2014-11-03, 18:38
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag håller med om att Salo betett sig jävligt konstigt ett bra tag. Ang Himelfarb skulle det vara ytterst intressant att få veta exakt vad som hänt. På ett sätt hade det varit rätt åt Salo om himelfarb kört en klassisk Winston Bogarde, om nån minns honom.
Det är ju fan pinsamt vad Salo sysslar med. Blir mer och mer arg ju mer jag tänker på det.

Först hänger han ut Ryno i media, sedan hoppar han av för att han inte fick som han ville och sen hoppar tillbaka, och nu detta, är han helt försvunnen? Oanträffbar? Ett jävla skämt. Man skäms så som han håller på.

På den sportsliga sidan så har han gjort ett bra jobb med att återställa laget efter att han under sommaren värvat illa. Ritola, Åslin, Josefsson Hultström, och Lundström har alla varit bra.

Börjar tröttna. Alltid ska det vara någon jävla cirkus kring Leksand.
Citera
2014-11-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det är ju fan pinsamt vad Salo sysslar med. Blir mer och mer arg ju mer jag tänker på det.

Först hänger han ut Ryno i media, sedan hoppar han av för att han inte fick som han ville och sen hoppar tillbaka, och nu detta, är han helt försvunnen? Oanträffbar? Ett jävla skämt. Man skäms så som han håller på.

På den sportsliga sidan så har han gjort ett bra jobb med att återställa laget efter att han under sommaren värvat illa. Ritola, Åslin, Josefsson Hultström, och Lundström har alla varit bra.

Börjar tröttna. Alltid ska det vara någon jävla cirkus kring Leksand.
Man vill ju inte skuldbelägga Salo som enda orsaken till er svaga säsongsinledning, men han kommer ju knappast växa i folks ögon när han agerar som han gör.

Kan ärligt säga att hade Svartvadet gjort likadant så hade jag krävt hans avgång medsamma. Tids nog kommer Salo göra sig omöjlig i Leksand tro mig.

Det var väl för att han tyckte VD:n lade sig i för mycket som han hoppade av? Det skulle inte jag tolka som att inte få som han vill. Men men det är ju min åsikt.
Citera
2014-11-03, 19:09
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Jag tror att man kan fråga nästan vilken annan användare som helst som skriver eller läser SHL matchtrådarna som inte är Luläfan, och dom skulle säga att i 9 fall av 10 så gnälls det på domarinsatsen när Lulä förlorar.

Jo.

Och sen en applåd till AutumnInNewYork som med lite arbete drog ner byxorna på fansen i domargnällets epicentrum Luleå.
Senast redigerad av Mikojan 2014-11-03 kl. 19:15.
Citera
2014-11-03, 20:41
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jo.

Och sen en applåd till AutumnInNewYork som med lite arbete drog ner byxorna på fansen i domargnällets epicentrum Luleå.
Det blir nog stora journalistpriset till AutumnInNewYork om det inte händer något överraskande framöver..
När ni ändå gräver i gamla inlägg, kolla hur många av inläggen som Skellefteås supportrar producerar där huvudinnehållet är klagomål på 1.Luleås lag 2.Luleås fans 3."Osten".
Känns som ni tycker det är viktigare än att skriva ner andra än att säga något vettigt.
Citera
2014-11-03, 20:56
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det blir nog stora journalistpriset till AutumnInNewYork om det inte händer något överraskande framöver..
När ni ändå gräver i gamla inlägg, kolla hur många av inläggen som Skellefteås supportrar producerar där huvudinnehållet är klagomål på 1.Luleås lag 2.Luleås fans 3."Osten".
Känns som ni tycker det är viktigare än att skriva ner andra än att säga något vettigt.
Vi klagar mest på Luleås vårdlösa spelstil och klackens empatilöshet.
Varje match Luleå spelar så sitter motståndarfansen med hjärtat i halsgropen. Nu och då så lyckas ett och annat nyskapat monster skada en motståndare. Luleklacken sjunger i kanon "låt han dö" eller "det är tufft att möta Luleå".

Dessutom är Osten rasist. Så det är enligt mig bara bra att klaga på honom. Hockey ska inte handla om rasism!
Citera
2014-11-03, 21:11
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.

Men lille vän, att Skellefteå AIK-intresserade har åsikter om Luleå, Luleås fans och rasisten Osten Bergström, det får ni f-n tåla. Ni levde rätt länge i en höhö-inställning till Skellefteå med enormt många smädelser och skitord under er korta och inte speciellt framgångsrika Jonteepok.

Nu bor Jonte i Skellefteå och har starka åsikter om Osten och är då förstås en paria bland Luleåfansen. Så det kan gå.
Senast redigerad av Mikojan 2014-11-03 kl. 21:20.
Citera
2014-11-03, 21:16
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
(FB) SHL Omgång #10 + HA - 11/10

(FB) SHL Omgång #12 forts. + HA 18/10

(FB) SHL Omgång #12 forts. + HA 18/10

(FB) SHL Omgång #15 + HA 25/10

(FB) SHL Omgång #16 + HA 28/10

(FB) SHL Omgång #17 + HA - 30/10

Detta är sen omgång 10.

Vadå, du väljer specifika inlägg. Det är ju inte att vara empirisk.

Du ska ju räkna ut andelen gnäll över samtliga inlägg en given tidsperiod. Jag kan ju leta fram ett inlägg där du gnäller på domaren, klistra in länken och säga att du gnäller 100 % av inläggen. Ett av ett.

Min tes håller nog på att bevisa sig själv...
Citera
2014-11-03, 21:34
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Vadå, du väljer specifika inlägg. Det är ju inte att vara empirisk.

Du ska ju räkna ut andelen gnäll över samtliga inlägg en given tidsperiod. Jag kan ju leta fram ett inlägg där du gnäller på domaren, klistra in länken och säga att du gnäller 100 % av inläggen. Ett av ett.

Min tes håller nog på att bevisa sig själv...

Jag skrev att ni Luläfans gnäller på domarna så fort ni förlorar och skrev också att jag har inte tid att leta upp alla inlägg. Men jag gjorde en snabbkoll och det var detta jag kom fram till. Jag hittade fler gnällinlägg men valde från olika Luläfans för att göra en poäng.
Sen har jag aldrig skrivit att det gnälls i 100% av inläggen, men så fort Lulä förlorar så kan man ge sig fan på att det finns gnäll på domarna nånstans i tråden.
Citera
2014-11-03, 21:39
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Vi klagar mest på Luleås vårdlösa spelstil och klackens empatilöshet.
Varje match Luleå spelar så sitter motståndarfansen med hjärtat i halsgropen. Nu och då så lyckas ett och annat nyskapat monster skada en motståndare. Luleklacken sjunger i kanon "låt han dö" eller "det är tufft att möta Luleå".

Dessutom är Osten rasist. Så det är enligt mig bara bra att klaga på honom. Hockey ska inte handla om rasism!

Avdelning: Vi har ingen rivalitet med Luleå Hockey - vi bryr oss bara om Div1-gänget Björklöven.
Citera
2014-11-03, 21:40
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Jag skrev att ni Luläfans gnäller på domarna så fort ni förlorar och skrev också att jag har inte tid att leta upp alla inlägg. Men jag gjorde en snabbkoll och det var detta jag kom fram till. Jag hittade fler gnällinlägg men valde från olika Luläfans för att göra en poäng.
Sen har jag aldrig skrivit att det gnälls i 100% av inläggen, men så fort Lulä förlorar så kan man ge sig fan på att det finns gnäll på domarna nånstans i tråden.

Det är ju du som använder begreppet "empiriska fakta" men nu kryper du helt plötsligt tillbaka.
Hur ska du ha det?
Citera
2014-11-03, 21:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är du förvånad? Salo verkar tro att han kan göra som han vill som om han vore Siljans egen Putin.

Läste att Himelfarb inte var villig att vara kvar i Leksand så det är nog kört för er där.
Salo är Siljans Putin.
Frågan är om LIF behöver Himmelfarb och vill inget lag ha honom så vad gör det om han får vänta, producera eller försvinn.

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Knappast Appelgren. Laget börjar ju se bra ut och med lite nyckelspelare tillbaka snart så ser andra etappen av serien ut att bli lite ljusare.
LIF är ett nytt lag, går inte jämföra hur det såg ut i inledningen.
Senast redigerad av Gromgutten 2014-11-03 kl. 22:35. Anledning: Dubbel igen. Använd bubblan med plus vid sidan om citera...
Citera
2014-11-03, 21:46
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Salo är Siljans Putin.
Frågan är om LIF behöver Himmelfarb och vill inget lag ha honom så vad gör det om han får vänta, producera eller försvinn.

Han är väl en av väldigt få som har producerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in