Citat:
Ursprungligen postat av
naturtvål
Bäste Ola Schubert! Tillåt mig att korrigera dig angående dina mest akuta vanföreställningar i ditt inlägg mot mig...
a) jag hatar inte ukraina överhuvudtaget, däremot tar jag starkt avstånd från din nassepolare där som slaktar, torterar, våldtar och mördar sina medmänniskor där. Dessa som du och dina trogna polare i tråden hyllar och stöttar oavsett vilka övergrepp de har gjort sig skyldiga till!
Du hatar visst Ukraina eftersom du ständigt kallar landet saker som "urinkrania"
Citat:
Orsaken till detta torde vara lätt att hitta: lika barn leka bäst!
"Grattis"! Du betraktar alltså 100 av världens länder som "fascistiska"? För det var nämligen 100 länder som, i FN:s generalförsamling, fördömde Rysslands annektering av Krim. Endast tio länder försvarade Rysslands annektering av Krim, och resterande länder avstod, inklusive Kina.
Jag, för min del nöjer mig med att betrakta Ryssland som en konsoliderad fascistisk stat, baserat på hur faktiskt Ryssland, och dess fascistledare Putler faktiskt beter sig, inte minst i jämförelse med Hitler 1936-1939. samt hur Mussolini samt andra fasciststater beter sig och har betett sig. Jag använder mig inte av ordet "fascist" eller "fascistisk" för saker jag inte råkar tycka om. Så gillar jag t.ex. inte kommunistpartiets maktmonopol i Kina, men betraktar inte landet som fascistiskt för den sakens skull. Kina är, liksom Ryssland, en autoritär diktatur med feodala och senare social-feodala rötter. Men Kina saknar, numera, den typiskt fascistiska dyrkan av en specifik ledare som försöker framstå som ungdomlig och kraftfull. De kinesiska ledarna känner sig heller inte inringade av omvärlden, låt så vara att de är bekymrade över USA:s stillahavsflotta. Kina bråkar också med sina grannar, men det mesta rör sig, nu mera, om
obebodda öar i den kinesiska sjön. Man stävar inte, som det det fascistiska Ryssland efter att "rädda" etniska ryssar eller rysktalande i grannländerna. Dessutom agerar Kina långsiktigt, vilket inte fasciststater brukar göra.
Citat:
b) personangrepp anklagar du mig för! Är det inte lite väl magstarkt när förövaren nu leker offer. Är det inte ni fascister i tråden som spyr ur Er det värsta möjliga personangreppen mot era meningsmotståndare så att många lämnat tråden på grund av detta och gett denna tråd det sämsta möjliga vanrykte i FB?
Jag avstår gärna ifrån direkta
personangrepp även om jag ibland slinter med fingrarna på tangetbordet. Men jag avstår inte ifrån att påpeka att jag ogillar
gruppen av människor som faktiskt, och otroligt nog, stödjer den ryska fasciststaten och dess aggressiva expansion på grannländernas bekostnad. Tack och lov så är mitt hat emot dessa människor, som ingenting lärt av 30-talets historia så djupt att det brukar saknas ord för att uttrycka nog min vämjelse, vilket är tur då jag inte vill få varningar och riskera att bli bannad.
Citat:
c) behöver inte titta på dessa filmer, då min tid har gått åt till att bevittna de ena vidriga övergrepp efter andra mot bland annat de språkliga minoriteterna i detta pisseland!
Syftar du på Sverige eller Ukraina? För i Ukraina så talar var och varannan människa ryska till vardags. Så vilka skulle då förföljas? Men du kanske syftar på Sverige, trots att vi har officiellt erkända minoritetsspråk, en del mycket små.
Citat:
Uppgifter som idag enbart når världen genom de olika forumen på internet, eftersom vår egen väst massmedia har slutit upp unisont i propaganda kriget mot Ryssland och agerar marionetter åt våldspsykopaterna i USA, EU och NATO.
Det kan inte vara lätt att leva mitt ibland sk. "våldspsykopater". Din enda "räddning" verkar vara Ryssland, eller något av de tio länder som röstade nej till den resolution i FN:s Generalförsamling som fördömde Rysslands annektering av Krim.
Citat:
d) slutar x:et med sina fula påhopp, så lovar jag dig att det inte kommer få några bitska kommentarer om detta från mig!
Det brukar aldrig vara enbart den enas fel när två bråkar.
Citat:
Intressant att du klagar på mig, men låter sådana dyngspridare passera utan anmärkning...
Snyggt kamaraderi måste jag säga, de bruna håller varandra om ryggen som vanligt!
"Xelius" brukar kunna tillföra intressanta saker i tråden. men, ja: Inte minst ert senaste pennfäktande känns mer som just pennfäktande än att försöka tillföra tråden något. Kanske kan ni ta det via privata meddelanden istället. Jag orkar i alla fall inte läsa era inlägg de senaste sidorna i tråden, då de tillför noll.