2014-11-01, 20:04
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Jo men det intressanta är att se om han har på sig samma kläder då som han hade när ambulansen kom.

Isåfall kommer han skylla klädbytet på att de förra stank av fisk... Han verkar ju väldigt mån om sitt utseende med tanke på alla hans s.k poseringsbilder där han tror att han är guds gåva till kvinnor..
Citera
2014-11-01, 20:04
Medlem
fasligts avatar
Och nu till något annat jag funderat på. Jag har inte stött på begreppet ankarbarn innan jag ramlade in i denna hemska tråd, typ dag 1. Ju mer jag tänker på det desto värre skaver det i mig. Trots att det som hände Yara i och med dödsmisshandeln är bland det vidrigaste jag tagit del av kan jag ändå inte skaka av mig känslan att hanteringen av henne som ankarbarn var ännu värre. Vet inte hur jag ska uttrycka det här utan att verka stötande men om någon blir så förbannad på en så vederbörande slår ihjäl en har man i alla fall betytt något för denne. Men tanken på att bli hanterad som ett betalningsmedel eller en simpel vara för syften som inte har med en själv att göra förmedlar en så isande avgrundsdjup ensamhetsutsatthet att det svindlar för mig. Och att det dessutom tycks vara vardag för hundratals, kanske tusentals barn varenda dag ... Jag hoppas att detta i slutändan kan mynna ut i en Lex Yara som åtminstone påverkar lagstiftningen så att inte hänsynslöst utnyttjande av barn i framtiden innebär en gräddfil in i Sverige för särskilt samvetslösa element från allsköns kulturella rövhål världen över.

Handla med barnsexslavar, kärnvapen till terrorister eller putslavar spelar nog ingen roll för dessa rotskadade individer, bara det ger några spänn ...
Citera
2014-11-01, 20:07
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Redan postat kortet till honom så alla smarta som redan sitter o spånar på hur de skall polisanmäla o reklamera hos coop osv jag blir bara så jävla trött.
Ni som bara vill jävlas o lägger all er energi på det skall jag göra likadant?
Jag reklamerar alla insättningar som gjorts de 3 dagarna så får var o en tillbaka vad de bidragit med och jag slipper oroa mig för en massa skit från coop om ni väljer o jävlas bara för att ni tycker det är roligt trots att hamilkar kommer använda mitt kort så kommer jag lik förbannat få skit
så som ni planerar o resonerar.
Läser jag en enda jävla post till om att jag skall anmälas o coop skall kontaktas osv så reklamerar jag alltihop sen skiter jag i om det tar en månad för er o få igen det ni satt in för jag orkar inte med mer anklagelser.
Jag måste ju säga att när Hamilkar fått kortet och alla pengar finns där (speciellt de 1200) du satt in så kan ingen av oss säga att du inte har gjort ditt för att ekonomiskt bidra i alla fall även om det tyvärr har dragit ut på tiden. Jag vill heller inte att du ska känna att du måste avregga dig efter det här och även nu så är det bara att hoppa in i diskussionen om fallet Yara, det är ju trots allt anledningen att du hittade hit från första början. Har du inget att dölja så fortsätt som vanligt.
Citera
2014-11-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nu räcker det!
Vi orkar inte mer vi heller!
Vi har annat att tänka på!

Men varför retar du upp Hatare och mig genom att planera för överskottet.

Vad är orsaken till att pengar, eventuella överskottet triggar dig? Du ska vänta på att Hamilkar meddelar att han fått in pengarna på kontot. Uppfattat?

Ditt agerande gör att pengarna kommer snart bli förlorade.
Citera
2014-11-01, 20:15
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Och nu till något annat jag funderat på. Jag har inte stött på begreppet ankarbarn innan jag ramlade in i denna hemska tråd, typ dag 1. Ju mer jag tänker på det desto värre skaver det i mig. Trots att det som hände Yara i och med dödsmisshandeln är bland det vidrigaste jag tagit del av kan jag ändå inte skaka av mig känslan att hanteringen av henne som ankarbarn var ännu värre. Vet inte hur jag ska uttrycka det här utan att verka stötande men om någon blir så förbannad på en så vederbörande slår ihjäl en har man i alla fall betytt något för denne. Men tanken på att bli hanterad som ett betalningsmedel eller en simpel vara för syften som inte har med en själv att göra förmedlar en så isande avgrundsdjup ensamhetsutsatthet att det svindlar för mig. Och att det dessutom tycks vara vardag för hundratals, kanske tusentals barn varenda dag ... Jag hoppas att detta i slutändan kan mynna ut i en Lex Yara som åtminstone påverkar lagstiftningen så att inte hänsynslöst utnyttjande av barn i framtiden innebär en gräddfil in i Sverige för särskilt samvetslösa element från allsköns kulturella rövhål världen över.

Handla med barnsexslavar, kärnvapen till terrorister eller putslavar spelar nog ingen roll för dessa rotskadade individer, bara det ger några spänn ...

Väl skrivet ur hjärtat

"men det är ju så synd om dem...de är desperata det är därför de Måste göra sådana här saker" är ofta argumentationen...och till en viss del kan det ju kanske stämma men argumentationen är lite som från kvinnomisshandlaren "om du inte va så här skulle jag inte behöva slå dig".
Senast redigerad av Titiana 2014-11-01 kl. 20:19.
Citera
2014-11-01, 20:22
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Väl skrivet ur hjärtat

"men det är ju så synd om dem...de är desperata det är därför de Måste göra sådana här saker" är ofta argumentationen...och till en viss del kan det ju kanske stämma men argumentationen är lite som från kvinnomisshandlaren "om du inte va så här skull jag inte behöva slå dig".
Håller med. Är det någon som vet om Madleen stod nära sin bror och hans fru innan de bestämde sig för att skicka över Yara?
Var Rami en fullständig främling för Yara eller var han hennes "favoritmorbror" som alltid skulle busa med henne innan han drog till Sverige?
Senast redigerad av eireann 2014-11-01 kl. 20:26.
Citera
2014-11-01, 20:26
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt

Du är inte ensam om dessa tankar.
Jag har tjatat om det här ett par gånger och jag säger det igen :

Jag anser att man borde anmäla Madleen Alnajjar, Muhammed Alnajjar, Amani Madi och Rami Ashour
för trafficking.
Citera
2014-11-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Läser jag en enda jävla post till om att jag skall anmälas o coop skall kontaktas osv så reklamerar jag alltihop sen skiter jag i om det tar en månad för er o få igen det ni satt in för jag orkar inte med mer anklagelser.

Lugna ner dig. Ingen av oss har hotat dig, men vi har talat om att vi förväntar oss att du håller din utfästelse att överföra pengarnma till Hamilkar. Nu är det för många kockar i denna soppa. Men alla är besvikna över att FUPen saknas.

Som plan B är vi många som är beredda att ligga ute med ännu mera pengar, om du inte håller överenskommelsen.

Du och jag har haft en trevlig korrespondens och vi ska hålla oss till vad som avtalats. Jag ber dig att använda ditt dövöra, och i stället delta i resonemangen om sakfrågan, mordet på lilla Yara.
Citera
2014-11-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Jag måste ju säga att när Hamilkar fått kortet och alla pengar finns där (speciellt de 1200) du satt in så kan ingen av oss säga att du inte har gjort ditt för att ekonomiskt bidra i alla fall även om det tyvärr har dragit ut på tiden. Jag vill heller inte att du ska känna att du måste avregga dig efter det här och även nu så är det bara att hoppa in i diskussionen om fallet Yara, det är ju trots allt anledningen att du hittade hit från första början. Har du inget att dölja så fortsätt som vanligt.
Varför skall speciellt det jag satt in finnas där?
jag är ju tjuv o bedragare o har inboxen proppad med meddelanden om att jag skall polisanmälas osv o nu så är just mitt bidrag jävligt viktigt?
Jag har lärt mig en sak dessa dagar o det är att man skall inte ställa upp för någon man skall kräva av alla andra att de skall fixa o dona medans man själv sitter o klagar.
Citera
2014-11-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Lugna ner dig. Ingen av oss har hotat dig, men vi har talat om att vi förväntar oss att du håller din utfästelse att överföra pengarnma till Hamilkar. Nu är det för många kockar i denna soppa. Men alla är besvikna över att FUPen saknas.

Som plan B är vi många som är beredda att ligga ute med ännu mera pengar, om du inte håller överenskommelsen.

Du och jag har haft en trevlig korrespondens och vi ska hålla oss till vad som avtalats. Jag ber dig att använda ditt dövöra, och i stället delta i resonemangen om sakfrågan, mordet på lilla Yara.
Det är just det min inbox är proppad med om mordet på Yara?
O inte hot från 1511 pers som inte ens varit med o satt in pengar.
Jag hade skickat skiten i onsdags om jag hade kommit ihåg rätt kod men tyvärr jag har andra saker som e viktiga att minnas så just den hade jag kommit ihåg fel.
Citera
2014-11-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Lysande idé eireann

Instämmer!
Citera
2014-11-01, 20:40
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Du är inte ensam om dessa tankar.
Jag har tjatat om det här ett par gånger och jag säger det igen :

Jag anser att man borde anmäla Madleen Alnajjar, Muhammed Alnajjar, Amani Madi och Rami Ashour
för trafficking.
Hur/var kan man anmäla Madleen och Muhammed för trafficking?
Att barn skickas över på det viset måste få ett stopp men jag undrar hur man i Sverige kan anmäla någon som begår ett brott i ett statslöst område?
Synd att inte alla inblandade barn kan få stanna här i nya, bra familjer och de vuxna hamna först i fängelse och sedan utvisas. När det gäller Madleen är jag fortfarande inte riktigt säker var jag står efter att ha läst det som "fasligt" lagt ut. (Stort tack förresten!) Vad jag ser är en mamma som älskar sin dotter, lever i en annan kultur och försöker bibehålla en vänskaplig relation till den som tar hand om hennes dotter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in