2014-11-03, 02:18
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juli2010
Nu kan jag ha helt fel förvisso, med det här med parfym tror jag var ett upplivningsförsök, jag har arabiska vänner som använde sig av det knepet, tex, så slog en barndomsvän en gång huvudet hårt i en skåpslucka och däckade lite, då kom mamman springandes med parfym som hon smeta under näsan på polaren!
Men, ialla fall så tror jag de inte tänkte klart, de trodde de kunde återuppliva henne med dusch osv, kläderna är dock en gåta för mig!?

Jo skrev det tidigare när det var nytt om de inte använde det som "luktsalt".. Tänkte på att psykopaterna ljuger såpass och om de egentligen inte ville dölja odörerna
Citera
2014-11-03, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Jo skrev det tidigare när det var nytt om de inte använde det som "luktsalt".. Tänkte på att psykopaterna ljuger såpass och om de egentligen inte ville dölja odörerna

Det är min teori, sen kläderna är en gåta?
Dom ljuger så det står härliga till, undra hur deras historier går ihop och inte.
Ska bli intressant med fupen, om man nu orkar med att läsa den. ( har precis slutat röka och är inte den stabilaste just nu)
Citera
2014-11-03, 05:25
Medlem
yasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juli2010
Det är min teori, sen kläderna är en gåta?
Dom ljuger så det står härliga till, undra hur deras historier går ihop och inte.
Ska bli intressant med fupen, om man nu orkar med att läsa den. ( har precis slutat röka och är inte den stabilaste just nu)

Där kommer vi se gång på gång hur dom båda gör bort sig så ni förstår att båda måste vara lika skyldiga...
Citera
2014-11-03, 07:07
Medlem
BLT idag 3/11
"Yaras mamma har anlänt
Yaras mamma har återförenats med sin man – ska vittna i rättegången"

Någon med tillgång till tidningen kanske kan skriva ner ett kort referat av artikeln bakom betalväggen?

P4 Blekinge
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6007716
"Med sig har hon sina två andra barn..."
Var det inte tre barn förutom Yara? Två systrar och en lillebror som jag minns det. Nåja, det är väl ett skrivfel i den korta artikeln.
Senast redigerad av Kulturellatantella 2014-11-03 kl. 07:14.
Citera
2014-11-03, 07:23
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
BLT idag 3/11
"Yaras mamma har anlänt

Någon med tillgång till tidningen kanske kan skriva ner ett kort referat av artikeln bakom betalväggen?

P4 Blekinge
Var det inte tre barn förutom Yara? Två systrar och en lillebror som jag minns det. Nåja, det är väl ett skrivfel i den korta artikeln.

Tack tack! Nu fick jag svar på min fråga här i tråden i går kväll.
Nu återstår frågan var de bor?
Citera
2014-11-03, 07:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
BLT idag 3/11
"Yaras mamma har anlänt

P4 Blekinge

Har kikat bakom betalväggen. Det står ingenting mer än att hon varit i Kairo under tiden och att hon bl a ska höras om chattsamtalet med Madi.

Jag hade gärna velat höra när och om Yara kom hit och om mamman verkligen inte visste att Yara inte dött i en trafikolycka.
Citera
2014-11-03, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Har kikat bakom betalväggen. Det står ingenting mer än att hon varit i Kairo under tiden och att hon bl a ska höras om chattsamtalet med Madi.

Betyder ''under tiden'' att hon har varit i Kairo ända sedan hennes make åkte till Sverige. Jag vill minnas att han oroade sig för sin familj under kriget i Gaza i somras. Visste han inte att de var Kairo...
Citera
2014-11-03, 08:00
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Betyder ''under tiden'' att hon har varit i Kairo ända sedan hennes make åkte till Sverige. Jag vill minnas att han oroade sig för sin familj under kriget i Gaza i somras. Visste han inte att de var Kairo...

Det framgår inte hur länge hon varit där. Den senaste tiden kan ju innebära vad som helst. Så här stod det:

För några dagar sedan landade Yaras mor och familjens två barn på svensk mark. Hon och barnen har den senaste tiden bott i Kairo, Egypten, efter att ha flytt från Gaza.
– Hon har anlänt. De vill inte ha pressen på sig, så vi spar detaljerna lite, säger målsägarbiträdet Karin Renholm Åkesson.
Citera
2014-11-03, 08:38
Medlem
Citat:
BLT idag 3/11
"Yaras mamma har anlänt

P4 Blekinge

Just nu sa de på Radio Blekinge att mamman anlänt med två barn....
Citera
2014-11-03, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Barn, och barnfamiljer från Gaza behöver inga individuella skäl för att stanna i Sverige. Om Yara hade kommit från något annat land så hade hon kanske fått utvisningsbeslut eftersom hon saknade tillräckliga asylskäl och hade en familj som hon kunde åka tillbaka till. Men eftersom hon var ett barn från Gaza så fick hon PUT.

Nantale, betyder detta att familjen kommer att söka asyl här nu och att de kommer att få PUT för att de är från Gaza?

Kan man därför säga att yaras död kommit lägligt för de fått visum för rättegången, kan ta flyget hit och sluppit den långa människosmugglande vägen?
Citera
2014-11-03, 08:42
Medlem
Rompetrolls avatar
Det kan som framkommit här finnas olika anledningar till att duscha Yara.
Som jag ser det kan det även bidra att de känner att kroppen kallnat och spolar den med varmvatten som ett försök att föra vårdpersonalen bakom ljuset - att hon inte varit död så länge.
Citera
2014-11-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Nantale, betyder detta att familjen kommer att söka asyl här nu och att de kommer att få PUT för att de är från Gaza?

Kan man därför säga att yaras död kommit lägligt för de fått visum för rättegången, kan ta flyget hit och sluppit den långa människosmugglande vägen?
Nantale har tydligt redogjort för villkoren. Om de kommer att söka asyl eller inte vet väl ingen, men möjlighet har de.
Inget barn dör lägligt, det är inhumant att antyda att föräldrarna har önskat detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in