2014-11-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Redan postat kortet till honom så alla smarta som redan sitter o spånar på hur de skall polisanmäla o reklamera hos coop osv jag blir bara så jävla trött.
Ni som bara vill jävlas o lägger all er energi på det skall jag göra likadant?
Jag reklamerar alla insättningar som gjorts de 3 dagarna så får var o en tillbaka vad de bidragit med och jag slipper oroa mig för en massa skit från coop om ni väljer o jävlas bara för att ni tycker det är roligt trots att hamilkar kommer använda mitt kort så kommer jag lik förbannat få skit
så som ni planerar o resonerar.
Läser jag en enda jävla post till om att jag skall anmälas o coop skall kontaktas osv så reklamerar jag alltihop sen skiter jag i om det tar en månad för er o få igen det ni satt in för jag orkar inte med mer anklagelser.
Nu räcker det!
Vi orkar inte mer vi heller!
Vi har annat att tänka på!
Citera
2014-11-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har nämnt att man kan gå till polisen.

Men det man också kan göra med framgång är att man kontaktar kontokortsföretaget och Coop Med Mera och gör en reklamation, och då blir det en utredning. De kan be om en polisanmälan som komplettering.

Det finns många sätt att göra saker på.

Jag tycker att vi avvaktar till på måndag nu....Hamilkar meddelar när han fått kortet...
Citera
2014-11-01, 19:49
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Sant!
Men de brukar kanske byta om till middag?
(här sätter jag ingen smiley)

Då om snubben har rent mjöl i påsen borde kläderna hittas i tvätten..alt någon garderob. Vill bara veta om något har "försvunnit" som borde har analyserats.
Citera
2014-11-01, 19:50
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
Jag hade en ide om hur vi ska göra för att få ut Fup. Hamilker kommer ju få pengar från Hatarer är det sagt. Ok. Om det skulle vara möjligt för Hamilker att överföra pengarna till Huberts hade det varit bra. Då hade Huberts kunnat ta ut pengarna kontant (Om han inte vill använda kort hos polisen) och sedan gått till polisstationen och hämtat direkt.

Huberts och jag hade kunnat träffas där och sedan gemensamt gått till biblioteket och scannat det hela. Fup en är på 1300 sidor sägs det och sedan kommer ytterligare sidor med tillägsprotokoll och sådant gissar jag. Med två kassar bär vi det till biblioteket. Jag tar med USB minnen plus Huberts har sitt så allt får plats.

Jag kan bjuda Huberts på fika och sådant för det behövs nog för karlakarlar.

Fördelarna om vi gör så blir
1 Det blir ingen kostnad för porto
2 man slipper den långa postgången
3 jag bor i Karlskrona så jag har nära att hjälpa till
4 Det hela kommer snabbare ut på Flashback. Antingen som JPEG filer eller Pdf.

Hamilker och Huberts får diskutera om de gillar förslaget eller inte. För mig hade det inte varit nåt problem i alla fall.

Ps. På måndag kan jag inte hjälpa till. Övriga dagar är Ok.

Jag har sänt ett Pm till Hamilker med mina ideer.

Fuppen är på 1300 sidor och kostar 2 630:- hos polisen.

Jag har tidigare, när jag hämtat upp fup hos polisen, inte fått betala kontant utan endast fått betalningsalternativen inbetalningskort eller kontokort.

Jag vet inte hur Blekingepolisen hanterar saken, men vill förvarna att vissa polisstationer, i strid med grundlagen, kräver att du legitimerar dig (för att du ska få ett inbetalningskort) för att få ut handlingarna. Även att tvingas betala med eget kontokort är förstås grundlagsstridigt eftersom du då också är tvungen att avslöja vem du är.

Man kan alltså, vanligtvis, pinna iväg till polisen utan pengar och hämta fuppen och få med ett inbetalningskort hem. Om man är beredd att legitimera sig. Inbetalningsuppgifterna kan sen lämnas till den som sitter på pengarna som i sin tur betalar räkningen. Ni som är inblandade kan ju ta det vidare i pm om ni tror på idéen.
Citera
2014-11-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Redan postat kortet till honom så alla smarta som redan sitter o spånar på hur de skall polisanmäla o reklamera hos coop osv jag blir bara så jävla trött.
Ni som bara vill jävlas o lägger all er energi på det skall jag göra likadant?
Jag reklamerar alla insättningar som gjorts de 3 dagarna så får var o en tillbaka vad de bidragit med och jag slipper oroa mig för en massa skit från coop om ni väljer o jävlas bara för att ni tycker det är roligt trots att hamilkar kommer använda mitt kort så kommer jag lik förbannat få skit
så som ni planerar o resonerar.
Läser jag en enda jävla post till om att jag skall anmälas o coop skall kontaktas osv så reklamerar jag alltihop sen skiter jag i om det tar en månad för er o få igen det ni satt in för jag orkar inte med mer anklagelser.

Ta det lugnt nu...vi får besked på måndag! Försök koppla av detta nu under helgen!
Citera
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det här om den dyra skannern var något som du kom på i efterhand. Det som gällde från början var att få ihop pengar nog till Fupen o att ev överskott gick till den som skannade in fupen på biblioteket.

Jo, så var det. Och om det blev så mycket pengar över att det räckte till en ENKEL skanner så kunde Huberts använda överskottet till det, om han ville.

Men med tanke på Huberts vilja att hellre göra arbetet snabbt och billigt än att få egen vinning av arbetet så förstod vi alla, UTOM Haterer, att det behövdes varken några pizzor eller skannrar för att Huberts skulle fixa FUPen.

Allt det här bottnar i ignorans, oförmåga till kommunikation och total övertro på sina egna ideer.

Ursprungliga idén:

1.Samla ihop till FUP och köpa den fortare än kvickt för 2600kr

2.Hitta metod för att kunna skanna snabbt.

3. Huberts delar en pizza med den snygga bibliotekarien medan han skannar.

4. FUP laddas upp.

Vad det blev.

1. Vi samlade ihop mer än 5000 kr
2. Metod att skanna snabbt hittades
3. Huberts förberedde allt. Han var starklar!!
4. Ingen beställde FUP
5. Någon beställde en skanner för 4400(inkl. moms)
6. Någon hunsas av sin fru och uteblir.
7. Ingen har beställt FUP
8. Ingen har skickat kortet till Huberts. Huberts väntar.
9. Någon har glömt en pinkod.
7. Någon beställer ett nytt kort
8. Ingen kan komma åt pengarna.
9. Ingen har beställt FUP
10. Huberts väntar och rekogniserar bibliotek o polisstation.
11. Huberts fortfarande utan kort.
12. Ingen har beställt FUP
13. Någon är lättkränkt och förstår inte att folk börjar undra.
14. Fortfarande ingen kod. Kortet inte skickat till Huberts. Ingen FUP.
15......valfri svordom och hot att en ska slå var och en sönder och samman.
16. Nu förlitar vi oss på någon pålitlig och hoppas att Huberts inte gett upp hoppet. Även Fredriksam har erbjudit att hjälpa till.

När något kan gå fel, då brukar det gå väldigt fel.

Och sen tycker väl jag, att om man har medel att köpa en skanner för 4500 för egna pengar, då borde man väl hellre ha ordnat med FUPen för de pengarna. Det hade bara varit att överföra till Huberts från den egna banken(inte coopkortet) så hade det varit fixat. När det ny kortet och koden kommer är det ju bara att ta ut motsvarande pengar som FUPen kostar.

Att prioritera rätt gör livet så mycket enklare.
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-11-01 kl. 20:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Då om snubben har rent mjöl i påsen borde kläderna hittas i tvätten..alt någon garderob. Vill bara veta om något har "försvunnit" som borde har analyserats.
Jojo, jag förstår ... alla stenar måste vändas, varenda sandkorn också.
(Jag VILL ha FUPen!!! )
Citera
2014-11-01, 19:56
Medlem
I mailkonversationen med madleen säger madi att hon ber rami ta med sig pojkarna och gå ut för hon är slut och bara slår Dodi.

Går han ut och är det då hon slår ihjäl flickan? När i tiden sägs detta tro?
Citera
2014-11-01, 19:56
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
"flashbackare till minne av Yara"
Absolut!

Lysande idé eireann
Citera
2014-11-01, 19:58
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jo, så var det. Och om det blev så mycket pengar över att det räckte till en ENKEL skanner så kunde Huberts använda överskottet till det, om han ville.

Men med tanke på Huberts vilja att hellre göra arbetet snabbt och billigt än att få egen vinning av arbetet så förstod vi alla, UTOM Haterer, att det behövdes varken några pizzor eller skannrar för att Huberts skulle fixa FUPen.

Allt det här bottnar i ignorans, oförmåga till kommunikation och total övertro på sina egna ideer.

Ursprungliga idén:

1.Samla ihop till FUP och köpa den fortare än kvickt för 2600kr

2.Hitta metod för att kunna skanna snabbt.

3. Huberts delar en pizza med den snygga bibliotekarien medan han skannar.

4. FUP laddas upp.

ja, och då hade vi haft fuppen att läsa i helgen...och vi definitivt och Hubers eventuellt hade blivit lucky
Citera
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Tack för ditt mastodontarbete! Nu upptäckte jag några detaljer som jag inte var riktigt medveten om. Madi nämner att den yngste är rädd för andra människor. Det stärke min misstanke om att den yngste pojken har någon form av funktionsnedsättning, tex autism eller utvecklingsstörning(jag har arbetat med funktionshindrade barn). Men det kan också vara ett utslag av för lite omvårdnad.

Sen upptäckte jag lite fler tidpunkter som jag inte tror att vi har lagt in i den fina tidslinjen som guardian angel skapat. Så den behöver kompletteras.

Sen finner jag både Amanis och Madleens uttryckssätt lite underliga. Kanske det är tolkningarna som förvränger bilden, men hur kan man - hahaha..-när ett barn får stryk. Är det nån slags morbid humor jag inte förstår?

Sen får jag en känsla av att Madleen ser ner på Amani. Undrar hur tusan hon tänkt när flickan blev ditsänd. Om jag förstått rätt så hade väl mödrarna någon slags bestämmanderätt över sina barn, eller hur var det nu? Klarabella?

...och med tanke på deras konversation finner jag det ännu märkligare att Madleen inte ansträngde sig mer för att nå fram till Yara morgonen därpå?

I de flesta fall i såna kulturer så står kvinnorna för hela hushållsarbetet och barnens uppfostran. Mannen är för högt uppsatt för att ta hand om såna grejer. De uppfostrar t.ex sina flickor att pojkar inte ens ska bädda sin säng, utan låter systern gå in och bädda sängen. Mannen ska bara sitta och ta det lugnt eller göra vad fan han vill..

Städa,tvätta,byta blöjor osv är kvinnans jobb, mannen kommer till ett dukat bord och ett städat hem. Sönerna behandlas alltså som kungar om inte högre, flickor räknas som lägre rang.
Citera
Medlem
Varför gick Rami till affären, var det för att Yara inte kunde gå. Det var väl hon brukade handla. Det kan ju förstås vara så Rami skulle köpa cigaretter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in