2014-11-02, 08:02
Medlem
TetrisNinjas avatar
Märk att det mestadels var negrer och några andra mörkhyade (förmodligen mestiser) som valde att kommentera hennes utseende. Fast det var väl inte deras avsikt, män som män liksom.
Citera
2014-11-02, 08:29
Medlem
fy fan att va i hennes skor... Respektera kvinnor nu för fan!
Citera
2014-11-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pannsexuell
Men eftersom att det finns olika värderingar mellan kvinnor och män (på grund av biologiska skillnader eller samhällsstrukturer gör ingen skillnad), torde det inte då finnas olika värderingar mellan svarta och vita? Svarta har ju genom deras historia i Amerika varit en betydligt mindre norm än vita kvinnor.

För övrigt är den fördomen om italienare mer frekvent förekommande i de sydliga delarna än de norra. Varför får man ha fördomar om italienare, men inte kvinnor? Jag förstår inte det. Håller du inte med om att det finns en kvinnokultur?

Käre gjutjärnssex, här är det inte många pusselbitar som hamnat rätt märker jag.

Kan du månne förklara lite mer detaljerat exakt vad du menar med det fetade? För ursäkta men inget av detta bär någon logik. Antigen sitter du och tramsar eller också förstår du inte dessa begrepp eller också klarar du inte formulera dig för fem öre....gör om tack.
Citera
2014-11-02, 11:37
Medlem
Ja stackars stackars kvinnan som får massa komplimanger, jag hade också blivit kränkt om någon önskade mig en bra dag eller sa att jag såg bra ut..
Citera
2014-11-02, 11:55
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprangkorv
Ja stackars stackars kvinnan som får massa komplimanger, jag hade också blivit kränkt om någon önskade mig en bra dag eller sa att jag såg bra ut..

Men fattar du inte? Det är oönskade komplimanger det handlar om. En kvinna ska kunna bestämma själv vem som tilltalar henne. Om hon inte tycker att mannen lever upp till hennes krav på hur en potentiell partner ska vara så ska hon inte behöva besväras av en sån som inte kan tillföra henne något.

Hon kan ju inte bara gå runt och vara jämlik med andra heller, hon ska vara skyddad ifrån män och ord. Här kommer en kvinna, anpassa er nu grabbar, dom är lite känsligare vettu. Eller nej? Dom är starka och kapabla till allt som män kan? Eller? Man blir ju lite lätt förvirrad..

Sen om man säger, dra här ifrån, du kränker mitt personliga utrymme, och personen inte gör det är det jobbigt. För alla, oavsett kön. Tror jag.
Citera
2014-11-02, 12:56
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Två minuter av "ha en trevlig dag!" på tio timmar?

Trodde sexuella trakasserier var mer spännande än så.
Citera
2014-11-02, 14:59
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
https://www.youtube.com/watch?v=75aX9mlipiY

en kille har gjort ett videosvar, där han visar hur han blir "trakasserad" varje dag. han går igenom stan i 3 timmar och blir kontaktad 30 gånger.

edit, tvåa på bollen.

än så länge hör vi inga ramaskrin efter mäns rättigheter.
Problemet jag har med den videon är att hans sätt att föra sig och det sätt han tittar sig omkring på något sätt bjuder in till komplimanger. Han ser inte ut att bry sig särskilt mycket och ser i allmänhet väldigt avslappnad ut, till skillnad från tjejen som ser spänd och bestämd ut och ganska tydligt signalerar "Lämna mig ifred".
Citera
2014-11-02, 15:07
Medlem
mrmoonlightss avatar
Filmen är lysande. En av de bättre som har gjorts på senare tid, och den är dessutom sann till 100 %. Det är ett svinaktigt beteende att kalla människor man aldrig har träffat för "baby" etc etc. Och den enda avsikten med att göra det är en fånig förhoppning om sex.

I Sverige är det inte riktigt lika illa som i sydeuropa, men vi hålla på att glida dit. Det här är inget traditionellt nordiskt beteende, så länge man inte står utanför stadshotellet klockan 3 på lördagsmorgonen.
Citera
2014-11-02, 16:07
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Det här är väl ändå inte ett svensk beteende? Jag är en kränkt vit man och ingen i min umgängeskrets skulle få för sig att säga "Hey bruden! Fan vad snygg du är" till en random. Men många tjejer är för ett mångkulturellt Sverige, då får ni också göra er beredda på den mångkulturella attityden.
Citera
2014-11-02, 16:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.Pain.No.Gain
Det här är väl ändå inte ett svensk beteende? Jag är en kränkt vit man och ingen i min umgängeskrets skulle få för sig att säga "Hey bruden! Fan vad snygg du är" till en random. Men många tjejer är för ett mångkulturellt Sverige, då får ni också göra er beredda på den mångkulturella attityden.
Du tänker på den där mångkulturella attityden som rådde på svenska byggarbetsplatser där det både busvisslades och kastades kommentarer och tillrop efter tjejer för inte alls så länge sedan?
Citera
2014-11-02, 16:33
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Men fattar du inte? Det är oönskade komplimanger det handlar om. En kvinna ska kunna bestämma själv vem som tilltalar henne. Om hon inte tycker att mannen lever upp till hennes krav på hur en potentiell partner ska vara så ska hon inte behöva besväras av en sån som inte kan tillföra henne något.

Ja och här har vi problemet, ingen kan läsa hennes tankar eller veta vad tusan det är som tilltalar henne.
Citera
2014-11-02, 16:36
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tänker på den där mångkulturella attityden som rådde på svenska byggarbetsplatser där det både busvisslades och kastades kommentarer och tillrop efter tjejer för inte alls så länge sedan?
När då?

Märkligt att jag aldrig har sett detta beteende nånstans i något av alla de länder jag har varit. Någonsin.

Men det är klart, jag har ju inte varit överallt, tex Ibiza, Patong eller Sunny Beach.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in