flashback.

Genom att få sig bannad.

Sådeså.
Citera
2006-04-07, 13:27
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Det är martyrer, folk som klart och tydligt vill visa folk att de inte längre är en del av vår lilla värld. Det är ett populärt sätt att lämna Flashback-livet bakom sig. Fegt om ni frågar mig. Finns bara ett sätt att lämna Flashback.

Genom att få sig bannad.

Sådeså.

eller så gör man som de flesta mogna vuxna individer, skiter i att logga in om man inte vill vara här längre
Citera
2006-04-07, 13:31
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
eller så gör man som de flesta mogna vuxna individer, skiter i att logga in om man inte vill vara här längre

Det är lite av uppmärksamhetstörstande om du frågar mig, en attention-whore som mig vet vad jag snackar om.

För det lämnar luckan öppen för att det ska startas en "Var i helvete försvann insomnia?"-tråd. När jag försvinner så ska folk veta det och hur.
Citera
2006-04-07, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera

nja LT...jag får hänga med mina "stadsman" insomnia här... Bannad is the shiiiit

Men lägger till en till grupp...Dom som döden dör
Citera
2006-04-07, 14:20
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
De har bytt mail och inte bekräftat den från den nya adressen.

Och anledningen till att de inte gjort det är ofta att de inte fått mailet pga ett fel på forumet.

Många medlemmar får nämligen inga mail längre, vilket man kan läsa om i den här tråden:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=301201
Citera
2014-11-04, 04:25
Medlem
Flashmetas avatar
Awaiting Email Confirmation

Använder, lånar denna tråd för detta ändamål:

Sedan 2 dygn (någon gång den 2 november) står det just Awaiting Email Confirmation på ALLA nyreggade medlemmar från det datumet. Varför det?

Tidigare var det upp till den som reggade om h*n ändrade direkt (loggade in och bekräftade etc) så att Recently registered blev aktuellt. Likaledes får man vänta minst tre dygn hur som helst på att man kan börja skriva (men det är en annan historia).

Titta själva och bläddra bakåt:
https://www.flashback.org/memberlist.php?do=getall&order=desc&sort=joindate

Från och med midnatt (till nyss 04.20) syns 37 nyreggade medlemmar - alla alltså Awaiting Email Confirmation (normalt hade det varit ett par stycken Recently registered där).

Vad beror detta alltså på?
Är det en ny bestående förändring av Flashback?

En annan märkvärdighet är förresten att en (1) reggad användare vid namn Kooboolt (registrerad 3 nov, med senaste aktivitet kl 23.02 den 3 nov) nu står som Inaktiv!
Se här: #Kooboolt

Rätt ovanligt med en ny "Inaktiv" användare bara sådär i mängden. Hur gjorde den användaren för att få till det så?
Senast redigerad av Flashmeta 2014-11-04 kl. 04:30.
Citera
2014-11-04, 09:09
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashmeta

Använder, lånar denna tråd för detta ändamål: [...]

Troligtvis är det mailservern som strular.
(FB) ♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦

Jag har inte fått någon info om att de håller på att lösa det eller ej, men uppmärksammar admins och tekniker på problem i alla fall.
Citera
2014-11-04, 12:19
Medlem
nematron1s avatar
Citat:
Från och med midnatt (till nyss 04.20) syns 37 nyreggade medlemmar - alla alltså Awaiting Email Confirmation (normalt hade det varit ett par stycken Recently registered där).
Prövade att regga en ny användare. Mailet kommer aldrig fram så nåt är fel.

Citat:
Rätt ovanligt med en ny "Inaktiv" användare bara sådär i mängden. Hur gjorde den användaren för att få till det så?
Det var ju intressant. Vad innebär ens "inaktiv"?
Citera
2014-11-04, 13:57
Medlem
Flashmetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
Troligtvis är det mailservern som strular.
(FB) ♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦

Jag har inte fått någon info om att de håller på att lösa det eller ej, men uppmärksammar admins och tekniker på problem i alla fall.
Jag tror också det är e-postservern. Först tänkte jag att det var fel på mejlklienten jag använde, men efter att ha provat olika med samma resultat och såg att alla andra också fick Awaiting märkte jag att det är allmänt.

Senaste Recently registered-reggningen är en zenko999 2014-11-02.

Begreppet Awaiting Email Confirmation - "i väntan på e-postbekräftelse" - är således i detta nu mer aktuellt än någonsin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in