Jag tror som sagt enbart på 50 % av allt som står om GS, sedan vill man utveckla en form av paranoia hos den utsatte med all osannolik information som även postas. Men detta är förmodligen
början på något större. Eftersom man med internet kan föra ut ett budskap och påverka hundratusentals människor så vill man ligga steget före. Det är därför vi har ett övervakningssamhälle och nu en förlängning på det, ett nätverk som tar itu med folk innan de når ut med sina kritiska tankar och åsikter. Man tänker, i fall man hade kunnat göra något åt Marx innan han spred sina ideer, eller någon annan av de stora tänkarna, så hade världen varit bättre. Mind control. Att stoppa något innan det sprider sig. Vägen till helvetet är fyllt av goda föresatser. The world wide web har fått sina spindlar som terroriserar oskyldigt folk.
Innan ni hävdar att ni är utsatta borde ni ge exempel som visar en kedja av händelser som kan kopplas ihop. Man måste vara angripen på olika sätt för att kunna hävda att man är utsatt, varav brighting, tecken på hackad dator och telefon, slander campaigns, noise campaigns, sensitizing av färger och speciella bilar samt en förhöjd mängd extremt avvikande beteenden från människor i ens omgivning med mera är säkra tecken på GS. Åtminstone 5-6 av de kriterier som finns borde vara uppfyllda. Brighting borde vara själva grundfundamentet som man kan använda sig av om man vill veta om man är utsatt eller inte. Det är även det enklaste att bevisa med en smartphone, hur en kedja av tiotals bilar försöker blända en med helljus. För mig sker det även dagtid och min telefon visar samma absurda sak som jag ser.
Det räcker inte att ha rökt på nån gång och känna sig lite förföljd och paranoid för att hävda att man är utsatt för GS. Eller vara allmänt schizoid typ. Det ska va något som man märker även i helt nyktert tillstånd som pågår i en längre tid, mer än ett år. Som man logiskt kan bekräfta är en verklighet genom att spela in eller på andra sätt bevisa för sig själv att det är sant, för det har jag lyckats med flera gånger. Men att få andra att tro på det är svårare, vilka bevis som helst kan ju bortförklaras. Spelar jag in ljuden från att någon gått in i min lägenhet kan ni lika gärna hävda att jag själv gick in osv.
Förut fanns det något som hette Posse Comitatus som innebar att befolkningen var bunden att hjälpa sheriffen i jakten på outlaws. Från Wikipedia:
[i]Posse comitatus is the common-law or statute law authority of a county sheriff, or other law officer, to conscript any able-bodied man to assist him in keeping the peace or to pursue and arrest a felon, similar to the concept of the "hue and cry."
The term derives from the Latin posse comitatūs,
"power of the community," in English use from the late 16th century, shortened to posse from the mid 17th century.[3] While the original meaning refers to a group of citizens assembled by the authorities to deal with an emergency (such as suppressing a riot or pursuing felons), the term posse is also used for any force or band, especially with hostile intent, often also figuratively or humorously
Every person in a county shall be ready and apparelled at the command of the sheriff and at the cry of the country to arrest a felon whether within a franchise or without, and in default shall on conviction be liable to a fine, and if default be found in the lord of the franchise he shall forfeit the franchise to the Queen, and if in the bailiff he shall be liable besides the fine to imprisonment for not more than one year, or if he have not whereof to pay the fine, than two years.
By the Statute of Winchester of 1285, 13 Edw. I cc. 1 and 4, it was provided that anyone, either a constable or a private citizen, who witnessed a crime shall make hue and cry,
and that the hue and cry must be kept up against the fleeing criminal from town to town and from county to county, until the felon is apprehended and delivered to the sheriff. All able-bodied men, upon hearing the shouts, were obliged to assist in the pursuit of the criminal
GS är en utveckling av den aspekten.
http://www.examiner.com/article/obama-s-first-admitted-targeted-individual-killing-unconstitutional
http://www.examiner.com/article/collateral-damage-usa-extremist-cells-target-350-000-us-civilians
Vad folk inte inser är hur detta kan utvecklas i samhället. De som är i toppen i sådana här nätverk känner sig som Gud och man kallar förmodligen alla som deltar för ängar. Änglavakter eller liknande. Det är effektivt. På det viset så rättfärdigar folket sig. Man är en kraft som verkar i det fördolda och som blir som guds hand på jorden, utdömer straff osv. Tryggheten i flocken blir fundamentet som dövar samvetet. Sedan i bibeln står det att en stor mängd människor på jorden ska dö av änglar, kanske är det någon form av population control, man vill uppfylla profetian, när det inte finns riktiga änglar så "skapar" man dom.
Detta blir i kristna kretsar som en variant av "kristi kropp" i samhället. Hur folk går samman och skapar en kraft som verkar för att 'rena' staden osv. "Lite väckelse-stalking som en av er nämnde.
En högt uppsatt man i EU kallade man skämtsamt för "snickarsonen" som en parallell till bibeln och vem vet vilka fler skämtsamma paralleller folk med makt använder. Gud och hans änglar. Ordningens väktare. Vem vet om detta är i slutändan vad New World Order handlar om, att genom alla hundratusentals "änglar" på jorden kontrollera världen genom sådana här nätverk.
Det här är bara ett exempel på hur en korrupt bild av gud som är allsmäktig (därav en stark maktfantasi att uppnå) skapar korrupta maktordningar i världen som härmar honom och vill "leka gud" utdöma straff som han gör och använda sig av hans moral.
En mänsklig tolkning av "Guds rike" på jorden kommer nog bli det mest extrema övervakningssamhället någonsin. Att skapa en modell på jorden som påminner om den där ovan och den som profetiorna talar om ska uppstå på jorden. Bibeln som på många sätt är en fantastisk bok är även fylld av ett mörkt gift som hotar att förgöra den fria världen när folk med makt inspireras på fel sätt så det fördärvar livet för miljoner människor världen över. Studerar man historia ser man detta tydligt hur detta inträffat och hur det fortsätter än idag.