Citat:
Förutom att du nästan dagligen förorenar denna tråd med ditt totalt besinningslösa hat gentemot Ukraina, samt verkar älska fåniga och osmakliga personangrepp, så borde du skaffa dig en grundläggande kunskap om regionen.
Så jag skulle råda dig till att se de båda historiska filmer som jag länkat till tidigare i tråden. Den om de ryska Tsarerna är absolut inte vinklad. Medan den om Ukrainas historia kan vara lite vinklad men innehåller också ytterst obehagliga fakta för de ukrainska nationalisterna. Så värvades t.ex. ukrainska polisstyrkor, som varit delaktiga i förintelsen, för att mörda och etniskt rensa polacker.
Ryssland och Ukrainas historia är en komplex sådan. Och, som du kanske inte känner till: Det ukrainska folket har haft en längre historia skilt ifrån Ryssland, än vad landet har gemensamt med Ryssland.
Sedan kan du återkomma i tråden och ha något i din ryggsäck istället för ditt ständiga pennfäktande med inte minst "Xelius".
Så jag skulle råda dig till att se de båda historiska filmer som jag länkat till tidigare i tråden. Den om de ryska Tsarerna är absolut inte vinklad. Medan den om Ukrainas historia kan vara lite vinklad men innehåller också ytterst obehagliga fakta för de ukrainska nationalisterna. Så värvades t.ex. ukrainska polisstyrkor, som varit delaktiga i förintelsen, för att mörda och etniskt rensa polacker.
Ryssland och Ukrainas historia är en komplex sådan. Och, som du kanske inte känner till: Det ukrainska folket har haft en längre historia skilt ifrån Ryssland, än vad landet har gemensamt med Ryssland.
Sedan kan du återkomma i tråden och ha något i din ryggsäck istället för ditt ständiga pennfäktande med inte minst "Xelius".
Bäste Ola Schubert! Tillåt mig att korrigera dig angående dina mest akuta vanföreställningar i ditt inlägg mot mig...
a) jag hatar inte ukraina överhuvudtaget, däremot tar jag starkt avstånd från din nassepolare där som slaktar, torterar, våldtar och mördar sina medmänniskor där. Dessa som du och dina trogna polare i tråden hyllar och stöttar oavsett vilka övergrepp de har gjort sig skyldiga till!
Orsaken till detta torde vara lätt att hitta: lika barn leka bäst!
b) personangrepp anklagar du mig för! Är det inte lite väl magstarkt när förövaren nu leker offer. Är det inte ni fascister i tråden som spyr ur Er det värsta möjliga personangreppen mot era meningsmotståndare så att många lämnat tråden på grund av detta och gett denna tråd det sämsta möjliga vanrykte i FB?
c) behöver inte titta på dessa filmer, då min tid har gått åt till att bevittna de ena vidriga övergrepp efter andra mot bland annat de språkliga minoriteterna i detta pisseland!
Uppgifter som idag enbart når världen genom de olika forumen på internet, eftersom vår egen väst massmedia har slutit upp unisont i propaganda kriget mot Ryssland och agerar marionetter åt våldspsykopaterna i USA, EU och NATO.
d) slutar x:et med sina fula påhopp, så lovar jag dig att det inte kommer få några bitska kommentarer om detta från mig!
Intressant att du klagar på mig, men låter sådana dyngspridare passera utan anmärkning...
Snyggt kamaraderi måste jag säga, de bruna håller varandra om ryggen som vanligt!