2014-11-01, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Din första mening kan förklaras med att att tejpen med spår från offret är av annat märke än tejpen som KJ tog från bilen, alltså annan rulle. Resten har vi diskuterat.

tack då vet jag. har vi diskuterat? alltså har du kunnat ge svar på alla otroligt konstiga slumpar? nej just det du slutade svara. diskutera det istället om du vill ha en resningsansökan värd namnet.
Citera
2014-11-01, 10:56
Medlem
Åkte förbi ödehuset igår, och rivningen verkar vara igång.
Citera
2014-11-01, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad menar du?

Skulle inte varit en punkt imellan.
Citera
2014-11-01, 11:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
tack då vet jag. har vi diskuterat? alltså har du kunnat ge svar på alla otroligt konstiga slumpar? nej just det du slutade svara. diskutera det istället om du vill ha en resningsansökan värd namnet.
Din och min diskussion avslutades med att du inte svarade på min fråga.
Citat:
Citat:
Citat:
Du vet varför vittnet inte är trovärdig handlar inte om ed det vet du också. vittnet uppger två olika händelser vilket du också vet. försök inte ens vilseledda folk som inte vet allt nu.
Ännu ett förvirrande inlägg från dig. Vittnet uppger många händelser. Vad är det jag vet som jag försöker vilseleda folk med?
På vilket sätt är jag förvirrad? nu svamlar du bort allt relativt du inte kunnat svara på.
Allt vad du kallar konstiga slumpar har diskuterats i tråden, förutom att KJ påstår sig hitta en tejprulle i en Saab där polisen också hittar två rullar.
Citera
2014-11-01, 11:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Citat från resningsansökan från Advokatfirman Silbersky AB
"Likdoft" är kemiskt generisk och inte specifik för enskilda individer. Den
kemiska process som påbörjas vid förruttnelse är identisk för alla organiska
material. Även döda djur utsöndrar dofter som antas vara snarlika de från
människan och de flesta hundar reagerar på doften från döda djur...

Likdoften är inte en doft utan består av ett flertal olika dofter som
uppkommer under olika stadier av förruttnelse. Utöver
doften av föruttnelse från döda kroppar kan hundarna reagera på bl.a. ruttnande blod från en levande person.
Hundens förmåga har begränsningar och utöver riskerna för fel från hunden, är
resultatet
av ett sök beroende av att hundföraren gör en korrekt tolkning av den information som hunden förmedlar. Då det vid skarpt sök, till skillnad från träning,
inte går att veta vad hunden har reagerat på krävs det en teknisk undersökning som
kontrollerar vad hunden markerat för innan det går att uttala sig om markeringen är
falsk eller korrekt. Ett negativt sökresultat är frusterande för hunden, vilket kan
resultera i att hunden gör en felaktig markering.
Även om en hund inte markerar för döda djur vid träning finns risk att den gör det
vid ett skarpt sök. Orsaken kan vara att hunden blir påverkad av hundförarens
engagemang, är utmattad, uttråkad eller markerar för snarlika dofter i tron att det är
det hundföraren vill och risken ökar med hög värme och långa sökintervall.
Per-Erik Karlsson vid Rikskriminalpolisen, Polishundtjänsten i Karlsborg;
Det finns alltid risker för att hunden markerar på döda djur, eftersom alla
döda kroppar utsöndrar kadaverin, vilket luktar likadant oavsett om det är
människa eller djur.
Då detta kan vara en felkälla uppgav Per-Erik Karlsson att polisen aldrig utifrån en
markering drar slutsatsen att hunden markerat på människa...
Ja, det KAN VARA en felkälla - och därför kan du inte döma någon enbart på en hunds markering, utan det krävs teknisk bevisning.

I det här fallet så markerar hunden på liklukt och det finns material som fastställer att liklukten kommer från människa..
Citera
2014-11-01, 11:52
Medlem
Citat:
Din och min diskussion avslutades med att du inte svarade på min fråga.

Allt vad du kallar konstiga slumpar har diskuterats i tråden, förutom att KJ påstår sig hitta en tejprulle i en Saab där polisen också hittar två rullar.

Jag hade flera påståenden du inte minns tydligen här får du en länk (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) tacka mig när du slutat komma med historier. jag kanske missuppfattade hur många tejprullar som var intressanta tydligen var de minst tre varav en hade offrets dna på sej samt att den dömde försökte bortförklara det (dvs ljög) en tejp.
Citera
2014-11-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det KAN VARA en felkälla - och därför kan du inte döma någon enbart på en hunds markering, utan det krävs teknisk bevisning.

I det här fallet så markerar hunden på liklukt och det finns material som fastställer att liklukten kommer från människa..

Vart är hundarna ni pratar om?
Citera
2014-11-01, 11:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag hade flera påståenden du inte minns tydligen här får du en länk (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) tacka mig när du slutat komma med historier. jag kanske missuppfattade hur många tejprullar som var intressanta tydligen var de minst tre varav en hade offrets dna på sej samt att den dömde försökte bortförklara det (dvs ljög) en tejp.
Jag ser inget konstigt i att han hittar en tejprulle i en bil där det finns två tejprulllar till, eller att han letar i ett hus som han känner till sedan tidigare.

När ljög KJ om en tejprulle?
Citera
2014-11-01, 12:00
Medlem
Citat:
Tycker du att MB och AN har blivit tillfredsställande utredda, eller har de blivit avförda för att någon annan blev på sannolika skäl misstänkta?

Roligt att du agerar åklagare. fler du vill peka ut som mördare? kanske fortfarande den dömda som är skyldig. hittills har jag inte sett något bevis som pekar bort från honom. inte ens från dej.
Citera
2014-11-01, 12:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vart är hundarna ni pratar om?
Under förundersökningen har två hundar används för liksök - både i olika områden och i den aktuella bilen.
Citera
2014-11-01, 12:04
Medlem
Citat:
Jag ser inget konstigt i att han hittar en tejprulle i en bil där det finns två tejprulllar till, eller att han letar i ett hus som han känner till sedan tidigare.

När ljög KJ om en tejprulle?

Nu gör du mej förvirrad är det två eller tre tjeprullar han hittar? konstig slump att han hittar en övergiven saab med sin kompis dna på och inte meddelar detta. konstigt och osannolikt att det hänt. som sagt alla konstiga saker tillsammans verkar högst osannolik när det är tillsammans.
Citera
2014-11-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Under förundersökningen har två hundar används för liksök - både i olika områden och i den aktuella bilen.

Tre hundar sökte på samma plats utan vetskap om vad man söker efter. två markerar en inte. så jag vill gärna veta vem man talar om så jag vet vilken hund jag ska ta bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in