2014-11-02, 20:47
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Förutom att du nästan dagligen förorenar denna tråd med ditt totalt besinningslösa hat gentemot Ukraina, samt verkar älska fåniga och osmakliga personangrepp, så borde du skaffa dig en grundläggande kunskap om regionen.

Så jag skulle råda dig till att se de båda historiska filmer som jag länkat till tidigare i tråden. Den om de ryska Tsarerna är absolut inte vinklad. Medan den om Ukrainas historia kan vara lite vinklad men innehåller också ytterst obehagliga fakta för de ukrainska nationalisterna. Så värvades t.ex. ukrainska polisstyrkor, som varit delaktiga i förintelsen, för att mörda och etniskt rensa polacker.

Ryssland och Ukrainas historia är en komplex sådan. Och, som du kanske inte känner till: Det ukrainska folket har haft en längre historia skilt ifrån Ryssland, än vad landet har gemensamt med Ryssland.

Sedan kan du återkomma i tråden och ha något i din ryggsäck istället för ditt ständiga pennfäktande med inte minst "Xelius".

Bäste Ola Schubert! Tillåt mig att korrigera dig angående dina mest akuta vanföreställningar i ditt inlägg mot mig...

a) jag hatar inte ukraina överhuvudtaget, däremot tar jag starkt avstånd från din nassepolare där som slaktar, torterar, våldtar och mördar sina medmänniskor där. Dessa som du och dina trogna polare i tråden hyllar och stöttar oavsett vilka övergrepp de har gjort sig skyldiga till!

Orsaken till detta torde vara lätt att hitta: lika barn leka bäst!

b) personangrepp anklagar du mig för! Är det inte lite väl magstarkt när förövaren nu leker offer. Är det inte ni fascister i tråden som spyr ur Er det värsta möjliga personangreppen mot era meningsmotståndare så att många lämnat tråden på grund av detta och gett denna tråd det sämsta möjliga vanrykte i FB?

c) behöver inte titta på dessa filmer, då min tid har gått åt till att bevittna de ena vidriga övergrepp efter andra mot bland annat de språkliga minoriteterna i detta pisseland!

Uppgifter som idag enbart når världen genom de olika forumen på internet, eftersom vår egen väst massmedia har slutit upp unisont i propaganda kriget mot Ryssland och agerar marionetter åt våldspsykopaterna i USA, EU och NATO.

d) slutar x:et med sina fula påhopp, så lovar jag dig att det inte kommer få några bitska kommentarer om detta från mig!

Intressant att du klagar på mig, men låter sådana dyngspridare passera utan anmärkning...

Snyggt kamaraderi måste jag säga, de bruna håller varandra om ryggen som vanligt!
2014-11-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Jag vet inte men kanske bör man skilja lite på vem som gör vad? När Ukrainska militären skjuter terrorister som försöker stoppa militärens framfart för att mota en invasion/beväpnade terrorister i sitt land kanske man får skylla sig själv lite, som de puckona som sprang i vägen framför stridsvagnar i Mariupol tex. Absolut inget mer brott av UA än tex Hannes som kasta gatsten på polisen i Göteborg.

Men om jag och några polare skaffar oss AK-47or och några granatgevär...lite egna stridsvagnar och bestämmer oss för att vår stad ska bli våran, de som inte tycker om det dödas eller stadsförvisas, då begår vi brott som bör straffas av lag.

Problemet med Majdan va väl just att man satte in militärer och poliser som sköt fredliga demonstranter. Det va ju därför regeringen avgick och ny valdes in. Nån sa att Interpol har han, Viktor Janukovytj, är en efterlyst man.
Vilka "terrorister"? Frågar du befolkningen i Donbass kommer dom peka ut Kiev (som beskjuter dom på nätterna med Grad) som "terrorister". Hela poängen är att det fanns inget krig i Donbass förrän Kiev annonserade sin "antiterroristoperation". Donbass ville ha federalisering. Var det verkligen för mycket att be om?
2014-11-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det är så smaklöst som det kan bli. Stalinister, fascister och ultranationalister allihop. Kan inte bli annat om man vill stödja en grupp terrorister som "folkvalda" och som saknar folkets stöd, förutom kanske en tiondel av befolkningen som är hopplöst hjärntvättade av rysk propaganda.

http://www.unian.ua/politics/1004198-mzs-pogrojue-sposterigacham-na-psevdoviborah-pravovimi-naslidkami.html

I denna artikel ovan tas upp att ukrainska utrikesministeriet kommer att ställa de som deltar som "observatörer" i fejkvalet inför rätta. Det blir svårt för dessa att komma undan då de ju ämnar leva i EU och inte like Janukovytj och många andra brottslingar skyddas av Putin på ryskt territorium.
Är det brottsigt att låtsas vara en valobservatör? Är brottet i så fall att dessa "valobsevatörer"från rasistpartier ute i Europa undergrävt ett suveränt lands existens. Dessa fascistpartier hör ju inte hemma i Europa utan kan börja verka hos Putin och Ryssland istället, som ju har en likartad rasistsyn på mänskligheten. Hur bär sig dessa s.k valövervakare åt för att kontrollera nätröstningen? Vem vågar ens rösta via nätet när ryssland lyssnar och samlar data. Ett sånt skämtval har nog världen inte skådat i modern tid banne mig.
2014-11-02, 21:04
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
jag hatar inte ukraina överhuvudtaget, däremot tar jag starkt avstånd från din nassepolare där som slaktar, torterar, våldtar och mördar sina medmänniskor där. Dessa som du och dina trogna polare i tråden hyllar och stöttar oavsett vilka övergrepp de har gjort sig skyldiga till!
Du länkade till en avrättning som du i sjuka hyllade i sjuka fascistiska ordalag samtidigt som du gick upp i crescendo och rekommenderade sådan pöbel i Sverige också. Inte första eller sista gång du yttrar att du vill se en fascistisk diktatur även i Sverige, ledd av din fascistidol Putin.

Citat:
behöver inte titta på dessa filmer, då min tid har gått åt till att bevittna de ena vidriga övergrepp efter andra mot bland annat de språkliga minoriteterna i detta pisseland!
Du länkar till avrättningar av civila i Ukraina, videofilmer som du skrattar åt och säger att du vill se här i Sverige.

Citat:
slutar x:et med sina fula påhopp, så lovar jag dig att det inte kommer få några bitska kommentarer om detta från mig!
Hot och utpressning. Vi demokrater låter oss inte skrämmas av er fascister. Ukrainas sak är vår i kampen i tråden mot anti-demokrater, fascister och massmordsförespråkare som tvålen, tvärskoj och drygzinski. Vi vet vad ni står för, du kan också sluta spela charader, masken sprack när du såg avrättningsvideon som fick dig upphetsad och du såg framför dig ett kreaturens och pöbelns styre även i Sverige, din våta sjuka dröm.
2014-11-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Är det brottsigt att låtsas vara en valobservatör? Är brottet i så fall att dessa "valobsevatörer"från rasistpartier ute i Europa undergrävt ett suveränt lands existens. Dessa fascistpartier hör ju inte hemma i Europa utan kan börja verka hos Putin och Ryssland istället, som ju har en likartad rasistsyn på mänskligheten. Hur bär sig dessa s.k valövervakare åt för att kontrollera nätröstningen? Vem vågar ens rösta via nätet när ryssland lyssnar och samlar data. Ett sånt skämtval har nog världen inte skådat i modern tid banne mig.
Tänk så är valet egentligen demokratiskt? Åtminstone i nivå med alla andra val i Ukraina. Ibland undrar jag varför vi har organisationer som OSCE om dom vägrar utföra sitt jobb av politiska anledningar. Dom har väl förmodligen fått instruktioner om att inte ge valet någon legitimitet.
2014-11-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du länkade till en avrättning som du i sjuka hyllade i sjuka fascistiska ordalag samtidigt som du gick upp i crescendo och rekommenderade sådan pöbel i Sverige också. Inte första eller sista gång du yttrar att du vill se en fascistisk diktatur även i Sverige, ledd av din fascistidol Putin.

Du länkar till avrättningar av civila i Ukraina, videofilmer som du skrattar åt och säger att du vill se här i Sverige.

Hot och utpressning. Vi demokrater låter oss inte skrämmas av er fascister. Ukrainas sak är vår i kampen i tråden mot anti-demokrater, fascister och massmordsförespråkare som tvålen, tvärskoj och drygzinski. Vi vet vad ni står för, du kan också sluta spela charader, masken sprack när du såg avrättningsvideon som fick dig upphetsad och du såg framför dig ett kreaturens och pöbelns styre även i Sverige, din våta sjuka dröm.
Nej några brunskjortor vill varken Ukainarna eller svenskarna veta av i maktposition. Rysslands maktspråk förskräcker och måste ju få oss att inte ta demokratin för given. Den är ju på undantag i öster rdan.
2014-11-02, 21:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Samtidigt finns det många som sympatiserar med rebellerna. I stora regioner som Donetsk kan t.o.m en bråkdel betyda miljoner människor. Men jag antar att dom också ska sitta bakom galler. Med denna ton, inte konstigt att folk hatar Ukraina.
Vem " hatar" Ukraina, ingen i Donbass ryss eller inte, däremot har många rysktalande matats med rysk propaganda och är skeptiska mot den Ukrainska ledningen.
Helt ogrundat.
Det Ryssland gör är att ta Donbass 70 år tillbaka i tiden både politiskt och ekonomiskt.
De som förlorar är Donbass befolkning.
2014-11-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vem " hatar" Ukraina, ingen i Donbass ryss eller inte, däremot har många rysktalande matats med rysk propaganda och är skeptiska mot den Ukrainska ledningen.
Helt ogrundat.
Det Ryssland gör är att ta Donbass 70 år tillbaka i tiden både politiskt och ekonomiskt.
De som förlorar är Donbass befolkning.
Det var alltså Ryssland som tvingade Kiev att dra igång sin "ATO"? Hindrade Kiev från att lösa konfliken diplomatiskt? Vända sig till Donbass och tala med dom? Jag tycker vi låter Donbassborna döma en vacker dag.
2014-11-02, 21:35
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Tänk så är valet egentligen demokratiskt? Åtminstone i nivå med alla andra val i Ukraina. Ibland undrar jag varför vi har organisationer som OSCE om dom vägrar utföra sitt jobb av politiska anledningar. Dom har väl förmodligen fått instruktioner om att inte ge valet någon legitimitet.
Varför skulle OSCE blanda sig i ett illegalt anordnat val? Att först ockupera ett område o sedan anordna val "under vapensskydd är inget som OSCE har mandat att blanda sig i. Terrorister kan inte beställa tjänster av OSCE. Hur naiv får man vara?
2014-11-02, 21:43
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Bla, bla, bla och en massa sjuka lögner, en massa påhopp och kort och gott ännu ett pinsamt studiexempel i mytomani..........etc.....

Här är ett exempel på vilken nivå demokratin ligger på i Novorossia, förutom ändlösa köer till vallokalerna och ett valdeltagande som vi i vår egna låssas demokrati aldrig har upplevt.

Inte nog med detta, de låter även de stridande förbanden få möjlighet att rösta i valet, vilket dom fascistiska horderna utsända från kiev inte fick!

Det rör mitt gamla hjärta att få se att även de heroiska frontsoldaterna som inte kunnat lämna frontlinjen fått denna möjlighet att delta i valet.

Dessa soldater som riskerar sina liv för att förhindra folkmordet som utlyst från kiev, på inrådan från USA/ EU..

Källa: http://www.liveleak.com/view?i=f2c_1414949830
Senast redigerad av naturtvål 2014-11-02 kl. 21:48.
2014-11-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Varför skulle OSCE blanda sig i ett illegalt anordnat val? Att först ockupera ett område o sedan anordna val "under vapensskydd är inget som OSCE har mandat att blanda sig i. Terrorister kan inte beställa tjänster av OSCE. Hur naiv får man vara?
För att vi vill veta vad folk egentligen tycker? OSCE observerade valen i Kosovo. Kosovo är inte heller erkänt av OSCE. Ett lokalval i Donbass är inte synonymt med erkännande av DNR. Men som sagt, realpolitik.
2014-11-02, 21:49
Medlem
Demokrati är ett grekiskt ord som betyder folkstyre eller folkmakt.
Det betyder att folket ska få bestämma, att allas röster är lika mycket värda, eller hur?
Donbass röstade i maj månad:
http://svenska.yle.fi/artikel/2014/05/11/manga-vill-delta-i-folkomrostning-om-sjalvstyre
Nu röstar de igen:
http://www.nytimes.com/2014/11/03/world/europe/rebel-backed-elections-in-eastern-ukraine.html
Hur många gånger behöver man rösta för att få sin röst hörd i det s k 'demokratisk' samhälle?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in