2014-11-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Se bara på de enorma köarna till vallokalerna. Där ser man hur en riktig demokratisk folkomröstning går till.
Ja du, med hot och vapenmakt kan man få 110% av befolkningen till valurnorna. Om detta val skulle kallas demokratiskt har vi sjunkigt lågt. Enbart Ryssland skämmer ut sig genom att godkänna detta tvångsval. Ordet demokrati är nog det mest missbrukade ordet vi har och används flitigt när diktaturen står för dörren, så ock i den av Ryssland sponsrade delen av Ukraina. Att vara upplyst är att se vad som är äkta demokrati och skendemokrati.
2014-11-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Om vi gör antagandet att ett gäng beväpnade ukrainare kliver över gränsen till Ryssland o med våld ockuperar ett område där det bor många ukrainsktalande människor, då tror du Putin skickar några förhandlare att försöka lösa problemet?
Vakna, samma gäng som tog över Krim hade helikopterlandsatts inom två timmar o ockupationen varit över på tre timmar!
Alla, alla länder försöker snarast kväsa terroristattacker, om så krävs med samma våld terroristerna själva använt. Anledningen är att de inte representerar befolkningen i området. Det har bara tagit sig ett mandat utan att fråga folket, f.a. tala klarspråk, man agerar på uppdrag av Putin.
Hade inte Ukraina dragit igång ATO hade det terroristkontrollerade området varit ännu större i dag.
Hur påverkad av propaganda kan man vara? Det finns inga terrorister i östra Ukraina. Rebeller, milis, separatister, väpnade formationer, kalla dom vad du vill, men dom är inga terrorister. Jovisst finns det frivilliga från Ryssland, men orsaken till konflikten är lokal. Såvida du inte tror att Moskva skjutsade dit 10 000 demonstranter. I realiteten började konflikten redan i Kiev efter att Janukovytj störtades och Berkut löstes upp under hot (dom flesta kom från östra Ukraina, dit dom flydde). Dom regioner som ursprungligen motsatte sig Majdan började protestera mot revolutionen (av olika anledningar). Kiev började arrestera protestledarna, medan Majdans "vakter" och radikaler som Högra sektorn åka dit för att mucka gräl. Sedan kom typer som Strelkov. Det är ingen ockupation utan en nationalistisk konflikt. Kiev slåss mot sin egen befolkning, inte mot Ryssland. Jag förstår dock behovet att framställa det som ett externt angrepp. Och se, det fungerar ju! Folk tror på det.

Citat:
OSCE är en organisation under FN och FN har naturligtvis aldrig erkänt terroristkontrollerade Donbas.
Ryssland har en representant i organisationen och han kan naturligtvis inte ensam beordra en insats i ett illegalt skapat område i Donbas.
Önsketänk gärna, men verkligheten ser helt annorlunda ut än den du önskar dig...
Jag har aldrig påstått att OSCE kommer att observera valet, pucko. Bara att vi aldrig kommer få reda på det riktiga resultatet utan oberoende observatörer.
2014-11-02, 23:31
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Alltså, man kan ju inte låta bli att undra hur ryssarna tänker. Tänker de stresstesta NATO och sitt eget land till bristningsgränsen eller är de fullt seriösa och ideologiskt övertygade?

Vi vet ju hur dom stresstestade Tjernobyl

Citat:
"US will not recognize any election in separatist areas that doesn't follow Ukrainian law (and) is not held with consent of Ukrainian government," Samantha Power, U.S. ambassador to the United Nations, tweeted on Sunday.
"We deplore the intent of separatists in parts of eastern Ukraine to hold illegitimate so-called local 'elections' on Sunday, November 2," National Security Council spokeswoman Bernadette Meehan said in a statement Friday.
She warned Russia "against using any such illegitimate vote as a pretext to insert additional troops and military equipment into Ukraine."
Russia is rejecting calls to distance itself from the rebel vote.
"We will of course recognize their results. And we expect that this election will be free and that no one will try to disrupt it from the outside," Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said last week.

http://edition.cnn.com/2014/11/02/world/europe/ukraine-rebel-elections/index.html?hpt=hp_t3

BBC rapporterar

Citat:
At least seven Ukrainian soldiers have been killed since Friday amid intensified clashes in the region.

On Sunday sources told the BBC that a huge convoy of up to 90 military trucks had been seen passing through rebel held areas of eastern Ukraine.

The convoy, which bore no military insignia, was carrying multiple rocket launchers and other weapons.

It came as the Ukrainian military reported an "intensive deployment" of troops and equipment crossing the border from Russia into the east of the country through the area of the border currently under rebel control.

http://www.bbc.com/news/world-europe-29865993
Senast redigerad av Chrillothekid 2014-11-02 kl. 23:38.
2014-11-02, 23:47
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nyheter om konflikten:

Eftersom den ryska utrikesministern gått ut med att Ryssland erkänner de illegitima valet i delar av sydöstra Ukraina så är nu bedömningen i väst att Ryssland förvärrar konflikten.

Varför var valet illegitimt? Det är ingen hemlighet att en en stor majoritet av befolkningen i Donbass inte vill tillhöra kuppokraina längre. Den fräcka sionistiska kuppen har tyvärr splittrat landet.

Citat:
Jag hoppas på skarpare sanktioner ifrån EU, USA och andra länder. Men, tyvärr, vad gäller EU så stretade Finland emot ganska rejält förra omgången. Landet har ganska omfattande ekonomiska band med Ryssland och har slickat Putlers stövlar ganska mycket den senaste tiden.

Relationen till Ryssland måste stabiliseras, och alla illgala sanktioner ska givetvis upphöra. Det är det enda rätta.

Citat:
Så har man t.ex. beställt ett ryskt kärnkraftverk inte långt ifrån den svenska gränsen. Dessutom utesluter man ett NATO medlemskap så länge det finns problem med Ryssland, detta trots att statminister Stubb egentligen är grymt NATO vänlig. Vi får väl se, när det kommer till kritan om det fortfarande finns lite sisu kvar hos det finländska folket.

En själlös globalist som dig har ingen aning om vad SISU är. Att gå med i NATO eller rätta sig i det globalistiska ledet är allt annat än SISU.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja du, med hot och vapenmakt kan man få 110% av befolkningen till valurnorna. Om detta val skulle kallas demokratiskt har vi sjunkigt lågt. Enbart Ryssland skämmer ut sig genom att godkänna detta tvångsval.

Tvångsval? Är du på riktigt?

Citat:
Ordet demokrati är nog det mest missbrukade ordet vi har och används flitigt när diktaturen står för dörren, så ock i den av Ryssland sponsrade delen av Ukraina. Att vara upplyst är att se vad som är äkta demokrati och skendemokrati.

Åter igen, är du på riktigt? Att ta makten genom en kupp är alltså demokrati enligt dig?

Citat:
Denna artikel är något av det intressantaste jag läst och berör oss alla. Den handlar också om krisen i Ukraina:

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/ryssland-ar-redan-i-krig-med-vast/

Låt oss hoppas på att sanktionerna, som satts in p.g.a. Rysslands agerade mot Ukraina leder till snabb och ytterst omfattande ekonomisk kollaps av rysk ekonomi. En kollaps som är så omfattande att t.om. det ryska folket måste vakna upp. Men efter att ha läst den hemska artikeln ovan, samt om rysk historia, så tvivlar jag på att kollapsen någonsin kan bli kraftfull nog. Kanske måste den vara så kraftig att, inte det ryska folket, men väl fascistregimen i Kreml, rent fysiskt, inte längre förmår att driva sin hemska militära expansionspolitik längre.

Om öppet krig bryter ut mellan Ryssland och väst så kommer jag att hålla samtliga Putler-kramare, personligen ansvariga för dess tragiska konsekvenser, för att inte säga, katastrofala konsekvenser för världen. Nej, ni behöver inte frukta för mig. Kriget, i sig, kommer nog ändå att bli fruktansvärt nog!

Det började med en relativt liten galen fascistisk KGB man och slutade med..........

En mycket sjuk artikel ur en mycket sjuk tidning. Att önska hårda sanktioner mot länder och deras befolkningar är vansinnigt. Det är ren och skär ondska!

Nej Ryssland är inte i krig med väst. Det är de själlösa globalisterna i väst som har petat björnen med en pinne genom gallret, en gång för mycket.
2014-11-02, 23:48
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Givi's and Motorola's troops vote at the Donetsk airport frontline
- http://www.liveleak.com/view?i=f2c_1414949830

Hmmm hade för mig att dem hade en hel del frivilliga från Ryssland. Så dessa får alltså också rösta?
2014-11-03, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja du, med hot och vapenmakt kan man få 110% av befolkningen till valurnorna. Om detta val skulle kallas demokratiskt har vi sjunkigt lågt. Enbart Ryssland skämmer ut sig genom att godkänna detta tvångsval. Ordet demokrati är nog det mest missbrukade ordet vi har och används flitigt när diktaturen står för dörren, så ock i den av Ryssland sponsrade delen av Ukraina. Att vara upplyst är att se vad som är äkta demokrati och skendemokrati.
Din upplyste demokrat, är det det du står för?
Ukraine Fascists: Three massacres in only one month
http://professorsblogg.com/2014/06/03/ukraine-fascists-3-genocides-per-month/
2014-11-03, 00:02
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Alltså, man kan ju inte låta bli att undra hur ryssarna tänker. Tänker de stresstesta NATO och sitt eget land till bristningsgränsen eller är de fullt seriösa och ideologiskt övertygade?

Ja, om du läser artikeln jag länkade till ovan så kommer det hemska att uppenbaras:

De flesta ryssar lever i en lögn, och de är dessutom medvetna om detta. Den ryska ledningen lever också i en lögn och är medveten om det också. Man ljuger alltså, fullt medvetet, för sig själv och andra och accepterar den fascistiska ledningens lögner, liksom ledningen själv accepterar sina lögner, fast de vet att det är egenproducerade lögner.

Orsaken är räddsla: Rädsla hos ledningen för att förlora makten och härligheten, rädsla hos folket för den fascistiska ledningen. En rädsla som sublimeras till lögnen om fienden utanför, fast man egentligen förstår att det måste vara en lögn.

Och rädsla hos båda båda för att tvingas medge att man själv/själva är fascisterna, de onda.

Det enda äkta i denna hemska process, som kan, i värsta fall, leda till jordens undergång, är den lilla FSB fascisten Putlers egen rädsla för att förlora makten, samt folkets, berättigade, rädsla för makten, som de istället väljer att sublimera till "Kärlek" till makten, trots att de, naturligtvis, egentligen, vet att det är frågan om en sublimering. Men den stora massan av det ryska folket vet också att överlevnad är det viktigaste, inte sanningen, som kan stå en dyrt, mycket dyrt.

Vad de inte tänker på att att priset för denna, både yttre och inre charad, kan bli jordens undergång.
2014-11-03, 00:34
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Denna artikel är något av det intressantaste jag läst och berör oss alla. Den handlar också om krisen i Ukraina:

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/ryssland-ar-redan-i-krig-med-vast/

Låt oss hoppas på att sanktionerna, som satts in p.g.a. Rysslands agerade mot Ukraina leder till snabb och ytterst omfattande ekonomisk kollaps av rysk ekonomi. En kollaps som är så omfattande att t.om. det ryska folket måste vakna upp. Men efter att ha läst den hemska artikeln ovan, samt om rysk historia, så tvivlar jag på att kollapsen någonsin kan bli kraftfull nog. Kanske måste den vara så kraftig att, inte det ryska folket, men väl fascistregimen i Kreml, rent fysiskt, inte längre förmår att driva sin hemska militära expansionspolitik längre.

Om öppet krig bryter ut mellan Ryssland och väst så kommer jag att hålla samtliga Putler-kramare, personligen ansvariga för dess tragiska konsekvenser, för att inte säga, katastrofala konsekvenser för världen. Nej, ni behöver inte frukta för mig. Kriget, i sig, kommer nog ändå att bli fruktansvärt nog!

Det började med en relativt liten galen fascistisk KGB man och slutade med..........

Du är högst underhållande med ditt lustlögnande! Du tänker på fullt allvar skylla det kommande världskriget på några sk. "putlerkramare" vad det nu är?!

Snacka om att sila mygg och svälja kameler! Är de dessa "kramare" som brutit löftena från 1991, att inte expander Nato mot den Ryska gränsen?

Är det dessa kramare som tvingat in de forna Warszawapakt länderna in Nato genom ekonomisk utpressning, via USA´s horunge EU?

Är dessa "kramare" som har utvidgat sitt missilsystem till dessa lydstater och genom detta tvingat Ryssland till att välja mellan KAPITULATION eller KRIG?

I den senaste intervju som jag länkat till, uttalade Sterlkov att detta handlar om ett sataniskt försök att skapa ett världsherravälde från USA´s sida?!

Jag skrev för en tid sedan att konflikten i urinistan hade alla förutsättningar till ett modernt europeiskt religionskrig och det ser tyvärr ut som jag får rätt på den punkten med tanke på den nu rådande retoriken.

I ärlighetens namn så kan jag bara se en rent kvalificerad ondska i de händelser som har utspelats i urinistan, så jag kan verkligen förstå de rysktalande, varför de tolkar de övergrepp och massakrer som nu har skett i ren nazist/ fascistiska anda, som rent sataniska.

Vilka människor kan annars begå sådana illdåd, själslösa människor blir en väldigt bra förklaringsmodell.

Att du och dina vapendragare både hyllar och har överseende med alla dessa massmord och förbrytelser som har skett från kievsidan kanske säger en hel del om er andliga status!!!

Så den gode Sterlkov kanske inte har så fel i sin analys av situationen i urinikaina och globalt!
Senast redigerad av naturtvål 2014-11-03 kl. 00:54.
2014-11-03, 01:23
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Det är heller ingen hemlighet att Tjetjenien inte vill tillhöra Ryssland. Är det ok de anordnar en folkomröstning, o om den visar stor majoritet för separation, att Tjetjenien lämnar Ryssland?

Ja det tycker jag. Är det demokratiskt att låta folket få rösta om saken, eller är det demokratiskt att inte låta dom göra det? Det är frågan!

Det är mycket snack om demokrati hela jävla tiden. I synnerhet i det hycklande väst. Stefan Löfven erkände Palestina som land nyligen å Sveriges vägnar. Ingen fick rösta om saken vad jag vet om. Det behövs tydligen inte. Stefan har en demokratisk makt att tala för oss alla. Nu är jag iofs glad för palestiniernas skull!

Ibland är det OK med utbrytarstater och separatism enligt väst. Kosovo är ett bra exempel på det. Och andra gånger är det inte alls ok! Vad som avgör hur utfallet blir beror helt enkelt på vad USA eller Israel tycker om saken. Vilket utfall gynnar dom bäst?

Hade det varit nödvändigt för Israels överlevnad att Sverige styckas upp i tre delar hade USA invaderat redan igår. Det är så demokratin fungerar!
2014-11-03, 08:44
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
[...] Det är ingen ockupation utan en nationalistisk konflikt. Kiev slåss mot sin egen befolkning, inte mot Ryssland. Jag förstår dock behovet att framställa det som ett externt angrepp. Och se, det fungerar ju! Folk tror på det.

Du har tydligen missat att det finns massor med bevis på rysk inblandning i denna konflikt. Ryska stridsvagnar, missiler, vapen, soldater...
2014-11-03, 08:54
Medlem
postkrans avatar
Hallå Propagandministeriet! Har ni lyckats påverka något än? Nej det är väll tur det. Nu vidare till verkligheten!

"Ukraines factories turned into military workshops"
https://www.youtube.com/watch?v=pBC1Ubt1LFY

Man har tydligen rustat upp och pimpat ännu en gammal t-34
https://www.youtube.com/watch?v=ky_RwtIiBdg

Ska skett en explosion vid en av checkpointsen i Mariupol
https://www.youtube.com/watch?v=IRb56_zenI0

Times har tydligen gjort en intervju med Aleksei Mozgovoi
https://www.youtube.com/watch?v=e87EBEQMhR8
2014-11-03, 09:56
Medlem
tverskoys avatar
En folkomröstning är alltid legitim om den har gått rätt till.

Internationella observatörer varit på plats och godkände valet. Närvaro var över 50%, högre än parlamentvalet i Kiev.

Folket har röstat - Valet är legitimt i enlighet med ukrainas konstitution om omröstningar.

Att uppge att valet i östra ukraine inte är legitimt är respektlöst gentemot människorna som röstat.

Väst kommer att tappa helt deras förtroende och de kommer att ansluta sig till Ryssland.

Uttalanden om Ryssland eskalerar är bullshit. Däremot är det en uppenbar eskalering att ignorera människors val. Det är väst som eskalerar hela tiden med sina dubbla standarter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in