2014-11-02, 21:50
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Det var alltså Ryssland som tvingade Kiev att dra igång sin "ATO"? Hindrade Kiev från att lösa konfliken diplomatiskt? Vända sig till Donbass och tala med dom? Jag tycker vi låter Donbassborna döma en vacker dag.

Det är ett antal terrorist organisationer som kör ett låtsas val uppbackade av den fascisten i Moskva. Han får dessutom stöd av fascister i Europa.

Det som händer i Donbass idag är inte människorna där utan Putins teater:
http://www.interpretermag.com/fake-monitors-observe-fake-elections-in-the-donbass/

Ni som stödjer detta spektakel är bara vanliga fascister, tycker ni ska stå upp för era åsikter. Detta har inget med demokrati att göra.
2014-11-02, 21:50
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Det var alltså Ryssland som tvingade Kiev att dra igång sin "ATO"? Hindrade Kiev från att lösa konfliken diplomatiskt? Vända sig till Donbass och tala med dom? Jag tycker vi låter Donbassborna döma en vacker dag.
Om vi gör antagandet att ett gäng beväpnade ukrainare kliver över gränsen till Ryssland o med våld ockuperar ett område där det bor många ukrainsktalande människor, då tror du Putin skickar några förhandlare att försöka lösa problemet?
Vakna, samma gäng som tog över Krim hade helikopterlandsatts inom två timmar o ockupationen varit över på tre timmar!
Alla, alla länder försöker snarast kväsa terroristattacker, om så krävs med samma våld terroristerna själva använt. Anledningen är att de inte representerar befolkningen i området. Det har bara tagit sig ett mandat utan att fråga folket, f.a. tala klarspråk, man agerar på uppdrag av Putin.
Hade inte Ukraina dragit igång ATO hade det terroristkontrollerade området varit ännu större i dag.
2014-11-02, 21:52
Medlem
tverskoys avatar
Se bara på de enorma köarna till vallokalerna. Där ser man hur en riktig demokratisk folkomröstning går till.
2014-11-02, 21:54
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Demokrati är ett grekiskt ord som betyder folkstyre eller folkmakt.
Det betyder att folket ska få bestämma, att allas röster är lika mycket värda, eller hur?
Donbass röstade i maj månad:
http://svenska.yle.fi/artikel/2014/05/11/manga-vill-delta-i-folkomrostning-om-sjalvstyre
Nu röstar de igen:
http://www.nytimes.com/2014/11/03/world/europe/rebel-backed-elections-in-eastern-ukraine.html
Hur många gånger behöver man rösta för att få sin röst hörd i det s k 'demokratisk' samhälle?

De som röstar ska vara folket som bor där, inte de ryska terroristerna, ockupanterna, som vi sett rösta. Dessa ryska terrorister ska dessutom såklart inte befinna sig utanför och i lokalerna, inte stå och vakta vad folk röstar. Man ska ha internationella och fristående valobservatörer, som man inte haft. Man ska ha vallängder med vilka som får rösta eller inte, det har inte funnits. Alltså vet man inte hur många av befolkningen som haft rätt att rösta som gjort detta. Valet ska annonseras i god tid vilket man inte gjort. Alla partier ska presentera vad de har för mål i ett partiprogram och vilka deras representanter är, det har man inte gjort. Framförallt ska valet hållas av en legitim och erkänd part, vilket de ryska terroristerna såklart inte är och kommer aldrig bli. Inte etträtt i detta olagliga så kallade val, som såklart bara är ännu en rysk charad av sämsta slag.
Senast redigerad av Xelious 2014-11-02 kl. 22:17.
2014-11-02, 22:00
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
För att vi vill veta vad folk egentligen tycker? OSCE observerade valen i Kosovo. Kosovo är inte heller erkänt av OSCE. Ett lokalval i Donbass är inte synonymt med erkännande av DNR. Men som sagt, realpolitik.
OSCE är en organisation under FN och FN har naturligtvis aldrig erkänt terroristkontrollerade Donbas.
Ryssland har en representant i organisationen och han kan naturligtvis inte ensam beordra en insats i ett illegalt skapat område i Donbas.
Önsketänk gärna, men verkligheten ser helt annorlunda ut än den du önskar dig...
2014-11-02, 22:02
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Om vi gör antagandet att ett gäng beväpnade ukrainare kliver över gränsen till Ryssland o med våld ockuperar ett område där det bor många ukrainsktalande människor, då tror du Putin skickar några förhandlare att försöka lösa problemet?
Vakna, samma gäng som tog över Krim hade helikopterlandsatts inom två timmar o ockupationen varit över på tre timmar!
Alla, alla länder försöker snarast kväsa terroristattacker, om så krävs med samma våld terroristerna själva använt. Anledningen är att de inte representerar befolkningen i området. Det har bara tagit sig ett mandat utan att fråga folket, f.a. tala klarspråk, man agerar på uppdrag av Putin.
Hade inte Ukraina dragit igång ATO hade det terroristkontrollerade området varit ännu större i dag.

Bästa Groda!

Det sista är inte sagt var gränserna för Novorossia skall gå!

I takt med att övergreppen från nasse/fascist regimen i kiev avslöjas, så sluter sig befolkningen i Donbass sig samman och kommer att bekämpa detta bajsbruna patrask, med samma beslutsamma patos, som de hade när de befriade sig från nazisterna och deras vidriga allierade som t. ex. Bandera och de andra lustmördarna som härjade fritt där under 2VK.

Själv ser jag att möjligheten att den slutliga gränsen för Urinistan kan komma att gå runt kievs förorter, om dom nu har en riktig stor tur och att Novorossia visar sin sedvanliga barmhärtighet!
Senast redigerad av naturtvål 2014-11-02 kl. 22:07.
2014-11-02, 22:09
Medlem
Xeliouss avatar
Bagdad-Bob Lavrov den gamle skurken uttalar sig i video:
http://edition.cnn.com/2014/11/02/world/europe/ukraine-rebel-elections/index.html?hpt=hp_t3
I övrigt sägs såklart att:
Citat:
But there is no way to even verify the credibility of the balloting in the rebel-held areas. The voting has actually been under way for a week, by email and at mobile voting stations. And no official observers have been used to monitor the voting.

Som jag förutsåg tidigare så har man redan någon timme efter valet lyckats hitta på ett "valresultat":
Citat:
The head of the Central Election Commission in Donetsk has already announced preliminary election results. The current Prime Minister of the People's Republic of Donetsk, Aleksandr Zakharchenko, is leading in exit polls with 81% of the vote, according to Roman Lyagin, the leader of the Central Election Commission in Donetsk. He made a statement to Novorossiya, the press center for the Republics of Donetsk and Luhansk.

Vem som helst har alltså kunnat SMS-rösta

Nu väntar vi bara på att de ryska fascisterna ska ta emot en begäran från denna olagliga representant om att Ryssland ska annektera östra Ukraina. Något som folket i östra Ukraina såklart inte har röstat för, liksom skedde vid annekteringen av Krim. Sjuka jävlar. Ryssland har såklart kraftiga sanktioner att vänta, i fredags ensamt sjönk rubeln med nästan 4%, blir det 10% imorgon?
Senast redigerad av Xelious 2014-11-02 kl. 22:13.
2014-11-02, 22:14
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Bästa Groda!

I takt med att över greppen från nasse/fascist regimen i kiev avslöjas, så sluter sig befolkningen i Donbass sig samman och kommer att bekämpa detta bajsbruna patrask, med samma beslutsamma patos, som de hade när de befriade sig från nazisterna och deras vidriga allierade som t. ex. Bandera och de andra lustmördarna som härjade fritt där under 2VK.

Tror du på det där tramset själv? Men jag antar att du är en fascist och tror att majoriteten av alla andra människor egentligen är det också.

Citat:
Själv ser jag att möjligheten att den slutliga gränsen för Urinistan kan komma att gå runt kievs förorter, om dom nu har en riktig stor tur och att Novorossia visar sin sedvanliga barmhärtighet!

Här är vi överens. Jag tror att Putins gäng kommer att börja med Mariupol, samt sedan antingen försöka något norr om Krim eller Odessa. Tror inte att det kommer gå, men vi får se.

http://euromaidanpress.com/2014/11/01/putin-plans-to-escalate-conflict-in-ukraine-after-donetsk-and-luhansk-elections/
2014-11-02, 22:14
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Bästa Groda!

I takt med att övergreppen från nasse/fascist regimen i kiev avslöjas, så sluter sig befolkningen i Donbass sig samman och kommer att bekämpa detta bajsbruna patrask, med samma beslutsamma patos, som de hade när de befriade sig från nazisterna och deras vidriga allierade som t. ex. Bandera och de andra lustmördarna som härjade fritt där under 2VK.

Och varför skulle din vän Putin nöja sig med Kievs förorter när han ändå är i erövrartagen?? Rest-Ukraina med sin fascistnazistregering kan ju då gå med i NATO?
2014-11-02, 22:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Bäste Ola Schubert! Tillåt mig att korrigera dig angående dina mest akuta vanföreställningar i ditt inlägg mot mig...

a) jag hatar inte ukraina överhuvudtaget, däremot tar jag starkt avstånd från din nassepolare där som slaktar, torterar, våldtar och mördar sina medmänniskor där. Dessa som du och dina trogna polare i tråden hyllar och stöttar oavsett vilka övergrepp de har gjort sig skyldiga till!

Du hatar visst Ukraina eftersom du ständigt kallar landet saker som "urinkrania"

Citat:
Orsaken till detta torde vara lätt att hitta: lika barn leka bäst!

"Grattis"! Du betraktar alltså 100 av världens länder som "fascistiska"? För det var nämligen 100 länder som, i FN:s generalförsamling, fördömde Rysslands annektering av Krim. Endast tio länder försvarade Rysslands annektering av Krim, och resterande länder avstod, inklusive Kina.

Jag, för min del nöjer mig med att betrakta Ryssland som en konsoliderad fascistisk stat, baserat på hur faktiskt Ryssland, och dess fascistledare Putler faktiskt beter sig, inte minst i jämförelse med Hitler 1936-1939. samt hur Mussolini samt andra fasciststater beter sig och har betett sig. Jag använder mig inte av ordet "fascist" eller "fascistisk" för saker jag inte råkar tycka om. Så gillar jag t.ex. inte kommunistpartiets maktmonopol i Kina, men betraktar inte landet som fascistiskt för den sakens skull. Kina är, liksom Ryssland, en autoritär diktatur med feodala och senare social-feodala rötter. Men Kina saknar, numera, den typiskt fascistiska dyrkan av en specifik ledare som försöker framstå som ungdomlig och kraftfull. De kinesiska ledarna känner sig heller inte inringade av omvärlden, låt så vara att de är bekymrade över USA:s stillahavsflotta. Kina bråkar också med sina grannar, men det mesta rör sig, nu mera, om obebodda öar i den kinesiska sjön. Man stävar inte, som det det fascistiska Ryssland efter att "rädda" etniska ryssar eller rysktalande i grannländerna. Dessutom agerar Kina långsiktigt, vilket inte fasciststater brukar göra.

Citat:
b) personangrepp anklagar du mig för! Är det inte lite väl magstarkt när förövaren nu leker offer. Är det inte ni fascister i tråden som spyr ur Er det värsta möjliga personangreppen mot era meningsmotståndare så att många lämnat tråden på grund av detta och gett denna tråd det sämsta möjliga vanrykte i FB?

Jag avstår gärna ifrån direkta personangrepp även om jag ibland slinter med fingrarna på tangetbordet. Men jag avstår inte ifrån att påpeka att jag ogillar gruppen av människor som faktiskt, och otroligt nog, stödjer den ryska fasciststaten och dess aggressiva expansion på grannländernas bekostnad. Tack och lov så är mitt hat emot dessa människor, som ingenting lärt av 30-talets historia så djupt att det brukar saknas ord för att uttrycka nog min vämjelse, vilket är tur då jag inte vill få varningar och riskera att bli bannad.

Citat:
c) behöver inte titta på dessa filmer, då min tid har gått åt till att bevittna de ena vidriga övergrepp efter andra mot bland annat de språkliga minoriteterna i detta pisseland!

Syftar du på Sverige eller Ukraina? För i Ukraina så talar var och varannan människa ryska till vardags. Så vilka skulle då förföljas? Men du kanske syftar på Sverige, trots att vi har officiellt erkända minoritetsspråk, en del mycket små.

Citat:
Uppgifter som idag enbart når världen genom de olika forumen på internet, eftersom vår egen väst massmedia har slutit upp unisont i propaganda kriget mot Ryssland och agerar marionetter åt våldspsykopaterna i USA, EU och NATO.

Det kan inte vara lätt att leva mitt ibland sk. "våldspsykopater". Din enda "räddning" verkar vara Ryssland, eller något av de tio länder som röstade nej till den resolution i FN:s Generalförsamling som fördömde Rysslands annektering av Krim.

Citat:
d) slutar x:et med sina fula påhopp, så lovar jag dig att det inte kommer få några bitska kommentarer om detta från mig!

Det brukar aldrig vara enbart den enas fel när två bråkar.

Citat:
Intressant att du klagar på mig, men låter sådana dyngspridare passera utan anmärkning...

Snyggt kamaraderi måste jag säga, de bruna håller varandra om ryggen som vanligt!

"Xelius" brukar kunna tillföra intressanta saker i tråden. men, ja: Inte minst ert senaste pennfäktande känns mer som just pennfäktande än att försöka tillföra tråden något. Kanske kan ni ta det via privata meddelanden istället. Jag orkar i alla fall inte läsa era inlägg de senaste sidorna i tråden, då de tillför noll.
2014-11-02, 22:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Nyheter om konflikten:

Eftersom den ryska utrikesministern gått ut med att Ryssland erkänner de illegitima valet i delar av sydöstra Ukraina så är nu bedömningen i väst att Ryssland förvärrar konflikten.

Jag hoppas på skarpare sanktioner ifrån EU, USA och andra länder. Men, tyvärr, vad gäller EU så stretade Finland emot ganska rejält förra omgången. Landet har ganska omfattande ekonomiska band med Ryssland och har slickat Putlers stövlar ganska mycket den senaste tiden. Så har man t.ex. beställt ett ryskt kärnkraftverk inte långt ifrån den svenska gränsen. Dessutom utesluter man ett NATO medlemskap så länge det finns problem med Ryssland, detta trots att statminister Stubb egentligen är grymt NATO vänlig. Vi får väl se, när det kommer till kritan om det fortfarande finns lite sisu kvar hos det finländska folket.
2014-11-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nyheter om konflikten:

Eftersom den ryska utrikesministern gått ut med att Ryssland erkänner de illegitima valet i delar av sydöstra Ukraina så är nu bedömningen i väst att Ryssland förvärrar konflikten.

Jag hoppas på skarpare sanktioner ifrån EU, USA och andra länder. Men, tyvärr, vad gäller EU så stretade Finland emot ganska rejält förra omgången. Landet har ganska omfattande ekonomiska band med Ryssland och har slickat Putlers stövlar ganska mycket den senaste tiden. Så har man t.ex. beställt ett ryskt kärnkraftverk inte långt ifrån den svenska gränsen. Dessutom utesluter man ett NATO medlemskap så länge det finns problem med Ryssland, detta trots att statminister Stubb egentligen är grymt NATO vänlig. Vi får väl se, när det kommer till kritan om det fortfarande finns lite sisu kvar hos det finländska folket.
Alltså, man kan ju inte låta bli att undra hur ryssarna tänker. Tänker de stresstesta NATO och sitt eget land till bristningsgränsen eller är de fullt seriösa och ideologiskt övertygade?
Senast redigerad av Olepeter 2014-11-02 kl. 22:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in