Citat:
Ursprungligen postat av
CherryJul
På ett sätt så kan jag hålla med Micro133 att
"fittbärare" är helt enkelt inte ett bra ord, men det finns ändå en särskild kraft i det ordet som jag gillar

Fast normalt brukar man säga "kvinna".
Ibland i en diskussion måste man vara extra tydlig jag tänker att det är så dom tänkt om ordet "fitta" är ändå ett kraftuttryck kan man säga, vi använder det nog mest för att få uppmärksamhet eller?
Lika bra att vara ärliga om det anti-feminster säger inte heller att dom är "kuk-bärare" eller hur? det skulle vara dåligt ellerhur?
Samhällsbärare med kuk säger man..
OnTopic.
"Mens är något ofräscht, och tamponger, bindor och trosskydd är något vi i tidig ålder lär oss både leva och smussla med."
Ja? Och detta är fel sätt att hantera mens på alltså?
Spysjuka är något ofräscht, och spyfyllda hinkar, diarre och galla är något vi i tidig ålder lär oss smussla med..
Men om ni vill göra mens till en del av det vardagliga mötet får ni väl det. Förstår bara inte vart idén om att mens skulle vara ett problem ur jämställdhetsperspektiv kommer ifrån. Man får faktiskt tycka att tjejer är äckliga. Det är väl det ni stör er på. Men människor är ju äckliga, speciellt kvinnor med massa flytningar och diverse saker som sipprar ur era kroppar. Men så är ni ju en kapsel för nytt liv också. Alien shit med slime och grejer.
Edit: Sen kan jag förstå att hon är upprörd över det hon är upprörd över i artikeln, angående tillgången på menskoppar. Men hon kunde ju kortat ner allt till, jag vill ha bättre tillgång till menskoppar, tack..