2014-11-01, 18:42
Medlem
Hejsan Flashback!

Har haft en liten boll i min öronsnibb i ungefär 5 dagar nu, är lite orolig för den för vet inte riktigt var det är.

Den är alltså INUTI öronsnibben och inte på, har läst runt lite men har inte riktigt förstått mig på det.

Vad tror ni? Är väldigt orolig över den, är det en vanlig finne? Kan nämna att jag hade en liknande sak i mellan näsborren och huden, om ni förstår, den har blivit mindre och har bara haft den i 2 dagar, men den i öronsnibben verkar inte vilja bli mindre. Ska jag klämma skiten ur den? Ska jag låta den vara? Kan även nämna att jag är VÄLDIGT sent i puberteten, brukar inte ha finnar i vanliga fall.

Hoppas man kan få vettiga svar, Tack!
Citera
2014-11-01, 18:46
Medlem
Corrans avatar
Jag hade nåt sånt ett par gånger för ca. 10 år sedan. Tror det var finnar...de satt kanske i nån vecka, sen försvann de. Eller om jag klämde jäveln

Men visst, kändes lite udda
Citera
2014-11-01, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Jag hade nåt sånt ett par gånger för ca. 10 år sedan. Tror det var finnar...de satt kanske i nån vecka, sen försvann de. Eller om jag klämde jäveln

Men visst, kändes lite udda

Känns skönt att det finns fler än bara jag som haft det.
Citera
2014-11-01, 18:51
Medlem
Quinqqs avatar
Har det också just nu också! Det är väll nån form av jobbig finne.
Citera
2014-11-01, 18:53
Medlem
Gör era ont? Mina gör bara ont när jag klämmer lite på dem, har läst att man inte ska klämma på dem för mycket, för om det är en cysta så kan den bli större o infekterad. xD
Citera
2014-11-01, 18:53
Medlem
Du behöver icke vara orolig! Min son hade också en "ärta" i örsnibben när han var tonåring. Låt den bara vara, den försvinner av sig själv
Citera
2014-11-01, 18:54
Medlem
VonFanderblads avatar
Det är troligen en ansamling av fettvävnad eller brosk. De kan uppstå vid stress, men brukar försvinna efter 1-2 veckor.
Citera
2014-11-01, 18:55
Medlem
Tegelpannans avatar
Haft liknande säkert 5-6 gånger.

Brukar låta dem vara, men en gång fick jag för mig att klämma sönder den. Grymt härlig känsla när jag kände att den sprack i öronsnibben och rann ut inuti örat då det inte fanns utgångshål.
Citera
2014-11-01, 18:55
Medlem
Tack för bra svar, mår redan bättre!!!!
Citera
2014-11-01, 18:57
Medlem
Tegelpannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JorreN1338
Tack för bra svar, mår redan bättre!!!!
Härligt att höra, just embrace it buddy.
Citera
2014-11-01, 18:57
Medlem
Det är hellugnt, jag och många polare har haft samma sak!
Citera
2014-11-01, 19:07
Medlem
får sådana ibland, hade en fet jävel för 5 år sen som växte som fan så folk trodde jag hade cancer. Försökte klämma sönder den men hur hårt jag än tryckte så gick det inte hål på skiten. Då stack jag en nål genom örsnibben, det blev inflammerat och jag fick käka antibiotika i nån vecka men hål gick det på den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in