2014-11-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Motivet att slå ihjäl Y kanske hade med Rami att göra?

Spelar det någon roll. Man får ju inte slå ihjäl människor även om man lever i en olyckligt äktenskap eller om maken har hemliga böjelser.
Senast redigerad av nantale 2014-11-03 kl. 21:48.
Citera
2014-11-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
På vilket sätt skulle det Madi eller hennes barn om hon drar Rami i skiten. Det är ju hon har dödat Yara. Möjligtvis skulle hon kunna berätta att Rami hjälpte henne att sopa igen spåren samt att han gav henne fria händer att göra vad hon ville med Yara, men hon kan knappast bortförklara den tekniska bevisningen.
Jag tänkte något om att hon kunde tro att hon lättare blir friad eller får lindrigare straff om hon inte "offrar sig" som hon gör nu. Ett av hennes meddelanden (som inte gick igenom) antydde något sådant, att hon inte skulle förråda sin älskade man. Med lindrigare straff eller t.o.m. friad får hon tillbaka pojkarna desto fortare. Hon antas ju inte tänka så rationellt som ni som är så slängda i "det juridiska" gör.
Citera
2014-11-03, 21:54
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Spelar det någon roll. Man får ju inte slå ihjäl människor även om man lever i en olyckligt äktenskap av något slag.

För att få Madi OCH Rami dömda för mord, så bör de väl förenklas om man kan få fram ett motiv?
Jag tror att dom gemensamt har misshandlat Y den sista tiden, och de synnerligen grovt dessutom. Av någon väldigt märklig anledning har dom lyckats hålla Y undan från allt vad läkare, soc mm innebär... denna gången gick Madi för långt.. Nu kanske dom insåg att hon faktiskt behöver läkarvård om hon ska överleva. Kanske beslöt dom sig för att ända chansen att klara sig var att se till att Y aldrig skulle Kunna berätta..

Så menade jag..
Citera
2014-11-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRA516
Följt tråden från början men inte känt att jag har haft nåt att bidra med.
Dock tänkt på när ni säger att M använde parfymen för att ta bort ev lukt,
jag har kommit in i en liten stuga ca 20 kvm där en person legat avliden i
ca 24-36 timmar och det luktade inte. Inte heller hade det kommit någon
anföring. Kanske OT men tänkte att det kanske kan bidra på någon sätt..
(Självmord) förvisso på vintern.

Lik förvaras i kylrum.
Citera
2014-11-03, 21:59
Medlem
Förresten: "misshandel"?
Det är vanliga tortyrgrepp att fimpa på offren, slå sönder deras knäskålar, bryta sönder fingerlederna, skenavrätta ... Och att man börjar i den lilla skalan för att successivt göra det tuffare ...
På Yara: gamla(?) brännmärken, en knäskada som är en vecka gammal, sönderbrutna fingrar, delvis skalperad ...
Har de försökt klämma ur henne någon bekännelse eller är det "bara straff"?
PS
för att inte tala om att fångvaktarna äter de ljuvaste rätter över magen på den bundne, svältande fången - Yara fick titta på, lukta på maten ...
Senast redigerad av tantigheter 2014-11-03 kl. 22:03.
Citera
2014-11-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att RA chattar med pappan 16.55 -17.25 är intressant. Jag tror att Yara då var död. Direkt därefter försöker han kontakta Swedbank ett stort antal gånger?

Alla ljuger sig blå.

När du skriver "pappan" vem tänker du på då? Ramis pappa? Yaras pappa?

Citatet från pippin...
”Angående tidslinjen och vilka kontakter som Rami hade under eftermiddagen och kvällen.
16:49 -16:52 görs försök på Skype att nå en N*dia Anan”.

N*dia Adn*n (a) är Ramis mamma.
Ramis pappa heter R*mi Abu Asho*r.

”En halvtimmeslång Skypechat med en Mohamm*ed Asho*r avslutas 17:25”.

Skulle det kunna vara Ramis bror?
Citera
2014-11-03, 22:02
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Förresten: "misshandel"?
Det är vanliga tortyrgrepp att fimpa på offren, slå sönder deras knäskålar, bryta sönder fingerlederna, skenavrätta ... Och att man börjar i den lilla skalan för att successivt göra det tuffare ...
På Yara: gamla(?) brännmärken, en knäskada som är en vecka gammal, sönderbrutna fingrar, delvis skalperad ...
Har de försökt klämma ur henne någon bekännelse eller är det "bara straff"?

Jag har också dragit paralleller till tortyr. Att duscha offer med kallt vatten , spola vatten upp i andningsvägarna eller lägga våta handdukar över huvudet är väl också en metod? Har för mig jag har läst om sånt hos amnesty.
Citera
2014-11-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag har också dragit paralleller till tortyr. Att duscha offer med kallt vatten , spola vatten upp i andningsvägarna eller lägga våta handdukar över huvudet är väl också en metod? Har för mig jag har läst om sånt hos amnesty.
det finns så mycket fiffigt i den vägen
marknaden tycks vara omättlig när det gäller idéer och hårdvaror
Citera
2014-11-03, 22:08
Medlem
Om det finns någon hemlighet som är farlig för Rami och samtidigt för Madi och pojkarna, så handlar det om knark, vapen eller människor (e.d.) Det farliga ligger i att tredje man drabbas av hennes eventuella skvaller och det slår ofelbart tillbaka mot hela familjen.
Citera
2014-11-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
När du skriver "pappan" vem tänker du på då? Ramis pappa? Yaras pappa?

Citatet från pippin...
”Angående tidslinjen och vilka kontakter som Rami hade under eftermiddagen och kvällen.
16:49 -16:52 görs försök på Skype att nå en N*dia Anan”.

N*dia Adn*n (a) är Ramis mamma.
Ramis pappa heter R*mi Abu Asho*r.

”En halvtimmeslång Skypechat med en Mohamm*ed Asho*r avslutas 17:25”.

Skulle det kunna vara Ramis bror?

Jag blir helt perplex av alla dessa arabiska namn att jag nog tappade bort mig där i djungeln, trodde han ringde Yaras pappa, men han kanske desperat ringde hela sin släkt.

Hur som haver var Yara då - enligt mig - troligen död.

Måste nog rita en släktkarta om jag skall kunna läsa och förstå FUP
Citera
2014-11-03, 22:17
Medlem
Vad exakt vad det Rami reagerade på ....

Madi hade ju skrivit en massa meddelanden av varierande slag i häktesbiblioteket avsett för Ramis ögon. Under förhandlingen nådde det även hans öron (Så alla meddelanden kom ju fram till adressaten). Rami tittade under hela tiden aldrig på sin maka, men vid ett tillfälle såg han på henne - vilket hon inte noterade.

Jag undrar vid vilket uppläst meddelande det var?

Någon?
Citera
2014-11-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag blir helt perplex av alla dessa arabiska namn att jag nog tappade bort mig där i djungeln, trodde han ringde Yaras pappa, men han kanske desperat ringde hela sin släkt.

Hur som haver var Yara då - enligt mig - troligen död.

Måste nog rita en släktkarta om jag skall kunna läsa och förstå FUP

Jag tror också att han i den stunden behövde råd om vad han skulle göra. Håller med dig om svårigheten att förstå hur släktnamn skrivs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in